Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סיכום‌ ‌ועדת‌ ‌התחזיות‌ ‌לשנת‌ ‌2020‌ ‌של‌ ‌כלכליסט‌

סיכום‌ ‌ועדת‌ ‌התחזיות‌ ‌לשנת‌ ‌2020‌ ‌של‌ ‌כלכליסט‌
מקור FREEPIK

הוועידות הכלכליות המתכנסות מדי שנה ביוזמה והובלה של העיתון "כלכליסט", מהוות את אחד הפורומים החשובים והמשפיעים ביותר בישראל, אשר מרכז את הצמרת הפוליטית, המדינית, הביטחונית והכלכלית, לשיח ודיון פתוח באתגרים השונים בפניהם אנו עומדים, במגוון תחומי החיים. וועדת התחזיות של כלכליסט מתכנסת מדי שנה החל משנת 2012, בה נושאים דברים נואמים רבים, במטרה לשפוך אור ולחזות את הצפוי לנו כמדינה וכחברה בשנה הקרבה. הוועדה מתכנסת מדי שנה בחודש דצמבר וההתייחסות בה פונה לשנה האזרחית הנמצאת לפתחנו.

סיכום‌ ‌ועדת‌ ‌התחזיות‌ ‌לשנת‌ ‌2020‌ ‌של‌ ‌כלכליסט‌
מקור FREEPIK

וועידת התחזיות של כלכליסט לשנת 2020 אירחה את בכירי המשק הישראלי, הפוליטיקה ומובילי הדעה בניהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין, חברי הכנסת גבי אשכנזי, אביגדור ליברמן, עמיר פרץ ואיילת שקד, איש העסקים והשיווק המוביל וזוכה פרס איגוד השיווק הישראלי מתי כוכבי, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי ורבים נוספים.

הוועדה לא יכולה הייתה להתעלם מן המצב הפוליטי הסבוך והמורכב אשר זכה להתייחסות ממספר מקומות וגישות, וסיכמה שנת בחירות סוערת, תוך התבוננות אל הצפוי לנו במערכת בחירות נוספת בשנת 2020.

לצד נושאים רבים נוספים בהם דנה הוועדה עמדו הטכנולוגיה והחדשנות, בניסיון לבחון את העולם החדש שנוצר באמצעות חדשנות טכנולוגית ומגוון פיתוחים משפיעים ומשמעותם.

הוועדה הקדישה פרק נכבד בנושא ההייטק הישראלי כמנוע צמיחה גם בעשור הקרוב. מנכ"ל הרשות לחדשנות אהרון אהרון פתח את הנושא בהרצאה בה הציג את משנתו כי שישראל יכולה להיות מובילה עולמית במספר חזיתות טכנולוגיות, בין היתר ברפואה מותאמת אישית, בזכות פיתוח של תוכניות לאומיות לקידום בינה מלאכותית, חישה קוונטית ורפואה מותאמת אישית. 

ברק עילם, מנכ"ל חברת נייס דיבר אף הוא ופירט את הטרנספורמציות שיעצבו את העולם בעשור הקרוב, וכיצד בנתה נייס אסטרטגיה שתוביל אותה למרכזן.

נאום חשוב נוסף, ויש הטוענים החשוב מכולם, הביא לוועידה איש העסקים והיזם מתי כוכבי, אשר לצד פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו אלינו החברות שבבעלותו ומספר שיתופי פעולה בינלאומיים בעלי השפעה על המשק הישראלי והעולמי, גם אחראי לפרויקט החברתי הסטורי של אווה, ויוצר הסדרה דארקנט על הרשת האפילה ששודרה ברחבי העולם כולו.

כוכבי דיבר על דור ה Y לעומת דור ה Z, על אובדן הפרטיות בעידן החדש, ועל ההשפעה של הסביבה הדיגיטלית לסוג האנשים שהיא מייצרת. בניגוד להתייחסויות רבות לנושא הנגועות באמירה של אשמה, כוכבי מביט קדימה אל השנים הבאות ורואה את האחריות של החברות ויצרניות הטכנולוגיה, ליצירת שינוי וחברה טובה יותר. כפי שטען לא פעם בעבר, דור המילניום אינו נהנה מדמוקרטיה חזקה יותר בזכות מנועי החיפוש והרשתות החברתיות, אם כי חשוף לשליטה בתודעה באמצעות בעלי אינטרסים כלכליים ואחרים. 

האחריות שלנו כלפי הדור הצעיר על פי כוכבי היא יצירת כלים טכנולוגיים להנגשת מידע אמין, אותנטי, אופטימי ומלמד באופן מהנה. פלטפורמות הרשת שלא יעמדו בסטנדרטים ובציפיות של הדור הצעיר פשוט יינטשו על ידו. הדיגיטציה האופפת את כל תחומי החיים חייבת לגלות אחריות ולהימנע ממניפולציות ושקרים, ואת זה ניתן להשיג באמצעות פיתוח של טכנולוגיות היודעות לזהות מסרים פייק ניוז ולמגר אותם. 

דבריו של כוכבי עוררו עניין ושיח בוועידת התחזיות ואחריה, הן בזכות חשיבותם והן בזכות מעמדו של כוכבי כאיש עסקים משפיע, החתום על פרויקטים משמעותיים וחברתיים, המעידים על קשר תמידי בין פעילותו העסקית, יכולות השיווק יוצאות הדופן אשר הוא מביא והאחריות החברתית שהוא מגלה, הלכה למעשה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...