Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיצוב הבית באמצעות חיפויים 

עיצוב הבית באמצעות חיפויים 
קרדיט pixabay

חיפויים חדשניים לטובת עיצוב הבית

הקירות מהווים את עיקר השטח של הבית ולכן הם אלו שקובעים בסופו של דבר את הטון העיצובי שלו. מסיבה זו אנשים רבים משתמשים בחיפויים מסוגים שונים במהלך עיצוב הבית שלהם. בימינו עולם החיפויים כולל אפשרויות רבות ומגוונות, בהתאמה אישית מושלמת להעדפות והצרכים. הנה סקירה של כמה מהן:

 

אפשרויות לחיפוי הקירות

עד כה היה מקובל לעצב את הקירות בכל חלל הבית על ידי צביעה ובמקרים מסוימים, לחפות אותם עם חומרים כבדים כגון בטון או בריקים. שיטות אלו אומנם משיגות תוצאות נהדרות אך הביצוע שלהן מאוד מורכב ויקר. כיום כבר ניתן לבצע חיפוי קירות עם חומרים הרבה יותר קלים ופשוטים ליישום, אך כאלה שמספקים תוצאות פשוט נפלאות, הן מבחינת המראה והן מבחינת העמידות. מבין החומרים המבוקשים והמומלצים ביותר ניתן לציין עץ, MDF ופולימרים קשיחים. ניתן להשיג את החיפויים הללו בצורות מגוונות, כגון דו מימד או תלת מימד עם תבליטים, עם אפשרות ליצירת קירות גיאומטריים ועוד. למעשה ניתן להגיע באמצעות החיפויים החדשים לכל מראה רצוי – קלאסי, מודרני, עתיק ועוד, ואף ליצור מחיצות עיצוביות בתוך הקירות ולהדגיש אלמנטים כגון נישות, מדפים וגופי תאורה.

קרדיט pixabay

אפשרויות לחיפוי התקרות

גם תקרות בימינו ממש לא חייבות להיות משעממות וניתן ליישם עליהן חיפויים מיוחדים ולא רק צבע. למשל, באמצעות קרניזם ניתן ליצור מסגרות דקורטיביות לא רק לקירות אלא גם לתקרות ולהשיג כל מראה שחפצים בו. היתרון של עיצוב הבית באמצעות קרניזם הוא בכך שניתן באמצעותו להסתיר בקלות את הליקויים שהתקרה סופגת, כגון קילופי צבע, סדקים, סימני עובש וכו'. חשוב מאוד לציין כי חיפוי התקרה בצורה הנכונה תוך שימוש בחומרים המתאימים ביותר תורם גם לבידוד המבנה מבחינה תרמית וגם מהבחינה האקוסטית, ולכן מומלץ ביותר בסלונים, חדרי טלוויזיה וחדרי שינה. כל עוד תתקשרו עם חברה מובילה ומתמחה בתחום זה דוגמת דרים דקור תוכלו להתקין גם חיפויים תלת מימדיים מדהימים ואף ליישם תחתיהם בקלות תשתיות חשמל עבור גופי תאורה מכל הסוגים.

 

חיפוי הפנלים – היבט חשוב נוסף של עיצוב הבית

לא נוכל לסיים מבלי להזכיר עוד חלק חשוב מאוד – אלו הם הפנלים, שממוקמים בין הרצפה לקירות. חיפוי חלק זה חשוב גם כן ולא רק מבחינת עיצוב אלא גם מבחינה פונקציונלית. החיפויים מונעים מהפנלים לספוג חבלות מכיסאות, להתלכלך ממגע הילדים וחיות המחמד, וכל עוד תבחרו בכאלה איכותיים הם גם לא ישברו בקלות ויהיו קלים מאוד לניקוי. פעם היה מקובל להתקין חיפוי רק בגובה הפנל עצמו אך כיום נהוג להמשיך אותו אף גבוה מכך, בערך עד לגובה המותניים של אדם מבוגר (בעולם העיצוב הדבר מכונה Wainscoting). רצוי מאוד כי גם בהיבט הזה תתייעצו עם חברה מקצועית בתחום החיפויים, על מנת לבחור בצורה שהכי תתאים להעדפות והצרכים שלכם.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...