Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רחוק אבל קרוב – על התמודדות עם אובדן בתקופת הקורונה

רחוק אבל קרוב – על התמודדות עם אובדן בתקופת הקורונה
קרדיט pixabay

שנת 2020 תיזכר כשנה מכוננת בספרי ההיסטוריה. אך במקום הישגים מדעיים חסרי תקדים, שיאים ספורטיביים או אפילו מערכת בחירות שלישית בחצי שנה, את החותם האמיתי יותיר נגיף מסתורי שטלטל את החיים שהכרנו ואת העולם כולו. נגיף הקורונה, שהביא איתו מונחים חדשים כמו בידוד, הסגר, מתושים ו"שיטוח העקומה", שינה לא רק את שגרת היומיום של אזרחי ישראל אלא גם את ההתמודדות הרגשית שלנו עם אובדן תחת הסגר. עם למעלה מ-200 מתים וכ-16,000 נדבקים מאז התפרצות המגפה בארץ, מתמודדים אזרחי ישראל עם אובדן בצל ריחוק חברתי – התמודדות עם אבל כפי שמעולם לא הכרנו.

תחת הנחיות הבידוד והריחוק החברתי ובצל מניין המתים העולה בישראל ובעולם, מנהג ותיק עלה שוב לכותרות. פרסום מודעת אבל בעיתון הפכה לדרך המקובלת והמועדפת על ישראלים רבים להביע תנחומים למשפחות הנפטרים או להודיע לציבור הרחב על אובדן בן משפחה קרוב. הישראלים, שנאלצו להניח בצד את החום והמגע הידועים, פינו דרך לחיבה מסוג אחר- קרבה בנוסח הקורונה.

רחוק אבל קרוב - על התמודדות עם אובדן בתקופת הקורונה
קרדיט pixabay

חיבוק בשלט רחוק

בעוד שבישראל הולכת ומתפתחת אווירת אופטימיות זהירה בשל השתטחות עקומת הקורונה, דווח כי באיטליה מפורסמים בעיתונים 10 עמודי מודעות אבל מידי יום. בשל איסור קיום הלוויות המוניות וביקורי תנחומים תכופים, פרסום מודעת אבל היא הדרך היעילה ביותר לחלוק כבוד אחרון לנפטר וליידע את מעגל המכרים הסובב אותו בפטירתו. מודעות האבל מתפרסמות לרוב בעיתונים הארציים כמו ישראל היום, הארץ או ידיעות אחרונות, בהם מודפסים מדורי האבל בין עמודי החדשות היוקרתיים וזוכים לחשיפה בקרב מאות אלפי קוראים. 

אבל איך מפרסמים מודעת אבל בעידן של חוסר וודאות ואיסור יציאה מהבית? ברגעים קשים ומאתגרים אלו, ניכר השינוי המשמעותי בתפיסת המציאות בחברה הישראלית. כיום, מאפשרים משרדי הפרסום לפרסם מודעת אבל בעיתון תוך דקות ספורות, מהיום למחר. בין אם מדובר במוות פתאומי ומצער בשעות הלילה המאוחרות, או בפרסום מודעת השתתפות בצער מטעם קולגות לעבודה או חברים ותיקים, פרסום מודעת אבל בעיתון מתבצע מהמייל או מהסמארטפון בנוחות מרבית.

הסתגלות לעידן חדש

פרסום מודעת אבל מיידע את קרובי הנפטר וחבריו במועד ההלוויה המיועד ובמיקום השבעה. חלק מהמשפחות, בוחרות לכלול במודעה גם משפט מכבד, תמונה של הנפטר ואת שמות האבלים. אך בין הסידורים הלוגיסטיים הרבים, הכאב וההלם, סיוע והקלה בפרסום המודעה הופך להכרח של ממש.

משרד הפרסום מודעות 24 שעות, הזמין ללקוחותיו במהלך כל שעות היממה גם בתקופת הקורונה, מציע פרסום מודעת אבל בעיתון בקלות ובמהירות בדרך הנוחה ביותר למשפחות האבלות. ניתן לשלוח את נוסח מודעת האבל באמצעות המייל או הסמארטפון ולקבל עיצוב בולט ומרשים תוך דקות ספורות. 

עם הפנים קדימה

החיים תחת הקורונה שעתידים להפוך לשגרה בישראל וברחבי העולם, יביאו איתם התמודדויות חדשות. לאור הדיווחים האחרונים על מספר מחלימים גבוה ממספר הנדבקים החדשים ויחס תמותה נמוך במיוחד, ניכר כי למרות השפעותיו העצומות של נגיף הקורונה על אורח החיים בישראל, השגרה חזקה מהכל. ברגעים הקשים, אין תחליף לחיבוק, מגע ומבט חם, אך בעידן דינאמי בו מתחדשות ההנחיות מידי יום, גורלם של דפוסים ישנים לפנות מקום להרגלים חדשים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...