Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שכיר או עצמאי? זו השאלה

שכיר או עצמאי? זו השאלה
קרדיט PIXABAY

שכיר

לכל אדם בוגר יש תקופה אחת לפחות בחייו שבה הוא מחפש כיוון תעסוקתי. ברוב המקרים זה קורה לצעירים לאחר שירות צבאי, אך לא רק להם. בשלב הראשון יש התלבטות לגבי המקצוע, מהו המסלול המתאים לכל אדם על פי כישוריו, אם כדאי ללמוד מקצוע מסוים לאורך כמה שנים, לעבוד בעבודה שאין בה צורך בידע מוקדם או שהאינטליגנציה האישית של אדם זה, מספיקה עבור נישה זו. לאחר שיש כיוון חשיבה יש מחשבות אם לבחור בנתיב של שכיר, או לחלופין של עצמאי. זוהי החלטה שהיא אקוטית וכל אדם עורך לעצמו את קו החשיבה לכל אחד מהכיוונים, כדי לקבל החלטה מושכלת.

זכויות עובדים
קרדיט PIXABAY

רבים מחליטים בשלב ראשון להיות שכירים כדי להכיר את אופן ההתנהלות בעסקים קטנים ובחברות גדולות ורק בשלב שני לשקול שוב את נושא העצמאות, לאור כל מה שכרוך בכך. הצעירים שמתחילים את דרכם כשכירים מתחיל להכיר לאט לאט את העולם הזה. בפגישה הראשונה שלהם עם מגייס כוח האדם הם נחשפים לכל נושא זכויות עובדים כיוון שברוב מקומות העבודה בישראל דואגים לכך שכולם יקבלו את מלוא הזכויות הן גברים והן נשים על פי החוקים שנקבעו לכולם והחוקים הייעודיים שנקבעו לנשים בנושאים הקשורים להיריון, טיפולי פוריות, חופשת לידה, שמירת זכויות בתקופה זו ועוד.

שכיר לאורך זמן

עובדים רבים אשר עובדים באופציה של שכיר מרוצים מההתנהלות בנושא העבודה, יש להם סיפוק מהתפקיד שלהם ומההתנהלות הכללית בעסק. רבים מהם גם מרוצים מתנאי השכר ומההטבות הייחודיות בחברות מסוימות. בהתאם לתחום שבו עוסק עובד זה הוא יכול לעבוד בחברה קטנה שבה השכר הוא נמוך, או לחלופין בחברת הייטק שבה הוא יקבל שכר גבוה ויהיו לו גם הטבות נוספות אשר גם הן מעניקות ערך מוסף לאיכות החיים של העובד.

מעבר לפעילות עצמאית

מי שמתמקצע בתחום העיסוק שלו יכול להפעיל עסק כעצמאי. עליו לפתוח תיקים ברשויות המס, מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע\"מ ובהתאם לסוג התיק, לפעול על פי ההנחיות. מעבר לעניין המקצועי שבו הוא פיתח כישורים, עליו גם לדעת לנהל את העסק וזהו נושא מהותי. הדבר כולל את כל ההתנהלות העסקית כמו גיוס לקוחות, שיווק של העסק, עמידה ביעדים, ניהול הפאן הכספי, פעילות מול הבנק ואחריות על מלוא המעטפת.

מדובר בשינוי מהותי מול העיסוק כשכיר ולכן מי שמתכוון לבצע צעד זה חייב לשקול זאת מכל ההיבטים וכדאי שהוא גם ילמד ניהול בקורס איכותי, כדי שיוכל לבצע את כל המטלות על הצד הטוב ביותר.

התנהלות עסקית

במקרים רבים השכירים שיוצאים לדרך חדשה כעצמאים, שוכרים את שירותיו של יועץ עסקי אשר מסייע להם לאורך כל הדרך. הוא מסביר להם את המסלול המומלץ לסוגים שונים של פעילויות, מכין עבורם תוכנית עסקית, תקציב, תזרים מזומנים ומלמד אותם לעבוד באופן הנכון, כדי שיצליחו בעסק החדש.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...