Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

ימי הקורונה הביאו עימם שלל אתגרים למפרסמים. מצד אחד הצורך בהבאת לקוחות ושמירה ככל הניתן על שגרת עבודה קרי יישום תקציבי פרסום ורכישת מדיה במדיות השונות ומצד שני הצורך להבין אילו חלקים בתקציב הם מבחינת חובה עבור סוכנות הפרסום או בית העסק ועל אילו ניתן לוותר.
ישנן הרבה מאוד קטגוריות פרסום ולא פחות מדיות מפרסמות בינהן פרסום בעיתונים יומיים מובילים. לעיתים פרסום בעיתון ידיעות אחרונות למשל, הוא כורח המציאות ואפילו דרישה של המחוקק שמחייב במודעות מסוימות פרסום בעיתונים הגדולים.

כמה נפוץ הפרסום בעיתונים אתם שואלים ? ובכן אם ניקח את קטגוריית המודעות המסחריות לדוגמה, נכון לחודש מאי 2020 מתפרסמות בכל יום 96 מודעות מסחריות בעיתונים השונים.

פרסום מודעה בעיתון – ימים מאתגרים

בחירת המדיה לפרסום המודעה

ראשית תלוי כמובן מה מטרת הפרסום ? האם מפורסמת מודעת אבל ואז ברוב המקרים תבחר מדיה לפי תקציב המפרסם או לפי מידת החשיפה שיהיה מעוניין בה. תפוצה של מקומון אינה תפוצה של עיתון כמו עיתון ידיעות אחרונות ועובדה זו תבוא לידי ביטוי גם בתמחור המודעה.

אם המפרסם רוצה לפרסם מודעה משפטית – זו תצריך כבר ידע בפרסום מודעות מהסוג הזה והכרת דרישות החוק על בוריין. לעיתים מדובר במקרים בהם בית המשפט דורש את הפרסום. מכיוון שפרסום מודעה משפטית הוא הליך הכפוף להחלטת בית משפט, ישנה חשיבות עצומה להקפדה על הכללים הנדרשים כחלק מהליך של גילוי נאות על פי חוק.

לדוגמה בפרסום מודעה על מינוי מנהל עזבון, החוק מחייב אותנו לפרסם מודעה בעיתון בשפה העברית, לפחות בעיתון אחד ואילו בפרסום מודעת ריקול (החזרת מוצר/קבלת החזר כספי), החוק מחייב אותנו לפרסם בלפחות שני עיתונים יומיים.

עיתוני לווין ומקומונים

לכל עיתון גדול, ישנם מגזינים ומקומונים, מדורים ועיתונות מומחית כמו עיתונים כלכליים שפרוסים תחת חסותו ולעיתים הם יכולים להוות תחליף מצויין ואף זול הרבה יותר בהשגת המטרה במחיר טוב.

אם לא ניתן לוותר כלל על הפרסום בעיתונים הגדולים, שווה לבדוק אם ניתן לשלב מקומונים או מגזינים ואז להוזיל משמעותית את חבילת הפרסום.

מגמת הפרסום בעיתונים

כפי שהבנו העיתונות המודפסת תהיה איתנו כאן לעוד זמן רב. המחוקק נמצא הרבה מאחור בכל מה שקשור להתאמת החוק לקידמה הטכנולוגית ולא ימהר להחליפה באתרי האינטרנט השונים על אף שכל עיתון מוביל גדול מחזיק היום בפורטל אינטרנטי עצום.

לעיתונות הכתובה שמור עדיין מקום בתקציב הפרסום והיא עדיין מייצרת לא מעט הכנסות ממכירת שטחי פרסום ונדל\"ן פרסומי עבור בעליה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...