Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תגידו צ'יז: מה חשוב לדעת לפני שמפרסמים מודעה למכירת הרכב

תגידו צ'יז: מה חשוב לדעת לפני שמפרסמים מודעה למכירת הרכב
קרדיט תמונה: shutterstock

זאב נחמנזון

בשוק הרכב המשומש והמוצף היום, מאד קשה לבלוט ולמכור את הרכב שלכם. ההיצע הגדול והתחרות תובעים זמן וסבלנות, וכדי להספיק ולסגור עסקה בזמן – צריך לדעת לפרסם את הרכב במקום הנכון ובדרך הנכונה. הנה כמה כלים עבורכם

זה מרגיש לפעמים כאילו כולם רוצים להיות מפורסמים היום. בתכניות טלוויזיה, ברשתות חברתיות, באתרי האינטרנט. כל אחד רוצה שישמעו עליו כמה שיותר. הרכב שלכם, לעומת זאת, הוא לא סלב. כל תפקידו הוא לתת לכם שירות, וכשהשירות הזה בא לסיומו – לתת שירות לאדם שיקנה מכם את הרכב. אבל כדי שזה יקרה באופן מהיר, ובמחיר טוב – כדאי מאד שאנשים ידעו על הרכב הזה, וכדאי לשכנע אותם כבר בשלב הרושם הראשוני. אחת הדרכים המהירות להגיע לאנשים היא באמצעות פרסום מודעה של רכבכם המועמד למכירה, אבל גם זה צריך להתבצע היטב. בשוק רווי ותחרותי כל לקוח רוצה לקנות רכב יד שנייה ממקור אמין, במחיר טוב ובמצב מצוין. ריכזנו כאן כמה טיפים שימושיים, שמתאימים להרבה מהלכים שיווקיים ועבורכם, זוהי ההזדמנות ללמוד קצת על פרסום.

קרדיט תמונה: shutterstock

המקום הנכון

האינטרנט הוא עולם ומלואו והתוכן העובר בו אינסופי. אחד הדברים היפים והחשובים בו הוא היכולת למקד נושאים וקהלים. למרות שגם כאן הרשת עדיין עמוסה ורחבה – בסופו של דבר מי שמחפש ימצא את מבוקשו. אתרי אינטרנט ייעודיים מושכים אליהם את הקהל הרלוונטי ומחזרים אחריו דרך פרסום והצעות ערך רלוונטיות, וזה המקום הנכון לפרסם בו מודעה לרכב שלכם. שווה גם לפרסם בכולם, במידה והמודעה אינה עולה כסף. שימו לב בכל אתר שבו אתם מפרסמים, אם קיימת הגבלה על כמות התווים. ישנם אתרים שכן יציעו לכם לפרסם את המודעה שלכם בתשלום, ותמורתו תקבלו על פי רוב מודעה מודגשת יותר מבחינת הטקסט, וגם חשיפה גבוהה יותר, בכך שהמודעה תופיע בתחילת העמוד, ולא תדחק אחורנית ככל שמתפרסמות מודעות חדשות יותר. בכל מקרה המודעות באתרים האלו מוגבלות בזמן, בדרך כלל כשבועיים ולאחר מכן הן מוסרות באופן אוטומטי. אם מכרתם את רכבכם – דאגו להכנס לאתר ולהסיר את המודעה באופן יזום, אחרת תקבלו שיחות מיותרות ולא רלוונטיות. שטח פרסום יעיל נוסף הוא הרשתות החברתיות. הקהל הבוגר דיו פעיל ברשתות, וישנן המון קבוצות ועמודי מכירת רכב, וכמובן גם העמוד הפרטי שלכם. היתרון של האחרון הוא בהיותו אישי. יש פנים ושם מאחוריו ולכן הוא נתפס כאמין יותר בעיני הקונה הפוטנציאלי. החסרון הוא שהקונים הפוטנציאליים לא יגיעו לעמוד הפרטי שלכם, אך כאן נכנסים לתמונה החברים שלכם. בקשו מהם לשתף את המודעה ולהעביר את המידע למי שזה יכול להיות רלוונטי עבורו. ה"פה לאוזן" הזה עובד מצוין ומתרחב, ויכול מאד להיות שבאופן הזה תמצאו את הקונה שלכם. 

