Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עונת השיפוצים בפתח – בואו להכיר את הדברים החשובים מאת איזיטאפ

עונת השיפוצים בפתח – בואו להכיר את הדברים החשובים מאת איזיטאפ
קרדיט- לוגו איזיטאפ

האביב בפתח ואיתו מתחילה עונת השיפוצים, לכבוד פתיחת העונה הבאנו לכם את הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים להכיר בשביל להשיג את התוצאה הטובה ביותר. פגשנו את צוות המומחים מבית איזיטאפ לתת כמה טיפים שכדאי להכיר.

התקציב – מתחיל בקטן ונגמר בגדול

אחד האתגרים הגדולים ביותר בשיפוץ הבית הוא התקציב, במיוחד שאנו רוצים לבצע שיפוץ במטבח.

הטיפ הראשון של חברת איזיטאפ שיעזור לכם להתמודד עם תקציב מוגבל בשיפוץ מטבח הוא שלא חייבים להחליף את המטבח אלא לבצע רק כמה חידושים קלים ופשוטים שאתם גם יכולים לעשות בעצמכם באופן עצמאי, הדבר המהיר ביותר שייתן לכם את האפקט שירענן ויחדש את המטבח במהירות הוא פשוט החלפת ברז מטבח. ברז מטבח מעוצב ומיוחד יכול לתת אפקט ייחודי של עיצוב מרשים, מה שיעניק למטבח שלכם מראה חדש ורענן ויחסוך לכם המון עלויות בשיפוץ המטבח.

משפצים את המטבח? אל תתפשרו על הכיור

הבחירה בכיור מטבח, מצריכה ידע בסיסי בסוגי הכיורים, צורותיהם והחומרים מהם הם עשויים.

שיקולים בעלי ערך

המומחים של איזיטאפ מסבירים כי ישנם שיקולים בעלי ערך המחייבים שימת דגש. דבר ראשון, הבחירה צריכה להיות זו שמספקת את הצרכים והשימושים שבהם בחרת, שהמיקום ושטחי המשטח מאפשרים התקנה שלה, שהיא מתכתבת עם העיצוב הכללי של המטבח, והשלב בבנייה שבו מותקנת הבחירה. שיפוץ או בנייה חדשה.

דבר נוסף, המהווה נתבך בחשיבות של בחירת כיור מטבח איכותי, הוא כמובן השיקול התקציבי. לכוון את הבחירה מראש, לכיורים התואמים את התקציב, בכדי למנוע עוגמת נפש.

סוגי כיורים

  1. כיור התקנה תחתונה – כיורים המותקנים מתחת למשטח, המאפשרים ניקוי קל יחסית של האזורים שמסביב לכיור. זוהי התקנה יקרה יחסית, הדורשת עבודה מקצועית, המתחשבת במשקל הכיור והדבק הנדרש.

 

  1. כיור התקנה עליונה – כיורים קלים להתקנה, בשל היותם מורכבים על חור מותאם במשטח. הדבר מוזיל את ההתקנה, ומאפשר החלפת כיור קלה. מאידך, שולי הכיור מונחים על המשטח, והם הופכים למוקד לצבירת לכלוך ומים, שקשה לנקותם.

 

  1. כיור קדמי – כיורים המותקנים באופן שהם נראים בחזית המטבח. התקנת כיור שכזה, מותנית בעיצוב אדריכלי של המטבח, המדריך את יצרני המטבח והשיש, להכנה להתקנה. המראה מיוחד ומושך, אך כאמור, יש צורך בתכנון מוקדם.

איכות החומר

כשמדברים על כיור מטבח איכותי, בלתי נמנע סקירת החומרים מהם מיוצרים כיורים שכאלה ואיכותם.

נירוסטה היא חומר פופולארי כשמדובר בכיור מטבח, הן מבחינת קלות השימוש, התחזוקה, ההתקנה והעיצוב. הנירוסטה משתלבת היטב בעץ, שיש, ואבן קיסר. כיורי נירוסטה בהתקנה תחתונה, מעניקים מראה אלגנטי ומסוגנן. מחירה סביר, עמידותה מוכחת, קל לנקות ולתחזק אותה והיא מתכתבת עם צו האופנה. חסרונותיה הבולטים הם הרעש שנוצר במגע בין המים לבינה, וכתמים שלא ניתנים להסרה, לאחר תקופה ארוכה של תחזוקה לא נכונה.

