Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראש העיר הציג את התנגדות העירייה לתכנון המוצע לכביש 40 החדש ותוכנית סרקין

ראש העיר הציג את התנגדות העירייה לתכנון המוצע לכביש 40 החדש ותוכנית סרקין
קרדיט צילום דוברות עיריית פתח תקווה

בהמשך למכלול הפעולות שהעירייה קידמה כנגד התכנון המוצע ע"י המדינה לכביש 40 החדש וכן בהמשך לשיתוף הציבור בפרטי תכנית ההתנגדות שנבנתה ע"י גורמי המקצוע מטעם העיריה תוך היוועצות עם התושבים, הציג הבוקר (ב') ראש העיר רמי גרינברג בפני חוקר מינהל התכנון במשך למעלה משעה את התכנית האלטרנטיבית אותה העירייה מבקשת לקדם כנגד התכנון המוצע. מטרת התכנית למעזר את הנזקים הטמונים בתכנית המקורית ולהבטיח פגיעה מינימאלית באיכות חיי התושבים במהלך הקמת הכביש.

בפתח הדיון הדגיש ראש העיר את החשיבות ביצירת קישוריות לכביש 40 דרך רחוב חזן וכן שמירה על קישוריות בין מזרח ומערב העיר. החיבור המקורי המתוכנן לעבור בקרבה לרחוב השופר ולבטל את חזן – יפגע בשטחים ציבורים, באנדרטת אסון המסוקים ובאיכות חיי התושבים באזור. ועל כן, יש לקבל את התכנון של העירייה בנוגע לצומת חזן ולא לאפשר חיבור דרך רחוב השופר.

בנוגע לשבילי הולכי הרגל אשר יקשרו בין מערב למזרח העיר, העירייה מבקשת לקדם תיכנון שלא יפגע בתושבים הגרים באזור הגשרים, למנוע פיתולים ולהוסיף גשר נוסף באזור רחוב גלוסקא אשר יבטיח את בטיחות עוברי הדרך והמגיעים לבית הספר עמיטל. ראש העיר הדגיש כי גשרי הולכי הרגל תומכים במדיניות הרשות אשר מבקשת לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולעודד שימוש בתחבורת המונים או רכיבה על אופניים וכיוצא בזה.

ראש העיר דרש להוסיף גשר נוסף על השלושה המתוכננים, כך שיהיו 4 גשרי הולכי רגל ברחובות: שלמה, רות, הושע וגלוסקא. בהקשר זה, ראש העיר דרש לשמור על החיבור מרחוב הושע ורחוב שלמה לכיוון דרום.

העירייה מבקשת לצור דרך נוספת על שטח הפארק בסמוך ליוספטל אשר יאפשר קישוריות רגלית ועם רכב נוספת בין מזרח ומערב.

בנוגע לקירוי המתוכנן מול שכונת יוספטל, העירייה מבקשת לשמר את הפארק המתוכנן על גבי הקירוי. מדובר בפארק נצרך מאוד שיקשר בין שכונות יוספטל ודדו למערב העיר. על כן מבוקש לצמצם את הפתחים שיהיו על חשבון הפארק ויפגעו בו. יש לדאוג להרחיב את שטח הפארק ולא לצמצם אותו. בנוגע לשיקוע המתוכנן מצפון לצומת חזן, מבוקש לצור קירוי בסמוך לבתים ברחוב השופר כדי למנוע פגיעה באיכות חיי התושבים הגרים בסמוך.

בנוגע לחורשת דדו, העירייה דורשת לקדם מנהרת תשתיות אשר תצמצם בצורה משמעותית את הפגיעה בשדרת העצים הוותיקה ותאפשר לה להמשיך להתקיים. מדובר בחורשה פעילה וחשוב לשמר אותה על אף העלויות הכספיות שכרוכות בהקמת מנהרת תשתיות.

קרדיט צילום דוברות עיריית פתח תקווה

ראש העיר גם דרש ששטחי ההתארגנות של ביצוע הכביש יוקמו בתיאום עם העירייה תוך צמצום הפגיעה בשטחים הציבוריים ובשטחים הירוקים. כמו כן, ביקש ראש העיר שההתארגנות לא תהיה בסמיכות לבתי התושבים. ראש העיר הדגיש את החשיבות בשיתוף הועדה המקומית וגורמי המקצוע ברשות לאורך הבנייה והתכנון הסופי "אנחנו בעירייה מכירים את השטח ומכירים הכי טוב את צרכי התושבים ואיך ניתן למנוע את הפגיעה באיכות חייהם ולכן יש לתאם איתנו את כל התוכניות ולא לתכנן מעל הראש שלנו."

כמו כן ראש העיר העלה את נושא מפגעי הרעש ודרש שפתיחת הכביש תהיה לאחר הקמת המיגונים האקוסטיים וביצוע האספלט השקט.

בסיכום הדברים, פנה ראש העיר בנימה אישית לחוקר ואמר "אני מבקש לא להתעלם מהבקשות שלנו כי מדובר בנושאים חיוניים לעשרות אלפי תושבים. נושאים שיהיו רלוונטיים הרבה מאוד שנים קדימה וחשוב לקבל את הדרישות שלנו וליישם אותם בתכנון לפני הביצוע."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
ראש העיר נפגשים עם הספורטאים האולימפיים
ראש העיר רמי גרינברג נפגש היום עם מישה זילברמן שחקן הבדמינטון...
תערוכת "נטיפים של זהב"  מחווה ליצירתו של הצייר גוסטב קלימט
אוצרת : שרה רז בגלריית הציפור הכחולה, פתח תקווה פתיחה חגיגית :...
תיגבור קווים והגברת התדירות והקישוריות - הגעה קלה לרכבת הקלה!
משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, בשיתוף עיריית פתח תקווה...
הבניין שנפגע ברחוב הרצל 74 יוצא לדרך חדשה
היום החלה הריסת הבניין ברחוב הרצל 74 אשר נפגע מרקטה...
האב השכול לתלמידים במאהל הגבורה: "כוח האחדות הוא החשוב ביותר"
"כוח האחדות הוא החשוב ביותר. בנמר שבו היה ישי הי"ד...
סלבס, מובילי דעת קהל, כוכבי רשת ומפונים מצפון הארץ הגיעו להקרנת בכורה ללהיט החופש הגדול: "גנוב על החיים" – מיניונים הגיעו בחום הגדול לקניון הממוזג: ליאת הר-לב, יניב ביטון, אנה אהרונוב ובנה אדם, השורדת גל רובין עם חמש ילדיה, לירון טנג'י, אמירה בוזגלו ועוד..
שיירה של סלבס, מובילי דעת קהל, כוכבי רשת ומשפחות מפונות...
הפנינג של אהבה ונתינה לזכר חללי חרבות ברזל: 36 צמות למען חולות סרטן
בנות שכבה י' באולפנת אמית ישורון פתח תקווה, בשיתוף פעולה...
התלמידים יצרו תערוכה ברוח המלחמה: 'הודעה נמסרה למשפחה'
תלמידי כיתה י' במגמת יישומים גרפיים בישיבת אמית כפר גנים...