Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית תל אביב-יפו: פסטיבל הפסנתר של תל אביב-יפו חוגג חצי יובל ימים שלישי – שני, 30-24 באוקטובר 2023

עיריית תל אביב-יפו: פסטיבל הפסנתר של תל אביב-יפו חוגג חצי יובל ימים שלישי – שני, 30-24 באוקטובר 2023
צילום: איציק בירן

פסטיבל הפסנתר של תל אביב-יפו בהפקת עיריית תל אביב- יפו חוגג 25 שנים להיווסדו ב- 60 מופעים מיוחדים, בהשתתפות יותר מ – 250 אמנים, נגנים ויוצרים. שלל הפקות מקור, מופעי השקה חגיגיים, שיתופי פעולה ייחודים ומופעי חשיפה למוזיקה עכשווית – יעלו בפסטיבל הפסנתר ה-25 של תל אביב-יפו שיפתח ביום ג', 24 באוקטובר ויסתיים ביום ב', 30 באוקטובר.

60 מופעים מיוחדים, שמייצגים את העושר הרב-תרבותי הישראלי יתארחו השנה בפסטיבל המוזיקה העירוני הגדול בארץ, מספר שיא מאז היווסדו לפני כחצי יובל, מגוון המופעים יתפרשו בשלל מוסדות התרבות והאולמות בעיר: אולמות המוזיאון: אולם רקנאטי, אולם אסיא, אולם קאופמן, גלריה מיזנה בלומנטל, הגלריה לאמנות ישראלית עכשווית, אולם 3 בתיאטרון הקאמרי, בית אריאלה, משכן לאמנויות הבמה, מרכז ענב והיכל התרבות של תל-אביב.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "פסטיבל הפסנתר- פסטיבל המוזיקה הגדול בארץ, הפך זה מכבר לאחד מסימני הסתיו של העיר תל אביב-יפו. הפסטיבל האהוב חוגג השנה חצי יובל של הופעות מיוחדות ומגוונות שנוגעות בכל קצוות המוזיקה ונוצרו במיוחד עבורו. כראוי לעיר התרבות של ישראל, כוחו של הפסטיבל באיכות הנדירה של האמנים והאמניות המשתתפים בו ובחופש האמנותי שהוא מעניק ליוצריו – חופש המאפשר להם לנסות רעיונות מוזיקליים- אמנותיים חדשים ומקוריים לעתים בפעם הראשונה. אני מזמין את כולם להגיע וליהנות ממנו גם השנה"

הפסטיבל גאה להציג בשנת חצי היובל שלו שפע אמנותי-מוזיקלי של יוצרים ושל סגנונות, בכירי היוצרים לצד אמנים וצעירים שטרם הוציאו אלבום בכורה, אמני היפו-הופ, רוק, אלקטרוני ופופ, לצד מוזיקה ים-תיכונית, אתנית, קלאסית ומוסיקה אימונית. פסטיבל הפסנתר הוא פסטיבל המוזיקה הגדול בארץ, אשר במשך 25 שנות קיומו הוליד שילובים מרתקים ומופעים רבים שמצאו את דרכם לבמות גם אחרי הפסטיבל והונצחו ברשתות, באלבומים ובערוצי הטלוויזיה השונים.

את הפסטיבל הראשון שהתקיים בבית ציוני אמריקה ומרכז ענב יזם אודי דבוש, המנהל האמנותי של הפסטיבל בעשור הראשון, שצירף אליו כבר בשנה הראשונה את "המון ווליום" ויוני פינגולד שנה לאחר מכן הצטרפה את הפסטיבל עיריית תל-אביב- יפו ובשנתו השנייה הוא התקיים לא רק במרכז ענב, אלא בעיקר בבניין העירייה: במעלית, באולם אירועים שהיה אז אולם המועצה, בלובי ובמסדרונות. הפסטיבל הלך וצמח, ו- 5 שנים לאחר היווסדו, ב- 2003 הוא עבר למרכז סוזן דלל, על שלל אולמותיו וחלליו החיצוניים, שם התארח הפסטיבל במשך 11 שנים.
לאור הצלחת הפסטיבל ובשל ריבוי האמנים שרצו לקחת בו חלק החליט ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי להעביר את הפסטיבל למוזיאון תל אביב והחל משנת 2014, מזה 9 שנים, מתקיים הפסטיבל ב"קריית הפסטיבל": במוזיאון תל אביב לאמנות על שלל האולמות והגלריות שלו, בתיאטרון הקאמרי, במשכן לאמנויות הבמה, בבית אריאלה ויוצא
לגיחות באולמות השונים בעיר: תיאטרון נוגה, היכל התרבות וכמובן למרכז ענב שליווה אותו מיומו הראשון.

אתי אנטה- שגב, המנהל האמנותית של הפסטיבל מאז 2011, המשיכה את דרכו של דבוש, האולמות מלאים עד אפס מקום בקהל נאמן שמגיע מידי שנה לחוות מעל ל- 50 מופעים שונים שנוצרו במיוחד עבורו. וברוח הזמן, הוא הוסיף גוונים וצבע למופעי הפסנתר, שאפיינו אותו בהתחלה.

אתי אנטה שגב, מנהלת אומנותית: "הפסנתר בפסטיבל הוא בעל משמעות מטאפורית ולא רק פיזית- הפסנתר, שהוא גם כלי מיתר וגם כלי הקשה, והכלי המלכותי ביותר בתזמורת, עם המנעד הרחב ביותר, מייצג את הכוונה העמוקה של הפסטיבל; מנעד עשיר של סגנונות ושל אמנים. פסטיבל שנותן במה לשפע היצירתי שיש בארץ הזאת לחיבורים המרגשים שיכולים להתקיים רק במקום כל כך מלא ניגודים ושורשים כמו כאן. כוחו של הפסטיבל בחופש האמנותי שהוא מעניק ליוצריו, חופש שמאפשר להם לנסות רעיונות מוזיקליים – אמנותיים חדשים ומקוריים עבורם, כמו גם עבור הקהל הנפלא שמגיע אליו. ומעל לכל, זוהי במה אמיתית ליוצרים צעירים שעדיין מגששים את דרכם, וזאת בהחלט הזדמנות לחשוף אותם ולהעניק להם רוח גבית".

הפקה: המחלקה למופעים בעיריית תל אביב- יפו ובשיתוף "המון ווליום" ו"זאפה"
מנהלת אמנותית: אתי אנטה-שגב

כרטיסים: זאפה- איוונטים 9080* ובאינטרנט
https://www.zappa-club.co.il/artist/pianofestival/

הטבות למחזיקות ולמחזיקי דיגיתל של עיריית תל אביב – יפו
בכל ערב יתקיימו ברחבת המוזיאון והמשכן מופעים פתוחים לקהל הרחב
(מותנה בתנאי מזג האוויר)

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
אדום עולה- על הקיר: הוקמה הפועל תל אביב בטיפוס
אוהדי הפועל- יש לכם עוד ענף ספורט לעקוב אחריו; מטפסות...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...