Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עו"ד ענאן חמאם – הכתובת לארגונים בישראל להוצאת ויזות עבודה למומחים זרים

עו"ד ענאן חמאם – הכתובת לארגונים בישראל להוצאת ויזות עבודה למומחים זרים
עו"ד ענאן חמאם

כמעסיק, בתכנון של מצבת העובדים וכוח האדם הארגוני, עלייך לראות את טובת הארגון, צמיחתו והתפתחותו כיעד מוביל, ולהעמיד צוות עובדים מומחים ראשונים בתחומם, ללא מגבלות גאוגרפיות ובירוקרטיות.

היום יותר מתמיד, העסקת עובדים זרים על תקן מומחים- היא אפשרית, נגישה ונוחה ליישום במהירות!

עו"ד ענאן חמאם, עורך הדין המוביל בישראל בתחום הוצאת ויזות עבודה לעובדים זרים, עובדים פלסטינים ועובדים תחת אשרת עובד מומחה בפרט, מסביר את המושגים, המורכבויות והאפשרויות בתחום.

עו"ד ענאן חמאם

מהם הענפים המובילים בישראל בגיוס עובדים זרים ומומחים זרים בפרט?

בענפים רבים בישראל נעשה שימוש בעובדים זרים, במטרה למלא אחר החוסר הקיים בעובדים.

בין הענפים בהם בולט במיוחד הצורך בעובדים זרים:

ענף המסעדנות – בענף המסעדנות קיים צורך מהותי בעובדים זרים הן לתפקידים כלליים דוגמת עבודות ניקיון וכוח עזר, והן בתפקידי מומחיות קולינריים, ובהבאה למדינת ישראל שפים וטבחים בעלי ידע וניסיון במטבחים אוריינטליים וזרים.

ענף הבנייה – ענף הבנייה משפיע על החברה הישראלית במגוון אופנים, החל מהשפעה על מחירי הנדל"ן וכלה בהשפעה על תעשיות נלוות (תובלה, חומרים, תיווך, פיננסיים). במטרה לעמידה בזמנים ולקידום פרויקטים נדל"ניים  נדרשת העסקת עובדים זרים בעלי ידע וניסיון בענף, בהיקפים רחבים במיוחד.

ענף ההייטק – ענף ההייטק והפיתוח סובל ממחסור תמידי של אלפי מהנדסים בשנה, כאשר רק סביב גבולות ישראל ניתן למצוא מהנדסים פלסטיניים בעלי ההשכלה והידע הנדרשים, משוועים לעבודה ולפרנסה, תוך אפשרות לקבלת אשרות עבודה ולהעסקה בתנאים משתלמים במיוחד למעסיק.

מהי תקרת אשרות עבודה ומדוע חשוב להסתייע בעורך דין להסדרת האשרה?

מדינת ישראל שרוצה לעודד העסקת עובדים ישראלים בראש ובראשונה, מאפשרת יבוא והעסקת עובדים זרים, בהיקפים נמוכים ביחס לחוסר הקיים. לכל ענף מוגדרת מכסה שנתית של עובדים זרים, המתעדכנת מעת לעת, וניצול של המכסה יביא לדיית בקשות מוצדקות על הסף. עורך דין מומחה בתחום העובדים הזרים ידע לכוון, להגיש את הבקשות במועד ולהביא לקידום בקשות לקוחותיו במסגרת המכסה הקיימת.

מהי ויזת עבודה בישראל?

לפני הכל חשוב להבדיל בין אשרת כניסה ושהייה לאשרת עבודה. למדינת ישראל נכנסים מדי שנה למעלה מארבעה מיליון תיירים ומבקרים, אר חוצים את שערי נתב"ג כחוק ומורשים לטייל, לבקר ולעתים גם ללמוד בישראל, לתקופות זמן קצובות. מבקרים אלה, למרות שהם מחזיקים באשרת שהייה כחוק, אינם מורשים לעבוד בישראל. עבודה בחברה/בעסק ישראלי מצריכים ויזת עבודה בישראל – היתר עבודה רשמי, הניתן על ידי מנהל האוכלוסין של משרד הפנים בישראל.

העסקת עובד זר ללא היתר כזה, גם אם שהותו בישראל חוקית, היא בבחינת עבירה על החוק המסכנת הן את העובד והן את המעסיק.

קיימים מספר סוגים לוויזת עבודה B1 בישראל:

היתר העסקה 45 ימים– היתר העסקה לטווח קצר, מתאים במיוחד לארגונים המבקשים להעסיק עובד זר מומחה לצורך הדרכת והכשרת צוות העובדים הישראלי. ניתן להנפקה במגוון תחומי עיסוק ייעודיים דוגמת ענף ההייטק, תעשיות ריתוך וייצור, כרייה ואסדות גז, טכנולוגיות חדשניות. אישור זה ניתן להנפקה בטווח זמן קצר ומהיר יחסית.

היתר עבודה 90 ימים – אישור שהייה והעסקה לתקופת ביניים, מתאים לעסקים ותעשיות עונתיות, גיוס עובדים מומחים ואחרים לצרכים מקומיים, מתאים לענף החקלאות, לעשיות יצרניות המספקות מוצרים תלויי עונה ו/או תקופה. אורך התהליך והטיפול בבקשה ארוך יותר ועשוי לעמוד על כשלוה חודשים, כאשר התהליך מחייב את המעסיק להוכיח את התאמת העובד לצרכים התעסוקתיים, וכן מומחיות ייחודית שלא ניתן להשיג בקרב עובדים ישראלים.

היתר עבודה 12 חודשים – היתר עבודה ל-12 חודשים הוא היתר העבודה הארוך ביותר, כאשר כל צורך מעבר תקופה זו יקבל מענה באמצעות בקשות להארכת ההיתר עם התקרב מועד סיומו. מדובר בתהליך אישור ארוך ומסועף המצריך היערכות חודשים ארוכים מראש. היתר זה פחות מתאים לגיוס עובדים זרים מומחים, אלא יותר לתעשיות כלליות.

על המעסיק להבין ולהגדיר את הצורך והמטרה של גיוס והעסקת מומחה זר, כמו גם את לוחות הזמנים הנדרשים להסדרת הפרוצדורה- ולהסתייע בגורם המקצועי ביותר להגשת הבקשה והשלמת הפעולה.

עו"ד חמאם הוא עורך דין מוביל ומומחה בתחום קבלת היתר להעסקת עובדים פלסטינים, תוך הצגת רזומה מרשים וסיפורי הצלחה שנולדו גם ממקרים מאתגרים במיוחד, גיוס מומחים ראשונים בתחומם בענפי ההייטק, מתן מענה ייחודי, מקצועי ומהיר גם לבקשות הארכת היתר עבודה, ונגישות למוסדות, ארגונים ומקבלי החלטות בישראל, היוצרים הליך מהיר ויעיל והצלחה שאין שניה לה.

עורך דין ענאן חמאם מלווה חברות וארגונים במשק הישראלי, בענפי ההייטק, המסעדנות והבנייה, תוך היכרות מעמיקה עם צרכי הענף והמעסיקים- ומסייע לכל מעסיק בפתרונות הנדרשים לו, ביעילות ובמקצועיות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...