Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרויקט משותף של מכללת לוינסקי לחינוך והאיחוד האירופי בנושא חונכות של ילדי מהגרים

פרויקט משותף של מכללת לוינסקי לחינוך והאיחוד האירופי בנושא חונכות של ילדי מהגרים
קרדיט: צילום משפחתי

מכללת לוינסקי לחינוך היא הנציגה הישראלית המשתתפת בפרויקט היוקרתי של האיחוד האירופי במסגרת תוכנית הורייזן 2020, התומכת בילדי מהגרים, פליטים ומבקשי מקלט. הפרויקט מתוקצב ב-3 מיליון שקל ויימשך כשלוש שנים. נוסף על ישראל, משתתפות בו עשר מדינות: איטליה, נורבגיה, הונגריה, בלגיה, שבדיה, ספרד, גרמניה, מלטה, יוון וטורקיה. הפרויקט, שעליו מכריזה מכללת לוינסקי לחינוך לכבוד יום המהגר הבינלאומי שיחול ב-18.12.2020,  עתיד לצאת לדרך בישראל בשלוש מסגרות חינוכיות בתל-אביב במהלך שנת הלימודים תשפ"א.

הפרויקט, שנקרא KIDS4ALLL, הוא יוזמה של תוכנית הורייזן 2020, אחת התוכניות הגדולות בעולם לשיתוף פעולה בין מדינות בתחומי המחקר, האקדמיה, התעשייה ועוד. מטרתו של הפרויקט להעניק תמיכה לימודית, רגשית וחברתית לילדים ממשפחות מהגרים תוך טיפוח שיתוף פעולה בין קבוצות מגוונות מבחינת תרבותית, לשונית ואתנית. המודל של התוכנית הוא חונכות ובמסגרתו ילד ממשפחת מהגרים ילווה על ידי ילד מקומי לאורך שנת הלימודים במשימות לימודיות במסגרת בית הספר שבו הם לומדים וגם מחוץ לשעות הלימודים במטרה לסייע לו להשתלב בפעילויות חברתיות בתנועות הנוער, בקבוצות ספורט ועוד.

המדינות השותפות בפרויקט אחראיות על תחום התכנון והפיתוח של התוכנית. היישום יתבצע בבתי ספר אינטגרטיביים פורמליים ובלתי-פורמליים שבהם משולבים ילדים ממשפחות מהגרים בשמונה מדינות, שש מהן מהאיחוד האירופי – איטליה, הונגריה, שבדיה, ספרד, גרמניה ויוון, ושתיים שאינן באיחוד האירופי – ישראל וטורקיה.

 

 

קרדיט: צילום משפחתי

בישראל הפרויקט ייצא לדרך בשלוש מסגרות חינוכיות – בית הספר "גליל" בדרום תל-אביב, קריית חינוך ביפו ופנימיית "בית הילד" שמפעיל משרד הרווחה ובה לומדים ילדים מקומיים וילדי מהגרים בטווח הגילים 18-10.

ד"ר דולי לוי, ראש החוג ללשון העברית וראש החוג לעברית – אוריינות ושפה במכללת לוינסקי לחינוך, מובילה את פרויקט KIDS4ALL במכללה: "במסגרת הפרויקט שנערך בשותפות עם ד"ר מיכל מישר, ראש התוכנית לתעודת הוראה בעברית כשפה נוספת, החוקרים יספקו חומרי הוראה ולמידה מקוונים ולא-מקוונים למורים ולתלמידים שיעסקו בלמידה שיתופית, בדיאלוג בין-תרבותי וביצירה של שפה משותפת בהקשרים לאומיים מגוונים. כל זאת במטרה לשפר את הכישורים הבין-תרבותיים, הלשוניים, החברתיים והרגשיים של הילדים ולהגביר את המסוגלות לשילוב בחברה הקולטת. הפרויקט מבוסס על מחקרים המעידים שהכלה ואינטגרציה במערכת החינוך ומחוצה לה מובילה להצליחה חינוכית גדולה יותר".

ד"ר אלונה פורקוש ברוך, מרכזת תחום הפעילות הבינלאומית במכללת לוינסקי לחינוך: "הקשר של מכללת לוינסקי לחינוך עם האיחוד האירופי החל בפרויקט ניידות של ארסמוס פלוס במסגרת יחסי העבודה של המכללה עם אוניברסיטת טורינו באיטליה, שנציגיה אף ביקרו במכללה לפני כשלוש שנים. במסגרת הגשתם לקול קורא של הורייזן 2020 הם פנו אלינו וביקשו לצרף אותנו לפרויקט בעקבות התרשמותם מהקשרים הטובים ומהניסיון הרב שיש למכללה עם בתי ספר רב-תרבותיים".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסיבות הטובות ביותר להתקנת מערכת אזעקה ביתית
למרות שהתקנת מערכת אזעקה לבית לא תמיד זולה, האלטרנטיבה יכולה...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...