Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

ימי הקורונה הביאו עימם שלל אתגרים למפרסמים. מצד אחד הצורך בהבאת לקוחות ושמירה ככל הניתן על שגרת עבודה קרי יישום תקציבי פרסום ורכישת מדיה במדיות השונות ומצד שני הצורך להבין אילו חלקים בתקציב הם מבחינת חובה עבור סוכנות הפרסום או בית העסק ועל אילו ניתן לוותר.
ישנן הרבה מאוד קטגוריות פרסום ולא פחות מדיות מפרסמות בינהן פרסום בעיתונים יומיים מובילים. לעיתים פרסום בעיתון ידיעות אחרונות למשל, הוא כורח המציאות ואפילו דרישה של המחוקק שמחייב במודעות מסוימות פרסום בעיתונים הגדולים.

כמה נפוץ הפרסום בעיתונים אתם שואלים ? ובכן אם ניקח את קטגוריית המודעות המסחריות לדוגמה, נכון לחודש מאי 2020 מתפרסמות בכל יום 96 מודעות מסחריות בעיתונים השונים.

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

בחירת המדיה לפרסום המודעה

ראשית תלוי כמובן מה מטרת הפרסום ? האם מפורסמת מודעת אבל ואז ברוב המקרים תבחר מדיה לפי תקציב המפרסם או לפי מידת החשיפה שיהיה מעוניין בה. תפוצה של מקומון אינה תפוצה של עיתון כמו עיתון ידיעות אחרונות ועובדה זו תבוא לידי ביטוי גם בתמחור המודעה.

אם המפרסם רוצה לפרסם מודעה משפטית – זו תצריך כבר ידע בפרסום מודעות מהסוג הזה והכרת דרישות החוק על בוריין. לעיתים מדובר במקרים בהם בית המשפט דורש את הפרסום. מכיוון שפרסום מודעה משפטית הוא הליך הכפוף להחלטת בית משפט, ישנה חשיבות עצומה להקפדה על הכללים הנדרשים כחלק מהליך של גילוי נאות על פי חוק.

לדוגמה בפרסום מודעה על מינוי מנהל עזבון, החוק מחייב אותנו לפרסם מודעה בעיתון בשפה העברית, לפחות בעיתון אחד ואילו בפרסום מודעת ריקול (החזרת מוצר/קבלת החזר כספי), החוק מחייב אותנו לפרסם בלפחות שני עיתונים יומיים.

עיתוני לווין ומקומונים

לכל עיתון גדול, ישנם מגזינים ומקומונים, מדורים ועיתונות מומחית כמו עיתונים כלכליים שפרוסים תחת חסותו ולעיתים הם יכולים להוות תחליף מצויין ואף זול הרבה יותר בהשגת המטרה במחיר טוב.

אם לא ניתן לוותר כלל על הפרסום בעיתונים הגדולים, שווה לבדוק אם ניתן לשלב מקומונים או מגזינים ואז להוזיל משמעותית את חבילת הפרסום.

מגמת הפרסום בעיתונים

כפי שהבנו העיתונות המודפסת תהיה איתנו כאן לעוד זמן רב. המחוקק נמצא הרבה מאחור בכל מה שקשור להתאמת החוק לקידמה הטכנולוגית ולא ימהר להחליפה באתרי האינטרנט השונים על אף שכל עיתון מוביל גדול מחזיק היום בפורטל אינטרנטי עצום.

לעיתונות הכתובה שמור עדיין מקום בתקציב הפרסום והיא עדיין מייצרת לא מעט הכנסות ממכירת שטחי פרסום ונדל\"ן פרסומי עבור בעליה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ליווי משפטי שוטף של העסק שלכם: צעד חשוב בדרך להצלחה
ככל שפעילותו של עסק היא רחבה יותר וככל הוא מצליח...
מועדון בת מצווה
מועדון בת מצווה גליס: המקום המושלם לחגיגת בת מצווה בלתי נשכחת!
אם אתן מחפשות מקום מיוחד שיאפשר לכן לחגוג בת מצווה...
איך מעצבים ומקימים ביתן לתערוכה?
בדרך כלל המטרה של תערוכות שעוסקות בתחומים שונים היא להציג...
טעם של מסורת עם נגיעה של חדשנות
האם אי פעם חלמתם על אירוע שבו האוכל לא רק...
החשיבות בבחירת המזון הנכון לחיית המחמד שלכם
אם תשאלו כל ילד קטן, כנראה שאחד הדברים שהם מבקשים...
האם אפשר להפוך את האימון לפעילות מהנה?
אנחנו מצד אחד חיים בעולם בו לכל אחד מאיתנו יש...
מה כולל טקס גילוי מצבה
30 ימים לאחר יום הקבורה נהוג לקיים בבית הקברות טקס...
ריהוט לבית – איך רוכשים ריהוט מתאים לבית
כל בית, גדול או קטן, חדש או ישן, צריך להיות...
הפיכת הבית לירוק ועצמאי מבחינה אנרגטית
בעידן הנוכחי שבו קיימת מודעות סביבתית גוברת והולכת, חשש מפני...
מה המפתח לעסקת נדלן מוצלחת
למשקיעים רבים יש את החלום להצליח בגדול. משקיעים רבים חולמים...