Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פסטיבל אביב ישראלי ה 12 בתיאטרון הסמטה המחודש חוגג יצירה נשית

פסטיבל אביב ישראלי ה 12 בתיאטרון הסמטה המחודש חוגג יצירה נשית
התבלינים.| צילום: סמדר ליאני

פסטיבל אביב ישראלי ה 12 של תיאטרון הסמטה יתקיים בין התאריכים 12-15.5 וזאת לאחר שנה מורכבת ומאתגרת של משבר הקורונה. כעת, שעולם התרבות חוזר לפעילות אין דרך נפלאה יותר מלחזור דווקא באביב, עונה המסמלת פריחה והתחדשות במבנה המחודש של התיאטרון.

התבלינים.| צילום: סמדר ליאני

הפסטיבל שחוגג השנה בת מצווה הינו בסימן יצירה נשית. כל המופעים, ההצגות והיצירות שנבחרו נוצרו ומבוצעות על ידי נשים במגוון תחומים- הצגות חדשות, מופע קברט, מופעי קרקס, תנועה ומוזיקה:

 

 

"מלפנימאחור"

היא עבודה שעוסקת במפגש בין גוף ממשי לגוף וירטואלי, בין הופעה חיה להקרנת וידאו. דרך התמזגות והיפרדות של תנועת המופיעים וחלקי גוף שצולמו מראש ומוקרנים בזמן המופע היא יוצרת אובייקט פרפורמטיבי בו ניתן לצפות מכיוונים שונים. דימויי הגוף שנוצרים מתוך היחסים בין המדיומים השונים משקפים חיבור כמעט טבעי בין החי לדומם, בין האנלוגי לדיגיטלי, בין מה שמתרחש עכשיו למה שהיה וחלף, ובו בזמן מדגישים את האיכויות והתכונות המנוגדות להם. כוריאוגרפיה: מעין דנוך. מופיעים: דרור בירגר ומעין דנוך. תפאורה: הלמוט דיאז ומעין דנוך .וידאו: מעין דנוך.

יום רביעי 12.5.21 שעה 19:30/21:30 תיאטרון הסמטה.

 

"נעימה ששון כותבת שירים"

סיפור מאת עמליה כהנא-כרמון. הנערה, נעימה ששון, מתאהבת במורה שלה, יחזקאל דה-סילבה, ועוברת דרך חתחתים נפשית בדרך להכרה שהוא אמנם אוהב אותה, אבל "לא ייעשה כן" משום ש"מסגרת יש". שברון-הלב של נעימה מוביל אותה לכתוב את השיר "מורי היקר" שמופיע בעיתון הקיר של בית-ספרה, והוא זה שמצית את תחילת מסעה בדרך להפוך למשוררת, לסופרת, לעמליה-עצמה. מאת: עמליה כהנא-כרמון בימוי: שמעון לוי. שחקנים: בהט קלצ'י – נעימה אז והיום. שמעון לוי – המורה יחזקאל אז והיום

יום רביעי 12.5.21 שעה 20:30 / יום שבת 15.5.21 שעה 19:00 תיאטרון הסמטה.

 

"אורטל חייבת למות"- מחזה קריאה

מחזה קריאה מותחן פסיכולוגי שירלי קרמניצר היא סופרת בינלאומית מצליחה. במהלך מפגש עם קהל קוראיה היא מתגלה כמי שאינה שלמה עם הצלחתה של כתיבתה הרדודה ומחליטה להרוג את אורטל, גיבורת סדרת רבי המכר שלה, על מנת להתנתק ממנה אחת ולתמיד. את תוכניותיה משבשת אישה מסתורית, והיא תשנה את גורל הערב.

מאת: שרון שלומי, איתמר נצר ורונן קובלסקי. עיבוד ודרמטורגיה: שרון שלומי ותהילה שדה מויאל בימוי: יניב מויאל משחק: שרון שלומי, תהילה שדה מויאל, ויניב מויאל ייעוץ אמנותי: אמיר אוריין גרפיקה: תהילה שדה מויאל.

