Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פעילות של עמותות בישראל

פעילות של עמותות בישראל
קרדיט PIXABAY

עמותות בישראל

באמצעות רשם העמותות, ישראלים מקימים עמותות רבות אשר כל אחת מהן עוסקת בתחומים אחרים. למקימי העמותות יש חזון לבצע שינוי או מהפך בתחום מסוים ולכן הם רותמים לכך חברים או אנשי עסקים ומקימים עמותה בעלת אמירה ספציפית. רוב העמותות פועלות באופן מסודר ועל פי תוואי הדרך והחוקים שגובשו ברשם העמותות ואחת לשנה כל עמותה נדרשת להגיש דוח כספי הכולל את כל ההתנהלות הפיננסית שלה. כל עמותה בוחנת דרכים שונות לביצוע המשימות ובהתאם לאג\'נדה של חברי ההנהלה הם מבצעים את הפעילות הנדרשת להשגת המטרה. עמותות בישראל פועלות בקשת רחבה של תחומים החל בלימודים לילדים, סיוע רפואי, עזרה לתינוקות, סיוע לנזקקים ועוד.

קרדיט PIXABAY

יש נושאים רבים שלא מטופלים כלל או מטופלים באופן מינורי בלבד על ידי משרדי הממשלה השונים ולכן עמותות בישראל הן הזרוע שמבצעת פעולות שונות במקום המשרדים הממשלתיים. אחד הנושאים האקוטיים הוא נושא של ביטחון תזונתי אשר החמיר מאז משבר הקורונה. משפחות רבות שהיו במצב אקונומי בינוני הדרדרו למצבים כספיים קשים מאד ולכן הן זקוקות לסיוע קבוע של סלי מזון. זו הסיבה שהעמותות הללו מבקשות תרומה לעמותה כדי לממן את רכישת סלי המזון והעברתם לבתים של המשפחות הללו. גם למתנדבים אשר מגיעים בכל שבוע למשפחות הללו, קשה לראות את מצבן הקשה של המשפחות הללו לאור העובדה שיש בתים שאין בהם די מיטות, מקרר ומוצרים אלמנטריים נוספים.

עמותות בישראל לשירות הנזקקים

לאור המצבים הקשים הללו, עמותות בישראל הרחיבו את הסיוע שלהן והן עוזרות למשפחות הנזקקים בכל דבר שיש בו צורך. בתקשורת הפנימית של חברי העמותה והמתנדבים הם מפרסמים מידע על הקשיים שבהם נתקלו ובהתאם לכך רבים מהמסייעים מצליחים להעביר למשפחות השונות מוצרים שיוצרים עבורם הבדל תהומי בהתנהלות היום יומית.

סיוע לניצולי שואה

ניצולי שואה שעוד נותרו בחיים הם אנשים מבוגרים מאד, חלקם גרים בגפם ואין להם משפחות. מתנדבי עמותות בישראל אשר מגיעים לבתיהם של ניצולי שואה נתקלים לעיתים באנשים מבוגרים אשר חיים בבתים ישנים ביותר ללא תנאים אלמנטריים, כיוון שאין להם כסף לשפץ את הבית ולרכוש מוצרים אלמנטריים כולל אוכל ותרופות. יש מקרים ששירותי הרווחה אינם יודעים על הזקנים העריריים ולכן העמותות עושות עימם חסד ונרתמות לעזרה.

בדרך זו עמותות בישראל מגייסות אנשי מקצוע אשר מתנדבים לשפץ את הדירות הללו באופן רוחבי אינסטלציה, קירות, כלים סניטריים, צביעה, ריהוט וכל דבר נוסף שיש בו צורך. עבור הזקנים הללו מדובר בהגשמת חלום לגור בבית נורמטיבי.

סיוע משפטי ללא תשלום

ישראלים רבים נמצאים במצבים בעייתיים ולכן הם זקוקים לסיוע משפטי, כדי לפתור בעיות מנהליות ומשפטיות אשר הוזנחו לאורך שנים כיוון שלא היה להם כסף לתשלום לעורך דין. עמותות בישראל מגייסות עורכי דין בתחומים שונים של המשפט והם מסייעים לאזרחים הללו כדי לצאת מהסבך שאליו הם נקלעו. כל זאת בהתנדבות וללא תשלום.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...