Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ספרי ילדים שיגרמו להם להתאהב בקריאה

ספרי ילדים שיגרמו להם להתאהב בקריאה
קרדיט - Pixabay
בואו ונאמר את האמת בקול רם ובלי להתבלבל – גדל לנו דור של מכורים למסכים. גם אנחנו, ההורים, כבר התמכרנו, אז איך הילדים שלנו לא יתמכרו. ההתמכרות למסכים כבר הוכחה כבעייתית, הן ברמה הסוציאלית, והן ברמת הבריאות (הפיזית והרגשית כאחד). לא ניכנס כעת לעשרות (אם לא מאות!) המחקרים שמראים את הנזקים שבכך, ולא נתחיל לפרוט את הבעיות הכרוכות בהתמכרות למסך. מספיק לנו שקראתם עד כאן כדי לדעת שאתם יודעים במה מדובר, ומבינים את חשיבות העניין דיו כדי להמשיך איתנו לעוד כמה משפטים, ולמצוא את הספרים הנכונים עבור הילדים שלכם.

אנחנו, ההורים, אחראים על הגידול של הילדים שלנו. אף אחד לא יעשה את זה עבורנו, או לפחות לא עם אותה האכפתיות והאהבה שיש לנו להציע. ילד שגדל על ספרי ילדים גדל נבון יותר, עם עולם פנימי עשיר יותר, עם ידע כללי רחב יותר, ועם עומק שלא ניתן להחליף דרך המסך השטוח. זה הולך להיות יתרון משמעותי עבורו כשיגדל, יתרון שיתבטא בכל דבר – מהלימודים, דרך העבודה והקריירה, ועד הזוגיות וחיי המשפחה. אין כמו ספרים! אז בואו נתחיל.

ספרי ילדים שפשוט חייבים להכיר

מכירים את זה שסיימתם לקרוא ספר והילד אומר מיד \"עוד פעם!\"? אז אלו הספרים שאנחנו רוצים להתחיל איתם כאשר הילד לומד את העושר והחדווה של קריאת ספר. הנה כמה מהם, כדי לעזור לכם ולילדים שלכם להגיע ליעד של להיות \"תולעת ספרים\":

  • פיטר פאן – קלאסיקה שאנחנו גדלנו עליה, הדור שלפנינו גדל עליה, וכמה דורות לפניו גם כן, שכן הילד הנצחי מעופף לו בהרפתקאותיו ב\'ארץ לעולם לא\' כבר משנת 1902, ואין עדות טובה מכך לסיפור טוב, ששורד עימנו, ולא רק שורד אלא משגשג עימנו, דור אחרי דור, שנה אחרי שנה.
  • אגדות אנדרסון – הנס כריסטיאן אנדרסן הוא עוד אחד מאותם סופרים קלאסיים, אשר גורם לפיטר פן להיראות כמו ילד, שכן הוא חי כמאה שנים לפני שפיטר פן נכתב, ולפני שהסופר המהולל ג\'יימס מתיו ברי (שכתב את פיטר פן) בכלל נולד. ברשימת הספרים של אנדרסן אנחנו נמליץ על כולם – שכן הם כוללים רבי מכר בין-דוריים כמו בגדי המלך החדשים, בת הים הקטנה, הברווזון המכוער, הנסיכה על העדשה, ועוד, ועוד ועוד..
  • פו הדב – עוד קלאסיקה שאין שניה לה, פו הדב, שנולד בשנת 1926 בבריטניה, הוא חלק לא רק מהתרבות הבריטית, אלא חלק בלתי נפרד מהתרבות הגלובלית, וגם כאן בישראל. הספר מבוסס על מסעותיו הדמיוניים של הסופר אלן אלכסנדר מילן, אשר קיבל מאביו בובת דב פרוותית, עימו שיחק הסופר בילדותו, ויצר עולמות וסיפורים עשירים שסוחפים דורות של קוראים צעירים (ומבוגרים!).
  • אגדות האחים גרים – איך אפשר לגדול בלי האגדות המופלאות של צמד האחים הגרמנים, אשר הביאו לנו יצירות מופלאות כמו סינדרלה, עוץ לי גוץ לי, החלילן מהמלין, עמי ותמי, ועוד ספרי ילדים רבים וטובים.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...