Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עדי פינויים מסבירים מהם הדגשים החשובים בעת פינוי דירה של אדם שנפטר

עדי פינויים מסבירים מהם הדגשים החשובים בעת פינוי דירה של אדם שנפטר
קרדיט- Photo by Markus Spiske on Unsplash

לאחר שאדם קרוב נפטר, עליכם לתת לעצמכם להתאבל. קחו את הזמן ועברו את תהליך האבל בקצב שלכם. יחד עם זאת, ישנם דברים שלא יכולים לחכות, והתמודדות עם הדירה שנשארה מאחור היא אחת המשימות שיעמדו בפניכם.

למיין ולפנות בית של אדם קרוב שנפטר זו משימה מכבידה מבחינה רגשית, וזאת עוד מבלי שהתחלתם את הפינוי בפועל. למרבה המזל, יש כמה דגשים שיעזרו לכם לצלוח את המשימה, גם במהלך התקופה הקשה.

רכזו את כל המסמכים החשובים

הדבר הראשון שעליכם לעשות בעת פינוי דירות נפטרים הוא לאסוף את כל המסמכים החשובים של הנפטר, לרבות: דרכון, רישיון נהיגה, פוליסת ביטוח חיים, פוליסת ביטוח דירה, שטרי רכוש וכיוצא בכך.

יש לקוות שהנפטר מחזיק את כל המסמכים הללו במקום אחד, כמו כספת או תיקייה, תלוי בסוג המסמך. מסמכים אלו יכולים לשמש אתכם בדרכים שונות ומגוונות, והם יעזרו להשלים הליכים משפטיים בהמשך הדרך. מלבד מסמכים אלו כדאי לדאוג גם שיהיה לכם העתק של תעודת הפטירה ולשנות את הכתובת כך שכל הדואר יעבור אליכם.

תנו לעצמכם זמן לעבד את המצב

שימו לב שאינכם מעמיסים על עצמכם, וקחו רגע. אתם יכולים להיסחף למשימות השונות ולשכוח לתת לעצמכם זמן לעבד את החוויה. אם האדם שנפטר היה מאוד קרוב אליכם, קחו בחשבון שתהליך הפינוי עשוי להיות מאתגר במיוחד. התנהלו בעדינות ואל תמהרו, פנו לעצמכם זמן ואפילו קחו חופש מהעבודה לשם כך. יכול להיות שתרצו להסתובב בדירה, להתעמק בכל פרט. יכול להיות שתרגישו מוצפים רגשית מדי פעם. הכל לגיטימי. זכרו שאתם יכולים להעסיק את שירותיה של חברה שמתמחה בפינוי דירות נפטרים, כך שתלווה אתכם לאורך התהליך ותקל עליו.

הגדירו דד ליין והעזרו בחברת פינוי

הגדרת תאריך שבו תסיימו את הפינוי תבטיח שהתהליך לא ייקח זמן רב מדי. לפעמים הצבת דד ליין תהיה הכרחית, אם אתם רוצים למכור את הבית. אנו ממליצים שלא לחשוב על הפינוי של כל הבית, אלא לחלק את הפרויקט למשימות קטנות יותר, ולפנות חדר אחד בכל פעם. אם יש אנשים שעוזרים לכם, או לחלופין, חברה מקצועית, אפשר להקצות לכל אחד חדר מסוים, מה שיהפוך את המשימה לרגועה יותר.

מה עושים עם הרהיטים?

פריטים שאתם לא מתכוונים לשמור עשויים להיות בעלי ערך עבור אנשים אחרים. אתם יכולים לתרום בגדים ורהיטים לעמותות שונות או לנזקקים. אפשר גם למכור רהיטים עתיקים לחברת הפינוי. כל פריט שאינכם יכולים למכור או לתרום מכל סיבה שהיא יש לפנות כראוי, מה שאומר, שאינכם יכולים פשוט להניח רהיטים בחוץ. חברת פינוי יכולה לעזור לכם גם בכך ולפנות את כל מה שתרצו לזרוק לאתרי פסולת מורשים. לאחר שהבית פנוי, כל שנותר לכם לעשות הוא לבצע ניקיון יסודי.

זה לא פשוט לאבד אדם אהוב, כל שכן לפנות את חפציו. היו אדיבים כלפי עצמכם, והיעזרו באנשי מקצוע שיכולים לקדם את התהליך ברגישות ואדיבות ולהעמיד לרשותכם צוות שלם וציוד פינוי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסיבות הטובות ביותר להתקנת מערכת אזעקה ביתית
למרות שהתקנת מערכת אזעקה לבית לא תמיד זולה, האלטרנטיבה יכולה...
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...