התוכן הוא המלך

סוד גלוי לאנשי השיווק – התוכן הוא אכן מלך, כבר 30 שנה. אנשים צורכים ידע, וכמה שיותר ממנו – יותר טוב. וכשזה מגיע לפרסום מודעה, פרסמו כמה שיותר מידע רלוונטי על הרכב שאתם מציעים למכירה. דגם מפורט, קילומטראז' שנצבר, צבע, מספר בעלויות, מי היו הבעלים הראשונים של הרכב (חברה או ליסינג משפיעים על שוויו). אם הרכב שמור ומטופל היטב וניתן לראות את היסטוריית הרכב והטיפולים שלו – ציינו זאת. אם קיימים בו אבזורים ייחודים המעלים את שוויו – ציינו זאת. מנגד, אם הרכב עבר תאונה משמעותית או ניזוק בצורה שפוגעת בתפקודו וערכו הכספי – ציינו גם את זה, אחרת זה יחזור אליכם בהמשך. 

צלמו, צלמו

תוכן אינו מתחיל ונגמר במילים, כיום התמונה היא מוקד המשיכה הראשוני למודעת המכירה שלכם, ואיתה הסיכוי שלכם למצוא קונה לרכב יעלה ב-90% לפחות. צלמו את הרכב שלכם בתמונות המחמיאות לו. העלו מספר תמונות המציגות את כל חלקי הרכב וצלמו אותו מהחזית ומהצדדים. בנוסף, צלמו תמונות בתקריב המתמקדות בחלקים ה"מושכים" של הרכב, העלו גם תמונה שלו מבפנים, כך שיוצג תא הנהג, וגם תמונות המציגות אותו בשלמותו, ממרחק. חושב לזכור שכל קונה מחפש היבט אחר ברכב, ולכן אין דבר כזה יותר מידי תמונות. צלמו גם את תא המטען של הרכב, הריפודים והצבע. נסו לצלם תמונות ללא רעשי רקע, כלומר מקמו את הרכב במקום שאין בו רכבים אחרים, עמודי תאורה או אובייקטים המסתירים את כוכב המודעה, וצלמו אותו כך שתמונה תהיה באור הטבעי ביותר על מנת לתפוס את צבעו המקורי. למען הסדר הטוב – צלמו את רכבכם כשהוא נקי ושטוף, באם קיימות שריטה או מכה – צלמו גם אותה. זה אולי לא הכי נעים אך זה מצוין לתיאום הציפיות ולאמינות. רק אל תשכחו, אל תצלמו את רכבכם במקום בעייתי, ביצוע עבירת תנועה למען תמונה טובה, עשוי דווקא להרחיק את הקונה הפוטנציאלי ולא למשוך אותו. 

תעשו מחיר או לא?

שאלת המחיר היא בעיקר אישית. יש כאלו שלא מפרסמים את מחיר הרכב במודעה, מתוך תקווה שהדבר יעורר סקרנות ויוביל קונים פוטנציאליים להתקשר, המחקרים מראים אחרת, קרי אנשים מעדיפים לדעת את מחיר הרכב מראש, והסיכוי שיתקשרו גבוה יותר. אם בחרתם לפרסם מחיר – במידה וזה מחיר סופי ציינו זאת במודעת, במידה ולא, אל תציינו דבר. אנשים בכל מקרה יתמקחו אתכם כי זו דרך חיינו.

בכל מקרה, היאזרו בסבלנו. למודעות לוקח יום, יומיים ולעיתים שבוע עד שהן מתחילות ליצור עניין. כשזה יקרה – תרגישו, תדעו, ובשאיפה תצליחו למכור את הרכב מהר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...