Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.

פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
קרדיט - Canva

מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של הנכס מביא לכך שמחלוקות בנושא יכולות להגיע לטונים גבוהים אלא גם העובדה שבענייני נדל"ן ומקרקעין ישנה מעורבות לא רק של בעלי הנכס, או קונה ומוכר במקרה של מכירה, אלא גורמים נוספים כמו המדינה (רשות מקרקעי ישראל) ואף הרשות המקומית בה נמצא הנכס. דברים יכולים להגיע לבית המשפט במקרה בו קבלן אינו עומד בהבטחותיו מבחינת מועד מסירת דירה לקונה או כאשר ישנם ליקויים בבניה, בפרויקטים של התחדשות עירונית למשל: בין אם מול היזם, הקבלן או אפילו סכסוכים בין שכנים. תביעה משפטית יכולה להיות גם כנגד הרשות המקומית בעניין כזה או אחר. חשוב שלצורך ייצוג בבית המשפט תבחרו עורך דין ליטיגציה מקרקעין אשר אינו מומחה רק במקרקעין אלא גם בליטיגציה: אמנות הייצוג בבית המשפט.

חייבים לכם כספים? אל תוותרו על המגיע לכם

מצב בו הלוויתם כסף לאדם, במיוחד כשזהו אדם מוכר ואף קרוב, ועובר זמן רב והכסף אינו חוזר אליכם, הוא לצערנו מצב המוכר ללא מעט אנשים. רבים מעדיפים שלא לפגוע באותו אדם או לא ליצור מריבה אך הדבר יכול להשפיע משמעותית על רמת החיים שלהם ומצבם הכלכלי עד כדי כך שגם הם נדרשים לקחת הלוואה ויתכן שלא יעמדו בהחזרתה. לכן, במצב כזה חשוב לעשות הפרדה בין הקשר ביניכם לבין החייב ולדרוש בשלב מסוים את המגיע לכם. ייצוג נושים לא חייב להיות מיד תביעה בבית המשפט. במקרים רבים יעדיף החייב להגיע איתכם להסכם כלשהו מבלי להיכנס למשפט ארוך. פניה לעורך דין המתמחה בתחום תעלה משמעותית את הסיכוי לקבלת החוב גם ללא משפט. יתכן שיידרש ויתור כלשהו מצידכם, בין אם על חלק מסוים מהסכום או פריסת החוב לתשלומים אך הדבר בהחלט משתלם במצבים רבים.

מה עושים כאשר לא מצליחים להגיע להסכם מחוץ לבית המשפט?

אם לא ניתן להגיע עם החייב להסדר החוב באמצעות מו"מ ישיר ביניכם, לא נותרת לכם ברירה אלא לבצע גבייה משפטית כנגדו, כלומר להגיש תביעה. לעיתים לפני הגשת תביעה יש מקום לביצוע חקירה כלכלית על יכולותיו של החייב, כלומר האם יש בידיו נכסים שיוכלו לשמש לצורך החזרת החוב. עורך הדין ינחה אתכם האם הדבר מוצדק וכדאי. לאחר מכן ישלח עורך הדין מכתב התראה (מה שקורה למעשה כמעט בכל מקרה, גם אם הדברים יפתרו מחוץ לבית המשפט), ואם לא יראה פתרון להסדר החוב ניתן להגיש תביעה כספית בבית המשפט או גביה דרך ההוצאה לפועל, כולל במצב של חדלות פירעון. נקיטת הליכים כנגד החייב יביאו לרוב גם להטלת הגבלות עליו כמו עיכוב יציאה מהארץ.

שדה ושות' הוא משרד עורכי דין ותיק המטפל במגוון רחב של נושאים כמו מקרקעין, כולל ליטיגציה, המשפט המסחרי, גביית חובות והוצאה לפועל ועוד. הוא מייצג את לקוחותיו בהצלחה ובמקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסיבות הטובות ביותר להתקנת מערכת אזעקה ביתית
למרות שהתקנת מערכת אזעקה לבית לא תמיד זולה, האלטרנטיבה יכולה...
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...