Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עידן ועמית אלבז – זוג נשוי חרשים

עידן ועמית  אלבז –  זוג נשוי חרשים
קרדיט תמונה משפחתית

עידן אלבז בר: בת 25, נולדה שומעת לחלוטין וחרשת מגיל 3, אז הובחנה שחלה הידרדרות בשמיעה, ובדיקה בבית החולים קבעה כי הסיבה לכך היא הצטברות של נוזלים באוזניים. היא עברה ניתוח שלא צלח, וכיום  מרכיבה מכשיר שמיעה ולפני 4 שנים עברה ניתוח שתל באוזן שמאל על מנת לשפר את השמיעה. סטודנטית במכינה הייעודית להוראה במכללת לוינסקי לחינוך במסלול לחינוך מיוחד.

עמית אלבז: בן 28, חרש מלידה שרב בני משפחתו הם חרשים (ההורים ואחותו חרשים, ורק אחות אחת שלו שומעת). עובד בחברת "תמיר כפיר" ומורה לשפת הסימנים.

ההכרות: "הכרנו עוד מגיל צעיר דרך פעילות של עמותת "שמע" בתל אביב וכן בטיולים משותפים. בגיל 15 נפגשנו במסיבה של ידיד משותף, ושם הקשר החל להתעמק ומאז אנחנו כבר 11 שנה יחד. עמית הוא החבר הראשון שלי, ועבורו אני הקשר הרציני השני".

הדייט הראשון: "היה בקניון איילון. עמית הזמין אותי לסרט, ומסתבר שלא צפינו בסרט מרב שהיינו מרוכזים אחד בשנייה".

החתונה: "התחתנו אחרי 8 שנים שהכרנו. חיכיתי המון זמן לטבעת. והיום אנחנו נשואים 3 שנים".

ילדים: "מבדיקות שעשינו עולה כי אני לא נושאת את גן החרשות ובעלי כן, ויש לנו סיכוי של אחד לשלוש-ארבע לידות שיוולד לנו ילד חרש. אנחנו נקבל באהבה כל ילד שיוולד לנו".

מה את אוהבת בעמית? "אני מאוד אוהבת את היושר, כנות, אהבה חינם ועזרה לזולת"

מה אתה אוהב בעידן: "הכל אני אוהב בה.. את הצחוקים שלנו, אהבה ועזרה הדדית, אוזן קשבת. בקיצור אוהב אותה מאוד וכל יום איתה הוא אושר גדול עבורי".

היתרון בזוגיות ששניכם חרשים: "אנחנו עוזרים אחד לשני בתחומים שונים בחיים, ואוהבים לפתור קשיים יחד. בעיקרון בחיים יש עליות ומורדות בכל דבר ואנו מאוד אופטימיים לצלוח הכל כמו משפט "קשה יש רק בלחם".

עידן ועמית אלבז - זוג חרשים
קרדיט תמונה משפחתית

רקע על הלימודים של עידן אלבז בר

עידן אלבז בר הנה סטודנטית במכינה הייעודית להוראה במכללת לוינסקי לחינוך במסלול לחינוך מיוחד. ומקבלת מטעם ביטוח לאומי תרגום על ידי מתורגמנית  וכמו כן נעזרת במית"ר – גוף האחראי על הנגישות במכללה.

באלו מסגרות התחנכת?

"אימא שלי לא וויתרה עליי והחליטה לשלב אותי במסגרות רגילות עד לכיתה ז', שכללו חוגים ועבודה עם קלינאית תקשורת.  למדתי בגן רגיל למעט יום בשבוע בגן נוסף משולב של ילדים כבדי שמיעה ושומעים. בכיתה ז' עזבתי את בית הספר היסודי שבו למדתי ועברתי ללמוד בבית ספר משולב על מנת שיהיה לי קל יותר ללמוד ולהבין את החומר הנלמד, שתורגם לשפת הסימנים ושיעורי עזר. בנוסף, אחת לשבוע הלכתי למרכז "שמע" שכלל מפגשים עם ילדים כבדי שמיעה. המפגש עם ילדים כמוני תרם מאוד לשיפור הביטחון העצמי שלי".

האם היה לך קשה בבית ספר?

"השנים הראשונות בבית ספר היסודי היו קשות לי מאוד הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית. הרגשתי שאני זקוקה לעבור למסגרת שתכלול שילוב של שני העולמות: עולם השומעים ועולם כבדי השמיעה, שם יש הנגשה באמצעות שיעורי עזר וליווי של מתורגמנית בשיעורים.  חשוב לי לציין שבסך הכל לעולם לא הרגשתי שהפקירו אותי ותמיד הרגשתי אהובה ומוערכת על ידי הגננות, המורות סגל ההוראה, המנהלות ואימא שלי כמובן".

מדוע בחרת במקצוע ההוראה?

"בחרתי בתחום החינוך המיוחד מאחר ואני חושבת שצריך לחולל שינוי בכל הקשור לנגישות ההוראה בבתי ספר רגילים שלומדים בהם ילדים כבדי שמיעה ויש להנחיל שיטות הוראה חדשות בהם פעילות משותפות עם ילדים עם מוגבלות במטרה להכיר את השונה והאחר וחומרי לימוד מונגשים (תמלול, סטרים עם כתוביות ועוד).  לצערי הרב, בתי הספר ללקוי שמיעה מרוחקים מהמרכז ולכן חשוב שבתי הספר הרגלים יהיו מונגשים".

מרכז מית"ר (מרכז ייעוץ ותמיכה רב תחומי) במכללת לוינסקי לחינוך הוא חלק ממערך התמיכה בסטודנטים הזקוקים להנגשה אקדמית, אנושית ופיזית (בשל לקות למידה, לקות קשב, לקות חושית, לקות מוטורית, מגבלה נפשית, מחלות כרוניות ועוד). המרכז מעניק לסטודנטים ייעוץ, תמיכה, הכוונה וליווי מקצועי. המרכז פועל מתוך אמונה ביכולתם של סטודנטים אלה למצות את הפוטנציאל הטמון בהם.

ההנגשה האקדמית כוללת שירותים של הקלות והתאמות של התפקוד האקדמי הנדרש, כגון: ייעוץ אקדמי בבחירת קורסים, הארכת זמן בחינה, בחינות בעל-פה, בחינות מודפסות בברייל, שימוש במחשבונים ובמעבדי תמלילים בבחינות והקלטות של הרצאות.
ההנגשה האנושית כוללת שירותים, כמו תמיכה פסיכו-סוציאלית, סיוע כללי בניידות ברחבי הקמפוס, בספרייה, בשימוש במכונות צילום ובנשיאת ציוד אישי, תרגום לשפת סימנים, הקראה ושכתוב.
ההנגשה הפיזית כוללת שירותים, כמו הקצאת חניה ועמדות העבודה באולמי ההרצאות, בכיתות הלימוד, במעבדות ובספריות ושירותי תמיכה בתחום של נגישות למחשב ולטכנולוגיה מסייעת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
אדום עולה- על הקיר: הוקמה הפועל תל אביב בטיפוס
אוהדי הפועל- יש לכם עוד ענף ספורט לעקוב אחריו; מטפסות...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...