יום רביעי 12.5.21 שעה  18:30 / יום שישי 14.5.21 שעה 20:00 תיאטרון הסמטה.

 

 

 

אל תתערבו לי | קרדיט: הילית שפר ולירון חן שפר

 

"אל תתערבו לי – הפותקאסט"

נשות אנסמבל קוקייה חושפות את האבסורד בסדר החברתי והמגדרי הקיים במופע 'אל תתערבו לי' – מחזמר ביקורתי הבנוי על רצף מערכונים ושירים קומיים המוגשים בטון מריר-מצחיק, המאירים את המציאות וההוויה הנשית היומיומית בכל מורכבותה ועוצמתה.ניהול האנסמבל, כתיבה, בימוי ותנועה: שרון שלומי. יוצרות משתתפות: אלה גרינבאום, מעין יוחנן ושרון שלומי.'אל תתערבו', 'לא ליידי' – שותפות לכתיבה: ענת ניסני ושרונה בוטנרו.

יום חמישי 13.5.21 שעה 19:00 / יום שבת 15.5.21 שעה 20:15 תיאטרון הסמטה

 

"משחק צלול"

ריק קטן אור גדול קוביה הכל לובן פנים ללא עקבות ללא זכרון. קובייה מקלט אמת לבסוף ארבע דפנות ללא רחש נפתחות. מעולם לא היה דבר חוץ מחלום לא משתנה. זה השעה החולפת. מעולם לא היה דבר חוץ מאוויר אפור ללא זמן דימיון שווא אור חולף. "(מתוך: "ללא" 1969) יצירת תיאטרון תנועה, בהשראת "ללא", סיפור קצר של סמואל בקט. מתרגמת: אורה סגל, הוצאת כרמל. יוצרות ומופיעות: לאה יונגר, אלינה פישזון ואילת אופיר. יום שישי 14.5.21 שעה 20:00 / יום שבת 15.5.21 שעה 19:00 תיאטרון הסמטה.

 

 

"שִׂימָה-לָּנוּ מֶלֶךְ"

מהבקשה של העם למלך, דרך הטקסט המקראי כלשונו אנו יוצאים למשתה

דרך מסע וחשיבה על מנהיגוּת. מאת: כותבי התנ"ך משחק: יעל מסנר, רפי רותם, ארז חסון.

בימוי ועריכה: ארז חסון.

יום שישי 14.5.21 שעה 20:00 תיאטרון הסמטה.

 

 

"מרימות"

מופע קרקס המשלב תנועה ואקרובאלאנס. היצירה באה לבחון ולדבר על מערכות יחסים בין שתי נשים וכל הנשים: אחיות, חברות, אם ובת, קולגות ונשים בכלל. ביצירה נעבור מסע בו הקהל יחווה יחד איתנו את הדינמיקות הייחודיות במערכות היחסים הללו – קרבה ואינטימיות, יריבות ומאבק, קנאה, חברות, עוצמה וחולשה. מיטל רוטשולב ויסכה רוזיצקי, אמניות קרקס יוצרות המתמחות באקרובאלאנס, אקרובטיקה ועמידות ידיים.

יום שישי 15.4.21 שעה 19:00 תיאטרון הסמטה.

 

 

"קוֹץ"

סולו קרקס עכשווי על הקרקע, בשילוב תנועה ותאטרון פיזי. שתי דמויות מחפשות לשחרר את עצמן בשדה האינסופי של הטבע האישי והמראה החברתית, בתוך מערכת היחסים בין הכוח של הקרקס והרכות של הדמיון – עכשיו זה הזמן להשתפשף בקצוות, לפתוח את החלונות ולהשקות את הקוצים. הזדמנות לקבל הצצה לעולם פנימי ודימיוני רוחש ציפורים, משבצות, סנפירים ושעון מעורר (או כמה). מאת ובביצוע: אלינה בלכמן.

יום שישי 15.4.21 שעה 19:00 תיאטרון הסמטה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...