Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

על כתרים בהדפסה דיגיטלית כבר שמעתם?

על כתרים בהדפסה דיגיטלית כבר שמעתם?
קרדיט freepik

הטכנולוגיה המתקדמת חוללה מהפכה באורחות החיים, התעסוקה והמסחר, ולא פסחה על ענפי המחקר, האבחון, הטיול והרפואה, בדגש על ענף רפואת השיניים.
בין הטכנולוגיות המתקדמות בתחום רפואת השיניים בולטת טכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית ליצירת פרופילים לשחזור ושיקום שיניים, וליצירת כתרים דנטליים.

שוחחנו עם ד"ר יהונתן צ'יפר, בין הרופאים המובילים בישראל בשימוש והטמעת טכנולוגיות חדשניות לטובת ציבור מטופליו, וביקשנו ללמוד מניסיונו כיצד עובדת הטכנולוגיה ומה הם יתרונותיה עבור המטופלים.

לפני שנצלול ונבין מה הם כתרים להדפסה דיגיטלית, נלמד תחילה מהם כתרים דנטליים וכיצד הם מיוצרים באופן מסורתי:

כתרים דנטליים מסייעים בשיקום שיניים פגועות, שבורות, רקובות ושיניים שאיבדו מרכיב השן הטבעית כמות שלא ניתן לשקם באמצעות סתימה או מבנה פשוט. הכתר הוא למעשה פרופיל חלול של שן, אשר נועד לכיסוי השן הפגועה, לאחר הטיפול בשורש ובחולי, ובמטרה להגן עליה ולאפשר את תפקודה. כתרים מסורתיים מיוצרים במעבדות בהסתמך על בדרך צילומי השן והלסת, בעבודת טכנאי יצור ומעבדה, אשר עושים שימוש בחומרים לבנים הדומים בנראות ובחוסן שלהם לשן הטבעית. החומרים המובילים בענף רפואת השיניים לייצור כתרים הם חרסינה, זירקוניה או מתכת.

במהלך תקופת העברת הנתונים, ההזמנה הייצור, המטופל יזכה להדבקה של כתר זמני, לתקופה בת כשבועיים ימים.

מה הם היתרונות של הדפסת כתרים בטכנולוגיית הדפסה דיגיטלית?

כתרים בהדפסה דיגיטלית משלבים בין מספר טכנולוגיות מובילות:

  • סריקה ממוחשבת של הפה, הלסת והשן הפגועה באמצעות סורק דיגיטלי שיוצר מאות תמונות בזמן קצר, בסריקה של חלל הפה ללא כאב והפעלת לחץ על השיניים או הרקמות.
  • העברת התמונות באופן אוטומטי לתכנת עיבוד נתונים שמנתחת את התמונות מכל זווית ויוצרת תמונה רב ממדית ומידות מדויקות לייצור הכתר.
  • ייצור פרופיל הכתר בהתבסס על התצורה והמבנה שסופקו באמצעות מכשיר חריטה הפועל בטכנולוגיית הדפסת תלת ממד.

השילוב בין כל הללו יוצר יתרונות בולטים על פני שיטות הייצור המסורתיות, הן בהיבט מהירות הייצור וקיצור לוחות הזמנים, הן ברמת הדיוק של הכתרים והתאמתם למטופל, והן ברמת חוויית הטיפול הנינוחה יותר, וצמצום משמעותי של הצורך בשיוף והקטנת השן המקורית.

כיצד טכנולוגיית הדפסה דיגיטלית משפרת את הדיוק בייצור כתרים?

הדפסה דיגיטלית מאפשרת דיוק רב יותר ביצירת הכתר, וכתוצאה מכך התאמה טובה יותר ומראה טבעי יותר. טכנולוגיית הדפסה דיגיטלית משפרת את הדיוק בייצור כתרים על ידי שימוש בתוכנת עיצוב בעזרת מחשב (CAD) ליצירת דגם וירטואלי של השן. מודל זה משמש לאחר מכן להנחיית המדפסת הדיגיטלית בזמן שהיא יוצרת את הכתר. תהליך זה הוא הרבה יותר מדויק משיטות מסורתיות, המסתמכות על טכניקות ידניות ליצירת הכתר.

בכל הנוגע למראה, כתרים בהדפסה דיגיטלית יכולים להיראות טבעיים יותר מאשר כתרים שיוצרו באופן מסורתי. הסיבה לכך היא שהדפסה דיגיטלית מאפשרת התאמה אישית גדולה יותר של הכתר, לרבות היכולת להתאים את הצבע והצורה של השיניים הסובבות את הכתר. הדפסה דיגיטלית מאפשרת גם ליצור כתרים דקים ושקופים המיועדים להגן על שן טבעית תוך שימור המראה שלה במקרה של שן חלשה או פגיעה קלה בלבד.

איך עובד תהליך יצירת כתר בהדפסה דיגיטלית?

בטרם תכנון ויישום של כתר, יבוצע כל טיפול רפואי נדרש לשיקום השן: טיפול בעששת, ניקוי עמוק, טיפול שורש, סילוק דלקות מקומיות, אבנית וגורמי זיהום ויישום סתימה ו/או מבנה על פי צורך.

הליך תכנון וייצור הכתר מתבצעים באמצעות סריקה דיגיטלית מקיפה סורק דיגיטלי ומצלמה ייחודית. סריקה זו משמשת ליצירת מודל וירטואלי של השן, אשר משמש להנחיית המדפסת הדיגיטלית בעת יצירת הכתר. לאחר הדפסת הכתר, הוא עובר ליטוש וגימור כדי להבטיח מראה טבעי, והדבקה מקצועית ואיתנה על גבי בסיס השן הקיים על ידי הרופא.

טכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית חוללה מהפכה באופן שבו נוצרים כתרים דנטליים. עם המהירות, הדיוק והמראה הטבעי שלה, היא הופכת במהירות לשיטה המועדפת ליצירת כתרים דנטליים.

למידע נוסף בנושא היכנסו לאתר של ד"ר יהונתן צ'יפר המציע במרפאה בתל אביב מגוון טיפולי השתלות שיניים, שיקום הפה ואסתטיקה דנטלית בציוד וטכנולוגיה מתקדמת.

לפרטים נוספים אודות אופן הטיפול וטכנולוגיה תלת ממדית בהשתלות שיניים לחצו כאן

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...