Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עוסק מורשה מול עוסק פטור

עוסק מורשה מול עוסק פטור
קרדיט - Canva

פותחים עסק חדש? בוודאי שאלתם את עצמכם מהיכן מתחילים. פתיחת עסק מתלווה בין היתר בפתיחת תיקים ברשויות הממשלתיות למיניהן. קיימים שני סוגי תיקים אותם תוכלו לפתוח – עוסק פטור ועוסק מורשה, כאשר ההבדל העיקרי ביניהם הוא סכומי ההכנסות הצפויים. במידה וההכנסות שלכם עומדות על מעל ל-100 אלף ש״ח לערך, תוכלו לפתוח תיק עוסק פטור ממס, אך אילו ההכנסות שלכם עולות על סכום זה תצטרכו להירשם כעוסק מורשה. ישנם מספר הבדלים ביניהם כמו שוני באופן ותדירות הדיווחים למס הכנסה, או תשלומי מס ערך מוסף. עוסק פטור אינו חייב בתשלום מס זה, אך עוסק מורשה שחייב במס יכול לגבות זאת מלקוחותיו. פתיחת תיק במס הכנסה ובביטוח לאומי היא בגדר חובה עבור עוסק פטור ועוסק מורשה כאחד. תוכלו לפתוח זאת בעצמכם, או לפנות לגוף מייצג כמו רואה חשבון לעוסק מורשה או פטור.

למה כדאי לעבוד עם רואה חשבון?

עבודה עם רואה חשבון היא מומלצת, שכן, כבר בשלב פתיחת התיק קיימים מסמכים רבים שתצטרכו לספק לרשויות השונות. בנוסף, ככל שתתקדמו עם ניהול העסק והוא יפרח, כך יהיה לכם פחות זמן להשקיע בניהול הפן הכלכלי, לדאוג לאסוף את כל החשבוניות ולדווח למס הכנסה בזמן. רואה חשבון לעוסק מורשה או פטור שומר על רישומים פיננסים מדויקים ועדכניים של כל העסקאות, המכירות, ההוצאות והרווחים של העסק שלכם ומכין דוחות כספיים עבור הרשויות השונות ובעלי העניין. כמו כן, הוא מקפיד שתעמדו בכל תקנות המס, לרבות מס הכנסה ותשלום המע״מ. בנוסף, חלק מרואי החשבון מעמידים לרשותכם גם שירותי הנהלת חשבונות וניהול שכר העובדים, חישובי השכר, הניכויים והקפדה על חוקי העבודה.

עבדו עם רואה חשבון להבטחת העתיד של העסק

רואה החשבון יכול להעניק לכם שקט נפשי וערך מוסף, שכן, כמומחים לפיננסים הם יכולים לזהות סיכונים פיננסים וליישם אסטרטגיות שיבטיחו את היציבות הכלכלית של העסק, לעזור לכם להבין את הביצועים הפיננסיים של העסק שלכם ולסייע בהכנת תקציבים ותחזיות שנתיות על מנת לסייע לכם בתכנון ההוצאות והצמיחה העתידית של העסק שלכם. מחפשים רואה חשבון בצפון שתוכלו להפקיד בידיו את העניינים הכלכליים של העסק ולהיות בטוחים שהם נמצאים בידיים טובות? משרד רואי החשבון פייג׳ ויסקוס ושות׳ הוא משרד מוביל שמציע את שירותיו ליחידים, חברות ועסקים מכל סוג. למשרד שני סניפים המשרתים את תושבי הצפון – בכרמיאל ובקריית ביאליק והוא חרט על דגלו לשים את טובת הלקוחות מעל הכל ולהדגיש את תודעת השירות שלו. המשרד מציע מומחים בתחומי ראיית החשבון ומעניק שירותי ראיית חשבון, כמו גם ייעוץ כלכלי ועסקי, ניהול חשבונות וחישובי שכר. פנייה אל פייג׳ ויסקוס ושות׳ מבטיחה שירות אישי ובלתי מתפשר הכולל פגישות רבעוניות שוטפות, שקיפות מלאה וזמינות בכל עת המתלווים אל העבודה המקצועית והאיכותית ביותר, כדי להעניק לעסק שלכם את הטוב ביותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...