Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה
קרדיט Freepik.com

כדי להבין מהי קופת גמל המיועדת להשקעה חשוב להבחין בין קופות הגמל הקיימות. בקופת גמל רגילה ניתן להפקיד כספים במעמד שכיר או עצמאי. הכספים המופקדים מיועדים לקצבה בגיל פרישה בדומה לקרן הפנסיה. כל פדיון לפני מועד זה יחוייב במס של 35%. באשר לקופת גמל להשקעה מדובר במכשיר חיסכון לכל מטרה. הגמישות בקופה גבוהה והיא מיועדת לחיסכון במעמד עצמאי. בנוסף לכך, עבור העומדים בתנאי תיקון 190 אין מיסוי על רווחי ההון.

קרדיט Freepik.com

כל היתרונות של קופת גמל המיועדות להשקעה 

כאשר מסתכלים על התמונה הרחבה של קופת גמל להשקעה, נראה כי היא אחת מאופציות ההשקעה הכי רווחיות. מצד אחד, החוסך יכול לפדות את הכסף בכל זמן נתון ומצד שני הוא נהנה מתשואה ממוצעת של כ 6%. בהשוואה לתכניות החיסכון הבנקאיות עם ריביות הנמוכות מ 1% כמובן שמדובר בכדאיות של ממש. חשוב להבחין בין המסלולים השונים. ישנם מסלולי השקעה בעלי סיכון גבוה עם פוטנציאל תשואה גדול מאד ומסלולים סולידיים יותר. כדי לבחור את המסלול הנכון יש להתייעץ עם איש מקצוע בעל רישיון. בכל מקרה, ניתן לעבור בין המסלולים השונים בכל עת וללא עלות.

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסת נכנס לתוקף בשנת 2012. מטרתו העיקרית נועדה לאפשר לבני הגיל השלישי להינות מהטבות מס שונות ולעודד חיסכון בגיל זה. התיקון נועד עבור מי שעבר את גיל 60. באמצעותו ניתן לבצע הפקדה חד פעמית לקופת גמל ללא חיוב במס על רווחי הון. תיקון 190 קופת גמל מאפש הטבת מס משמעותיצ. במצב רגיל, קופה אשר צברה רווח של 20 אלף ש\"ח על הסכום שהופקד, בעת הפדיון תהיה מחוייבת במס של 25%. דהיינו 5,000 ש\"ח. אך, מי שעומד בתנאי תיקון 190 לא יחוייב במס זה. בנוסף, גם אם החוסך ירצה לעבור בין המסלולים השונים כדי לשנות את רמת הסיכון או אפיק ההשקעה ובעקבות המעבר בין המסלולים הוא צבר רווח, בחלק מהמקרים הוא לא ישלם מס עליהם.

איך בוחרים קופה מתאימה?

אז אחרי שהבנו שתיקון 190 הפך את ההשקעה בקופת גמל לאטרקטיבית עוד יותר.  חשוב לדעת כיצד לבחור את הקופה. כמובן שכמו בכל מוצר תחרותי חשוב להשוות ולקבל כמה הצעות מחברות הביטוח וההשקעות. יש לבחון את רווחי הקופה בהתייחס לתקופה של 5 שנים לפחות. ניתן להפקיד כל סכום, אך חשוב לבחור את מסלול ההשקעה בקפידה. כאשר ההמלצה היא ככל שקרובים לגיל פרישה כל לבחור במסלול סולידי יותר.

מתלבטים איזו קופה מתאימה לכם? כנסו לאתר גמל נט – מנוע של השוואה בין קופות גמל, קרנות השתלמות, קופות להשקעה, פוליסות חיסכון וקרנות פנסיה. תוכלו בקלות לקבל מידע על התשואות של קופות הגמל השונות על פי טווח זמן רצוי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...