Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שטיח קונים כי אוהבים, לא כי הם מיתוס נחמד

שטיח קונים כי אוהבים, לא כי הם מיתוס נחמד
קרדיט: www.marvadim.co.il

מספר המיתוסים על שטיחים עבודת יד גדול כמספר השטיחים והסוחרים שמוכרים אותם ואם רוצים להבין באמת בשטיחים לפני שקונים אותם כדאי לקרוא עליהם מעט. אם אתם מאלה שמעריכים עבודת יד בתחום הטקסטילים בוודאי תשמחו לדעת שיש לגיטימציה מוחלטת לבחור גם בשטיחים שלא נחשבים להשקעה מוצלחת לעתיד אלא גם בשטיחים שפשוט התאהבתם בהם. עם זאת, מומלץ לדעת כמה דברים על שטיחים כאלה משום שהם דורשים תחזוקה מיוחדת ושמירה עליהם, וכך גם תוכלו ליהנות מהם יותר שנים. אם אתם רוצים ללמוד יותר על השטיחים האלה ומקורם וכיצד להתנהג אליהם, אתם יכולים להתייעץ עם מומחי בית שטיחי רות בתל אביב, שמנסים גם לייעץ וגם להוסיף ידע למתלבטים.

מה חשוב לדעת על שטיחים עבודת יד?

שטיחים בעבודת יד נחשבים לייחודיים ויקרים בגלל שיטת האריגה שלהם, ההיסטוריה הייחודית של כל אזור גיאוגרפי שהניב שטיחים אופייניים לו וגם המאפיינים כמו היופי, הצבעים, הדוגמאות והחומרים האיכותיים. זה נכון כמובן לשטיחים כאלה שבאמת עונים לקריטריונים ואינם מיוצרים באיכות ירודה ומחומרים גרועים. ההיסטוריה שלהם עתיקה מאוד והם באים בעיקר ממקומות באסיה שבהם היו תנאים שאפשרו את התפתחות אמנות אריגת השטיחים האלה וצביעתם, גידול הצמר ופיתוח טכניקות האריגה וקשירת הקשרים. נהוג לסווג את השטיחים לפי אזור וגם לפי סוג האריגה וגובה השיער שלהם, כך שבין הקטגוריות מוצאים שטיחים רגילים שיש להם שיער שאנחנו מכירים, ושטיחים ארוגים כמרבד שנקרא שטיח קילים. שטיחי קילים נהוג גם לתלות על קירות כך שהם משמשים ליותר ממטרה אחת, למי שמחפש גיוון.

האצולה של השטיחים – מיתוסים ועובדות

בין האזורים השונים בעולם נהוג לחלק את השטיחים לפי מאפיינים היסטוריים, שבטיים, תקופתיים ואיכותיים, ולכן גם לא מתייחסים למיתוסים אילו שטיחים נחשבים יקרים ואיכותיים יותר. לכל אזור יש את היוקרתיות שלו ואת המאפיינים שהופכים את השטיחים שלו לאמנותיים ואקסקלוסיביים יותר, אבל גם שם יש שטיחים נחשבים פחות ולכן לא יקבלו מחיר טוב בכל זאת, אם הם לא עומדים בדרישות האיכות. לכן גם אי אפשר לקרוא לשטיחים בשם כמו "שטיחים פרסיים" ולחשוב שהם הטובים ביותר וגם לא שטיח ישן ועתיק ייחשב ליקר ולכדאי לרכישה. כל שטיח נבדק לגופו וכדאי להכיר סוגים שונים של שטיחים, כמו שטיחים אפגאניים ואחרים שמוכרים כייחודיים ושווים השקעה כשהם עונים לקריטריונים של איכות. אם אתם רוצים לדעת איזה שטיח לקנות ומה שוויו האמיתי אפשר להתייעץ עם מומחים כמו בית שטיחי רות שמתמחה בשטיחים עוד מאפגניסטאן לפני שעלו לארץ לעסוק בתחום.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...