Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עם בוא הסתיו: איך לשמור על עור הפנים בעונות מעבר

עם בוא הסתיו: איך לשמור על עור הפנים בעונות מעבר
קרדיט תמונה: shutterstock

עונות המעבר מתאפיינות כמובן בשינויי מזג אוויר שמשפיעים לא רק על הבגדים שאנו לובשים, או המזון שאנחנו מכינים, אלא לפעמים גם על עור הפנים שלנו. כך תוכלו להתמודד עם התופעה

זה כבר מזמן לא סוד שהעור שלנו מושפע לא רק מהגנטיקה שלנו, אלא גם מאלמנטים חיצוניים כמו למשל השמש החמה, רמת הלחות הקיימת באוויר, הטמפרטורה ועוד. לקראת עונת הסתיו הקרבה, שיכולה לעיתים לעשות שמות בעור הפנים, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על עור הפנים שלכם במהלך חילופי העונות.

קרדיט תמונה: shutterstock

הזנת העור בלחות

לחות היא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר לשמירה על עור הפנים, שכן ככל שהעור לח יותר, כך הוא פחות נוטה לפתח קמטים או לסבול מטקסטורה לא אחידה. על מנת לשמור על רמה גבוהה של לחות בעור, חשוב מאוד להקפיד להשתמש בקרם לחות איכותי בבוקר ובערב, ואחרי כל פעם שאנו שוטפים את הפנים. מומלץ למרוח את הקרם על הפנים כאשר הן עוד לחות, על מנת "ללכוד" את הלחות בפנים ולשמר אותה לזמן ממושך יותר.

טיפולים תומכים

עונות המעבר עשויות להתאפיין במזג אוויר יבש יחסית, שמשפיע על עור הפנים והופך גם אותו ליבש יותר מבדרך כלל. כאשר העור יבש, הוא עלול להפוך למעט מחוספס ופחות נעים למגע, אך החדשות הטובות הן שטיפולי פילינג שונים יכולים לסייע להחזיר לעור את הזוהר והטקסטורה החלקה שאבדו לו. בנוסף לטקסטורה, עור יבש עשוי לא פעם גם להפוך לפחות גמיש, עניין אשר עלול להסתכם במראה מעט נפול. עבור מצבים כאלה, ניתן להיעזר בטיפולי מיצוק פנים ומיצוק צוואר, שיגרמו לעור לייצור מוגבר של קולגן ואלסטין, וכך יהפכו אותו לאלסטי, מוצק, צעיר ורענן יותר.

שימוש בקרם הגנה

רוב האנשים טועים לחשוב כי יש להשתמש בקרם הגנה רק או בעיקר בעונת הקיץ, אך חשוב לדעת כי למעשה, אנו חשופים לקרינת השמש לכל אורך השנה, ולא רק בעונות החמות יותר. אנשים רבים אינם מודעים לכך, אך קרם הגנה לא רק מסייע להגן עלינו מפני סרטן העור, אלא גם מפני שאר נזקי קרינת השמש – ובכלל זה פגיעה בייצור הקולגן והאלסטין שבפנים. במילים אחרות: כאשר אנו לא משתמשים בקרם הגנה וחושפים את העור שלנו לקרינת השמש על בסיס קבוע, אנו מאיצים את תהליך ההזדקנות שלו. למעשה, במחקרים שונים נמצא כי כ-70% מההזדקנות המוקדמת של העור, נגרמת כתוצאה מקרינת השמש. מסיבה זו, חשוב מאוד להקפיד למרוח קרם הגנה לכל אורך השנה, גם בעונות המעבר ואף בעונת החורף, ולהשתמש בקרם שמכיל הגנה טובה הן מפני קרינת UVA והן מפני קרינת UVB.

שתייה מרובה של מים

כאשר הגוף מיובש, הראשון לסבול מכך הוא העור, כיוון שהגוף מפנה את המשאבים שלו לטובת תפקודם של האיברים הפנימיים החשובים, שנמצאים בעדיפות גבוהה יותר מהעור. מסיבה זו, שתייה מועטה של מים תסתכם לא פעם בשפתיים יבשות, עור פנים יבש ועור יבש בכל הגוף באופן כללי. על מנת להימנע מהתופעה, יש להקפיד לשתות כמות מספקת של מים, ובאופן ספציפי יותר: כוס אחת של מים, שמכילה 200 מ"ל, על כל 10 קילוגרמים ממשקל הגוף. כך, למשל, אדם ששוקל 70 קילו, יצטרך לשתות שבע כוסות של מים ביום לכל הפחות.

 הקפדה על תזונה איכותית

בדומה למים, גם התזונה שלנו משפיעה על העור שלנו. עודף סוכר, למשל, עלול להאיץ את ההזדקנות של העור; תזונה דלה מאוד בשומן עלולה לגרום ליובש ועוד. על מנת לשמור על עור הפנים צעיר ורענן בעונות המעבר ובכלל, יש להקפיד על תזונה כמה שיותר מאוזנת ומגוונת, לאכול הרבה פירות וירקות ולצרוך מאכלים מכל קבוצות ואבות המזון.

הכן את עורך לחורף

כל התופעות שציינו כאן קורות גם בתקופת החורף, בשל הקור העז המצליף בפנים, היובש שסובל העור מחימום באמצעות מזגנים ותנורי חימום והעדר הלחות באוויר. הסתיו זו תקופה מצוינת לסגל שגרת טיפוח חדשה לעור הפנים, למצוא את התכשירים והטיפולים המתאימים לכם ולבסס שגרה איכותית שתיקחו עמכם גם להמשך החורף והלאה, כדי לשמור על מראה צעיר, זוהר ובריא. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...