Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תהליך פונדקאות בארץ – האם מומלץ?

תהליך פונדקאות בארץ – האם מומלץ?
קרדיט pixabay

תהליך הפונדקאות נמצא בשנים האחרונות במרכז השיח הציבורי ולא לחינם: כיום יותר ויותר משפחות סטרייטיות ולהט"ביות מבקשות להרחיב את המשפחה ופשוט לא יכולות. אז במידה ואתם מלבטים אם ללכת למסלול של פונדקאות בארץ או למסלול של פונדקאות בחוץ לארץ, אתם לא יכולים לפספס את הכתבה הבאה!

תהליך פונדקאות בארץ – האם מומלץ?
קרדיט pixabay

מהו תהליך הפונדקאות?

תהליך הפונדקאות מאפשר לזוגות אשר אינם יכולים מסיבה רפואית או ביולוגית להוליד ילד, להביא ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית. למעשה, האם הפונדקאית משמשת כסרוגייט אשר נושאת ברחמה את העובר באמצעות הפרייה של זרע וביצית. בסופו של ההיריון האם הפונדקאית מוסרת את התינוק להורים הטריים וזוכה בליווי כלכלי לאורך כל תקופת ההיריון – כולל בדיקות תקופתיות, תשלום בגין אובדן כושר עבודה וכדומה.

מה האפשרויות של תהליך הפונדקאות בארץ?

בארץ ניתן ליצור קשר עם אם פונדקאית בישראל, אשר נמצאה כשירה פיזית ונפשית כשירה לשאת את העובר. למרות העניין הכלכלי, בישראל מקפידים באופן נוקשה אך מבורך שהעניין הפונדקאות יגיע כאקט אלטרואיסטי של האם הפונדקאית, וזאת במטרה לצמצם ככל הניתן את האפשרות שנשים אשר אין להם אפיקים תעסוקתיים אחרים ישתמשו בגופן לשם כך. מסיבה זו יש יתרון מסוים לקשירת קשר עם אם פונדקאית ישראלית, אולם בהחלט צריך להבין שיש לא מעט בירוקרטיה אשר סובבת את העניין.

האם עדיף ליצור קשר עם פונדקאית מעבר לים?

כאמור, זוגות רבים אשר מבקשים להרחיב את המשפחה פונים לאפיקים בינלאומיים בדרך לילד או לילדה. ישנם מגוון של מדינות אשר מאפשרות לישראלים להשתמש בשירותים שלהם ולא מעט חברות אשר קמו בשנים האחרונות במטרה לספק לישראלים להגשים את החלום. יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון את העלויות של הטיסה, העמלה שהחברות השונות גובות עבור השירותים וקשיי השפה והתקשורת עם האם הפונדקאית הזרה – כך שיש יתרונות וחסרונות לעניין.

דת, מסורת והמחוקק המקומי

במידה מסורתית כמו ישראל כמעט ובלתי ניתן שלא להתייחס לאספקטים הדתיים כאשר מדברים על הבאת ילדים לעולם. למרות שמבחינה רבנית העניין לא פשוט, כדאי לזכור שילד אשר נולד לאישה יהודייה יהיה ייחשב בישראל כילד יהודי לכל לדבר ועניין. העניין גם עשוי לפשט כמה תהליכים במשרד הפנים אולם כדאי לזכור שעד לא מזמן הדבר לא היה בכלל ניתן להשגה עבור זוגות מהקהילה הלהט"בית ולכן למרות השינויים בחוק צריך להתייחס להיכנס לתהליך בעיניים פקוחות וזהירות.

לסיכום, החלום הישראלי על משפחה מורחבת אינו פשוט אך בהחלט בר השגה. כיום ניתן להשתמש בשירותים של שירותי פונדקאות בישראל בעזרת עמותות ישראליות או לבחור באופציה הבינלאומית בעזרת סוכנויות זרות. כדי להיכנס לתהליך עם סבלנות רבה ולדעת שהוא עדיין אינו חף מבירוקרטיה או מתשלומים רבים ולכן צריך לבדוק את כל האפשרויות לפני ההחלטה הסופית.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...