ציפוי אמייל מגיע בדרך כלל על גבי ברזל יצוק, ומראהו כשל פורצלן מבריק. הציפוי זמין בכיורים בגדלים ובצבעים שונים ומראם קלאסי. משקל הכיורים רב, והם מצריכים תמיכה וחיזוקים לאבטחתם. תוחלת חייהם ארוכה והשימוש בהם שקט. בעוד שמשקלו מצריך לעיתים חיזוקים נוספים, הוא נוטה לכתמים, אם לא מנקים אותו באופן שוטף וקבוע, והוא נוטה להישרט מכלים המונחים בו וגם תוך כדי שטיפה.

כיור חרס וקרמיקה – אלו הם כיורים המעוצבים ונשרפים בטמפרטורה גבוהה. יש להם מראה נצחי ומתאים מאוד לעיצוב וינטג'. משקלם הכבד מצריך חיזוקים ותמיכה, אך הם עמידים בפני חומצות ושריטות. חסרונותיהם בכתמים לא מטופלים ותחזוקה על בסיס קבוע, קיימת הגבלה בגדלים וצבעים וקיימת סכנת היסדקות ושבר.

כיור נחושת או פליז – מדובר בעצם בכיורי נירוסטה בציפוי. ניתן לרכשם במגוון גדלים וצבעים, והם מצויים במטבח כמוקד עניין. כיורים אלה זמינים בכל סוגי ההתקנות, הגימור שלהם מהמם ויש להם תכונה אנטי בקטריאלית לניקוי, אך המחיר יקר ממרבית סוגי הכיורים.

כמובן שקיים כיור מטבח עשוי שיש, וכיורי תרכובת אקריל וקווארץ ועוד.

לא רק המטבח – משפצים גם את חדר הרחצה

בשיפוץ אמבטיה ישנם סוגים של שיפוצים, יש את השיפוצים הקלים שכוללים בתוכם החלפה של כמה אלמנטים נקודתיים כמו החלפת המקלחון או החלפה של ארון אמבטיה משולב עם כיור ולפעמים גם החלפה של עוד אלמנטים אחרים. אל מול השיפוץ הקל ישנו השיפוץ המאסיבי שכולל בתוכו החלפה יסודית של כל האמבטיה לרבות החלפה של מערכת הצנרת.

הטיפ החשוב ביותר בשיפוץ אמבטיה יסודי הוא לדאוג לאיטום הרצפה במקלחת, חיפוי קירות עם חומרים מתאימים ובחירת מערכת אינסטלציה וברזים הטובים ביותר.

בהחלפת מערכת האינסטלציה כדאי מאוד לבחור במערכת איכותית שתחזיק לאורך זמן. האיכות של מערכת האינסטלציה היא בעלת משקל רב מהסיבה שכל תקלה או תפעול שלה יצריך פעולות כמו שבירת אריחים בכדי לבצע תיקון. בכדי להימנע ממצבים אלו אין להתפשר על מערכת אינסטלציה וברזים איכותיים.

המרכיבים של מערכת הברזים

בכדי שתדעו לבחור נכון, חשוב להכיר את החלקים שמרכיבים כל מערת ברזים. אחד המרכבים העיקריים של מערכת הברזים הוא אינטרפוץ.

מהו האינטרפוץ? אינטרפוץ הוא כינוי למנגנון ברז אשר לרוב מותקן בתוך הקיר במקלחת וממנו יוצאת ידית (מהקיר) אשר מפעילה את זרימת המים וניתן לשלוט באמצעות אותה ידית בטמפרטורת ועוצמת המים.

החשיבות של בחירת אינטרפוץ איכותי היא קריטית ואין להקל בה ראש. מומלץ לבחור באינטרפוץ של מותגים מוכרים ואיכותיים. אחת התקלות הנפוצות ביותר במערכת אינטרפוץ היא שמנגנון הפלסטיק עלול להיסדק מה שיכול להוביל לנזילה ויחד עם זאת מצבים בהם ברז המים לא נסגר בצורה הרמטית ולגרום לנזילה מהמזלף.

לסיכום

אחרי שהבנתם את הדברים החשובים לשיפוץ הבית ובעיקרם המטבח והאמבטיה, כל מה שנותר לכם הוא למצוא בעל מקצוע אמין שיבצע עבורכם את העבודה ולרכוש את הכלים הסניטריים האיכותיים ביותר בכדי להשיג תוצאות של עיצוב מרשים ופרקטיקה ומעל הכל שמירה לאורך זמן על השיפוץ שיגרום לכם להנות מאווירה נעימה בבית.

הכתבה בשיתוף איזיטאפ עולם של ברזים לבית

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסיבות הטובות ביותר להתקנת מערכת אזעקה ביתית
למרות שהתקנת מערכת אזעקה לבית לא תמיד זולה, האלטרנטיבה יכולה...
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...