רישיון קבלן כוח אדם – כל מה שצריך לדעת

רישיון קבלן כוח אדם – כל מה שצריך לדעת
קרדיט תמונה FREEPIK

כאשר אנשים מתקבלים לעבודה, נאמר להם לא פעם שהם עובדים דרך קבלן. קבלן כוח אדם הוא למעשה גוף מיוחד אשר אמון על התיווך בין העובדים לבין מתן שירותים ללקוחות מסוימים. חברות קבלן ניתן למצוא בתחומים רבים כמו תחזוקה ואבטחה, תכנות, חינוך ועוד. לא כל גוף יכול להיות קבלן של כוח אדם, וכדי לעשות זאת יש צורך ברישיון מיוחד הנקרא רישיון קבלן כוח אדם או שירות. המחזיק ברישיון זה נהנה מיתרונות משמעותיים: הוא יכול לגייס עובדים בקלות רבה יותר, אינו צריך להתעסק בעניינים כמו פיטורי עובדים ועלות העסקתו של העובד דרך קבלן נמוכה מבדרך כלל. אבל כדי ליהנות מהיתרונות האלה עד הסוף ולקבל רישיון קבלן, יש צורך לעבור תהליך מיוחד.

רישיון קבלן כוח אדם – כל מה שצריך לדעת
קרדיט תמונה FREEPIK

איך מקבלים רישיון כוח אדם או שירות?

ניהול כוח אדם אינו עניין של מה בכך, ולצורך זאת נדרשת מיומנות גדולה. על כן, קבלת רישיון קבלן כוח אדם או שירות הוא תהליך לא קצר שאורך כשלושה חודשים. מי שמעוניין לעבור את התהליך הזה, צריך לעמוד בתנאים הבאים:

1. הגשת מסמכים למשרד העבודה.

השלב הראשון בקבלת רישיון כוח אדם הוא שירות הוא הניירת. חשוב להגיש מגוון רחב של מסמכים למשרד העבודה לצורך קבלת הרישיון. מבין המסמכים הרבים ניתן למנות טופס בקשה מיוחד לרישין, צילום תעודת זהות, תעודת עוסק מורשה או בעל חברה, תמונות של המשרד הקיים ברשותכם, אישורי תשלומים של מס הכנסה וביטוח לאומי, רשימה מלאה של העובדים וכדומה.

2. בדיקת המסמכים.

לאחר שמתקבלת הרשימה הארוכה של המסמכים, נציגים במשרד העבודה בודקים את תקינותם. אם חסר מסמך כלשהו, הם יבקשו מכם להמציא אותו. ואם הכול תקין, אפשר להמשיך לשלב הבא.

3. זימון לראיון.

מבקש רישיון קבלן כוח אדם מוזמן לראיון של משרד העובדה. בראיון הוא יידרש לעמוד בבחינות ולהפגין את הידע שלו בענייני דיני עבודה.

4. המצאת מסמכים ובקשת ערבות בנקאית.

אם מבקש הרישיון עובר בהצלחה את השלבים הראשונים, הוא מתבקש להמציא מסמכים חסרים ולחתום על ערבות בנקאית, בהתאם לתנאי הערבות.

5. קבלת הרישיון.

זהו, לאחר שכל המסמכים הוגשו, עברתם בהצלחה את הראיון את המבחן וחתמתם על ערבות בנקאית, תוכלו לקבל את הרישיון.

האם כל אחד רשאי להגיש את הבקשה לרישיון?

דבר משמעותי שכדאי לדעת על רישיון קבלן כוח אדם הוא שלא כל אחד יכול לקבל אותו. למעשה, חשוב לעמוד בשלושה תנאים לצורך קבלת הרישיון. על מבקש הרישיון להיות בעל ניסיון מוכח של שלוש שנים לפחות בכל הנושא הקשור לניהול כוח אדם. דבר שני, על המועמד להמציא אישור מהמשטרה על כך שאין לו עבר פלילי בחמש השנים האחרונות, אשר קדמו להגשת הבקשה. שלישית, כפי שצוין לעיל, מבקש הרישיון צריך לחתום על ערבות ולהוכיח שיש לו משרד המעסיק עובדים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המדריך המקיף להפקת בת מצווה מרגשת בבית
האם אתם מתרגשים לקראת בת המצווה של בתכם האהובה? אנחנו...
משרד יעיל הוא גם משרד אסתטי
לא תמיד יש קורלציה בין נראות לבין איכות העבודה אבל...
הדפסות ליטופן בהתאמה אישית
חוויה מוארת ובלתי נשכחת: מהו ליטופן, ולמה הוא כל כך...
הגדל את ההזדמנויות שלך עם נכסים דיגיטליים
השקעה בנכסים דיגיטליים השקעה בנכסים דיגיטליים הפכה לאחת האופציות המובילות בעולם...
איך לתמוך בהורה מבוגר?
מעל למיליון ישראלים מטפלים כיום בבן משפחה, רובם בהורה מבוגר...
מה ההבדל בין סמים לאלכוהול מבחינה חוקי התעבורה?
הן אלכוהול והן סמים נכללים בפקודת הסמים המסוכנים כך שיש...
הכנה למבחנים במכון הדר: להצליח בגדול
הכנה למבחן מורה נהיגה ההכנה למבחן מורה נהיגה דורשת שילוב מדויק...
איך טכנולוגיות מתקדמות משפרות את תהליכי השיקום?
בתחום הרפואה, ובמיוחד בכל מה שקשור לשיקום רפואי, אנחנו רואים...
חוויית יוגה בתל אביב: גלו את השלווה הפנימית
יוגה בתל אביב: היתרונות והאפשרויות בעיר התוססת תל אביב, שבה החיים...
פיקוח מקצועי לכל פרויקט בנייה
בכל פרויקט בנייה, בין אם מדובר בבניית בית פרטי, שיפוץ...
דילוג לתוכן