Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פינוי שוכר מהנכס שלכם – איך מתמודדים מול דייר שמסרב לעזוב?

פינוי שוכר מהנכס שלכם – איך מתמודדים מול דייר שמסרב לעזוב?
קרדיט Freepik.com

הסכם שכירות הוא חוזה בין בעל דירה לשוכר. מסמך זה חשוב מאוד שכן הוא מכיל את התנאים וההתניות להשכרה של נכס. עליו להכיל את אופן השימוש בנכס המושכר ואת דמי השכירות שישולמו. חשוב לציין בהסכם סעיף פינוי שוכר על מנת שניתן יהיה להשתמש בו במקרה של מחלוקת. ניתן לצטט את הפרות החוזה בבית המשפט ולהפוך אותן לעילת פינוי. ישנם שני דרכי פינוי שוכר – לאחר סיום או הפרת הסכם השכירות או כאשר המשכיר מסיים את השכירות על ידי מתן הודעה מראש. בשני המקרים הללו, אם השוכר לא יתפנה, יהיה על המשכיר להגיש תביעת פינוי לבית המשפט המחוזי ולקבל צו פינוי.

פינוי שוכר
קרדיט Freepik.com

הודעת סיום שכירות על פי חוק

חוקי הדיור קובעים דרישות מפורטות לסיום שכירות. סוג הודעת הסיום שעל בעל הדירה למסור תלוי במצב, אך יש נהלים מסודרים אל פיהם יש לכתוב ולהגיש את הודעות סיום השכירות ומסמכי פינוי שוכר. למרות שהטרמינולוגיה משתנה במקצת, כאשר לבעלי בית יש סיבה מוצדקת לפינוי הדייר, הם יכולים להשתמש באחד משלושה הודעות סיום הבאות:

  • הודעות עזיבה, שבהן משתמשים בדרך כלל בעלי הבית כאשר השוכר לא שילם את שכר הדירה. הם נותנים לשוכר כמה ימים לשלם את שכר הדירה או לעבור דירה .
  • הודעות פינוי שבדרך כלל נותנים בעלי דירות לאחר שהשוכר מפר תנאי או מספר תנאים של חוזה השכירות, כגון סעיף אי-הכנסת חיות מחמד או הדרישה להימנע מלהשמיע רעש מוגזם. בדרך כלל, לדייר יש פרק זמן מוגדר בו ניתן \"לתקן\" את ההפרה. דייר שלא יעשה כן חייב לעבור דירה או לעמוד בפני אפשרות של תביעת פינוי.
  • הודעות פינוי שוכר ללא תנאי, שהן הקשות מכולן. אלו מורים על השוכר לצאת מהדירה ללא סיכוי לשלם את דמי השכירות או לתקן הפרת חוזה השכירות.

השוכר יכול להגיש מכתב הגנה מפני תביעת פינוי, בניסיון לעכב או לדחות את התיק. דייר יכול להצביע על טעויות בהודעה או בתלונת הפינוי, או על שירות מסירה לא תקין של כל אחד מהם. לעתים קרובות בתי המשפט לוקחים בחשבון גם את פעולתו של בעל הדירה. כאשר בעל דירה לא הצליח לשמור על הנכס במצב בטוח וניתן למגורים, בתי המשפט נוטים פחות לפסוק בעד פינוי שוכר.

פינוי הדייר בפועל לאחר תביעת פינוי

בעלי דירות שזוכים בתביעת פינוי מושכר מקבלים פסק דין בגין החזקה בנכס, ואולי צו שהשוכר ישלם דמי שכירות שלא שולמו. עם זאת, גם אם בעל הנכס מקבל פסק דין בגין החזקה, זה לא חוקי עבור המשכיר לנסות להוציא את השוכר על ידי החלפת מנעולים או ניתוק שירותים חיוניים בנכס. במקום זאת, על בעלי הדירות לפעול לפי הנהלים להרחקה פיזית של שוכרים. לעתים קרובות, פונים בעלי הנכסים בבקשה לרשויות אכיפת חוק מקומיות כדי לבצע פינוי שוכר בפועל.

לכן, גם אם אתם יודעים היטב את הזכויות והחובות המשפטיות שלכם לפני פינוי דייר, אתם עדין עלולים להגיע לצד המפסיד. אם אתם זקוקים לעזרה בהבנת תהליכי הפינוי והכללים המשפטיים או זקוקים להנחיות ספציפיות לגבי פינוי דייר באופן חוקי, תפנו ללשכת עורכי דין \'אחיה\', המתמכים בייצוג משפטי במחלוקות פינוי דיירים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...