החל מיום שלישי 6.7.21 הותקנה בלובי העירייה (מתחם ארנונה מגורים) עמדת שירותי ממשל זמין לשירות עצמי. העמדה מאפשרת הנגשת השירות הממשלתי לתושב באופן מקוון וזאת כחלק מקידום הדיגיטציה בעיר. הפרויקט פרי שיתוף פעולה של אגף מערכות מידע ומחשוב בעירייה ויחידת ממשל זמין ברשות – בתקשוב הממשלתי.

ראש העיר רמי גרינברג "במטרה להקל על תושבי ותושבות העיר ולהנגיש את כלל השירותים לציבור הוצבה עמדת שירות חדשה המספקת מענה ממשלתי במגוון נושאים. עמדת השרות פוטרת את הציבור מהמתנה בתורים במשרדי הממשלה השונים ומאפשרת קבלת שירות מהיר ויעיל תוך אפשרות הנפקת נייר ממשלתי במקום. עיריית פתח תקוה פועלת במגוון אמצעים כדי להנגיש את כלל השירותים החיוניים לתושב, לרבות שירותים דיגיטליים הזמינים לכל תושב באתר העירייה".
העמדה מאפשרת שימוש בשירותים דיגיטליים לאוכלוסיות שלא מחוברת תדיר לאמצעים מקוונים ומונגשות לבעלי מוגבלויות ויתרונה הנוסף הוא בכך שהיא ממוקמת בסמוך למשרדי העירייה וזמינה לבאים בכל עת.
רשימת השירותים הניתנים בעמדה:
- משרד התחבורה: הנפקת רישיון רכב ונהיגה, מידע אודות רכב, מידע אודות נקודות חובה של נהגים.
- רשות האוכלוסין: תשלום אגרת דרכון ביומטרי, מתן שם פרטי לתינוקות שנולדו, בקשה לתעודה לידה, בקשה לתעודה פטירה, בקשה לקבלת תמצית רישום, בקשה לספח חדש לתעודת זהות.
- המשרד לביטחון פנים: חידוש רישיון כלי ירי, הנפקת העתק רישיון כלי ירי.
- משרד המשפטים: עיון במשכון, הנפקת נסח תאגיד.
- שירותים נוספים: חתימה על כרטיס אדי, תשלום קנסות, בדיקת רכב גנוב.
בנוסף, תבחן האפשרות לשלב בעתיד בעמדה גם שירותים מקוונים עירוניים הזמינים כיום דרך אתר העירייה.
ממשק העמדה כברירת מחדל נמצא בשפה העברית, הממשק תומך גם בשפה הערבית באמצעות לחיצה על האייקון בממשק. הקלדת טקסט מתבצעת בשפה העברית והאנגלית, פלט המסמכים הרשמיים של הממשלה בשפה העברית בלבד.