רצפים פדגוגיים בתיכון השש שנתי- מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה

רצפים פדגוגיים בתיכון השש שנתי- מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה
תמונה להמחשה, תיכון בן גוריון קרדיט: דוברות עיריית פתח תקווה

 

במסגרת התכנית האסטרטגית בחינוך העל יסודי, המתייחסת ליישום תפיסת השש שנתי ולחשיבות ביצירת רצף פדגוגי מיטבי במעבר בין בתי הספר, נקבעו עקרונות מנחים אשר הובילו להחלטה על יצירת רצף של מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה המתקיימים בעיר.

החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב, מגמת המוסיקה בעיר תקבל ליווי אקדמי של בית ספר רימון למוסיקה, וזאת כאמור, במסגרת הליך עירוני של יצירת רצפים פדגוגיים גם עם האקדמיה וכמובן בין חטיבת הביניים לתיכון, המחייבים מעבר של כיתת המוסיקה לחטיבת פיינברג – עלומים שהינה חלק משש שנתי בן גוריון, בה נלמדת מגמת המוסיקה העל אזורית בעיר. אין ספק כי המעבר גם יאפשר שימוש רלוונטי, יעיל ומושכל במשאבים הנדרשים ללימודי המוסיקה ברמה האקדמית: אודיטוריום חדש, כיתות מוסיקה מצוידות, מורים מקצועיים, סדנאות העשרה ועוד, על מנת לאפשר תנופה משמעותית למגמת המוסיקה בעיר.

בשבוע הבא יתקיים מפגש זום להורי כיתות ז'- ח' במגמת המוסיקה עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי ד"ר ירדנה חדד ומנהלת הקונסרבטוריון העירוני שלומית מדר וכל גורמי המקצועי הרלוונטיים כדי להציג את המסלול תחת המטרייה האקדמית של בי"ס "רימון" לאקדמיה במוסיקה.

השבוע נערך מפגש עם נציגי הורי כיתת המחוננים בחטיבת רשיש ועם גורמי המקצוע ברשות ובמשרד החינוך כדי להודיע על המעבר של מסלול המחוננים לחטה"ב שש שנתי אחד העם כדי לאפשר רצף פדגוגי בתיכון שש שנתי אחד העם כבר משנת הלימודים תשפ"ב. בהמשך מתוכנן מפגש נוסף עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי ועם הרפרנטית הארצית לאגף המחוננים והמפקחת על בתי הספר כדי להציג את תכנית הרצף בתיכון אחד העם.

ראש העיר רמי גרינברג הוסיף ואמר " לפני כשנה התחלנו בהליך לתכנון אסטרטגי, יסודי ומעמיק הבוחן את מערך החינוך העירוני וזאת במטרה להתאים את מערכת החינוך בפתח תקוה לגידול הדמוגרפי בעיקר לטווח של חמש השנים הקרובות. במסגרת השינויים שאנו מבצעים אנו מחזקים את עקרון הרצפים, חיזוק המבנה השש שנתי ויצירת אקוסיסטם של למידה (חיבורים ושותפויות, הרחבת המענים לתלמידים, פיתוח החדשנות הפדגוגית והמצוינות במרחבי החינוך), תוך התייחסות להיבט הפיזי והפדגוגי. בתוך כך מצאנו לנכון

 

 

לעשות שינוי לטובת חיזוק מגמת המוסיקה ולהעתיק את המגמה המוסיקלית מחטיבת בן- צבי לחטיבת פיינברג – עלומים ובכך ליצור רצף למידה ואיגום משאבים. יצרנו גם קשר עם בית ספר למוסיקה רמון כדי לחזק את הפן המקצועי ואין לי ספק כי המגמה תשגשג ומערכת החינוך כולה תמשיך להשתפר ולהתחדש".

מ"מ רה"ע רון כץ ראש מינהל החינוך "במסגרת עקרון הרצפים אותו אנו מחזקים בשנתיים האחרונות ולאחר עבודת מיפוי מעמיקה החלטנו ליצור רצף פדגוגי במגמת המוסיקה העל אזורית ובכיתת המחוננים ובכך לשמר את התהליכים הלימודיים, הרגשיים והחברתיים של התלמידים והתלמידות".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגיע לזוגיות שלנו שנאבק עליה
בלי אהבה אי אפשר לחיות. כאן אנחנו לא מדברים על...
ועדת יקירי העיר גיבשה את המלצותיה למקבלי אות יקיר העיר לשנת 2025
ועדת יקירי העיר תגיש למועצת העיר את השמות המומלצים לקבל...
יום המעשים הטובים: תלמידות אמית רננים חברו למרכז אלווין רעננה
לכבוד יום המעשים הטובים, תלמידות בית החינוך אמית רננים יצאו...
"חדר משלה" הצגה חדשה המבוססת על חייה של וירג'יניה וולף בתיאטרון הסימטה
מה היתה אומרת וירג'יניה וולף לו היתה חיה בשנת 2025...
עיריית תל אביב-יפו ומוזיאון העיר חוגגים יום הולדת 116 לתל אביב-יפו בסוף שבוע של עוגות, סיפורים ובתי קפה סופ"ש יום הולדת ותחרות "עוגת העיר"
תל אביב-יפו חוגגת יום הולדת 116 בסוף שבוע של אירועי...
הכנה למבחנים במכון הדר: להצליח בגדול
הכנה למבחן מורה נהיגה ההכנה למבחן מורה נהיגה דורשת שילוב מדויק...
שבוע החינוך היסודי בפתח תקווה
שבוע החינוך בבתי הספר היסודיים בעיר יתקיים השנה בין התאריכים...
תערוכת אביב חדשה בגלריית האמנים בעופר רמת אביב: "את חירותי"
תערוכת אביב  חדשה נפתחת ב 25 למרץ, בגלריית האמנים בעופר...
מהאנדרטאות בברלין לגלריה בתל אביב – גילה רוסו-צימט בתערוכה חדשה על זיכרון אישי וקולקטיבי
התערוכה "פְּנִים השטח" של גילה רוסו-צימט אוצרת: נורית ירדן, "מקום לאמנות"...
CARיריסטיות2 נשים מובילות את עתיד ענף הרכב בישראל
אירוע ייחודי ב-17 במרץ בקריית המוזיאונים בפתח תקווה, בהובלת ארגון...
דילוג לתוכן