Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"תעצמו את העיניים – ותראו": מרכז נא לגעת בשיתוף המרכז לעיוור בישראל מציינים את ה'בליינד דיי'

"תעצמו את העיניים – ותראו": מרכז נא לגעת בשיתוף המרכז לעיוור בישראל מציינים את ה'בליינד דיי'
צילום: אלה דנינו

יום המודעות לקהילת אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל
השף יהודה עמר מתארח בבלאק אאוט ומציע חוויה קולינרית
6 ביוני 2024

מרכז נא לגעת הוא מרכז תרבות ואמנות יוצרת המהווה מודל חדשני לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים הכולל תיאטרון, מסעדה, מתחם אירועים ומרכז סדנאות.
בנא לגעת יצוין גם השנה ה"בליינד דיי", יום המודעות לקהילת אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל. יום זה מתנהל מדי שנה תחת הכותרת "תעצמו את העיניים – ותראו!"
במסגרת אירועי ה"בליינד דיי", מרכז נא לגעת מזמין אתכם לעצום את העיניים ולהכיר את חוויית החיים של עיוורים ולקויי ראיה בישראל דרך שלל פעילויות מיוחדות ומהנות. האירועים יתקיימו בין ה- 4-6 ביוני.
השף יהודה עמר – ארוחת שף בחשיכה
חוויה קולינרית יוצאת דופן
במסגרת אירועי הבליינד דיי להעלאת מודעות לעיוורון ולקויות ראייה, נא לגעת שמחים ונרגשים לארח את השף יהודה עמר במטבח מסעדת הבלקאאוט! זוכה מאסטר שף, וכיום השף של מלון הילטון ת"א כמו גם נבחרת ישראל בכדורגל.
יהודה מאמין בשימוש בפרודוקטים פשוטים ליצירת חוויה יוקרתית וחד פעמית. חומרי הגלם שהוא בוחר עונתיים וטריים, המנות עשירות בתבלינים ומשובצות פרטים קטנים ועדינים במלאכת יד.
הארוחה בנויה מתפריט קבוע שייעשה במיוחד עבור הערב, בהתאם לחיבור האישי של השף עם המקום, שייחשף בתום הארוחה. הארוחה מורכבת מ-4 מנות לכל סועד (כולל קינוח). ניתן להזמין מנות טבעוניות, ללא גלוטן וללא לקטוז (בהודעה מראש). מומלץ להעשיר את הארוחה ביינות שהותאמו במיוחד לתפריט (בתוספת תשלום).
מסעדת הבלקאאוט הינה המסעדה היחידה בארץ בה מלצרים עיוורים ולקויי ראייה מגישים ארוחות שף בחושך מוחלט, ולה תעודת כשרות חלבית – רבנות תל אביב.
יום חמישי, 6.6 סבב ראשון 18:30, סבב שני 21:00 | מחיר: 240 ש"ח הכולל קוקטייל פתיחה וארוחה המורכבת מ-4 מנות (כולל קינוח).

בין הפעילויות שיתקיימו: שיחות עם הברמן – מופע הקאלט המצליח מגיע למרכז נא לגעת בחדר חשוך לחלוטין, לא על הלחם לבדו – הצגת הדגל של תיאטרון נא לגעת, מסע מאיר לתוך החשיכה ולהתחבר בחושך למה שאנחנו לא רואים – שיחות של היזמית והיועצת המתמחה בפסיכולוגיה חיובית, יהודית כץ עם ד"ר קרן בן יצחק, מומחית במדעי המוח ; האם האהבה עיוורת – שחקני נא לגעת מארחים את רונה קינן בערב רגיש ומיוחד ; השף יהודה עמר – ארוחת שף בחשיכה.
אורן יצחקי, מנכ"ל מרכז נא לגעת: "הבליינד דיי במרכז נא לגעת, מדגיש ומרכז את העבודה שאנו עושים כל השנה במרכז של העלאת מודעות לאנשים ונשים עם מוגבלויות חושיות באמצעות אירועי תרבות לקהל הרחב במהלך כל השנה. במהלך השבוע מתקיימות פעילויות ייחודיות לשבוע הזה, תוך שיתוף פעולה מבורך עם אומנים מתחומים שונים. אנו מבקשים ליצור מפגשים מעשירים עבור הקהל ולהעניק לו חווייה מיוחדת. אני שמח להזמין אתכם גם השנה לבוא ולפגוש את הצוות הנפלא של מרכז נא לגעת. אנחנו מחכים לכם.
אודות מרכז נא לגעת
מרכז נא לגעת הוא מרכז תרבות ואמנות יוצרת, יחיד במינו בעולם, המהווה מודל מוביל וחדשני בכל הנוגע לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה ומעניק במה למפגש שוויוני בין אנשים חירשים, אנשים עיוורים ואנשים חירשים – עיוורים לבין הקהל הרחב.
המרכז מפעיל את תיאטרון נא לגעת – תיאטרון בו השחקנים חירשים, עיוורים וחרשים-עיוורים יצירתיים, עצמאיים ומלאי שמחת חיים, אשר שמחים להעניק לקהל הרואה והשומע מתנה נפלאה – את מתנת האמנות. מסעדת 'בלאקאאוט' – מסעדת שף כשרה, בה אוכלים בחשיכה מוחלטת. את המנות מגישים מלצרים עיוורים/ לקויי ראייה. מתחם האירועים 'קפיש' – בו מתקשרים האורחים בשפת הסימנים עם צוות מלצרים חירשים וכבדי שמיעה. מרכז סדנאות – בהנחיית מדריכים חירשים, עיוורים וחירשים – עיוורים. מרכז לימודי אמנויות הבמה – מרכז ללימודי משחק לאנשים חירשים, כבדי שמיעה, עיוורים ולקויי ראייה.

צילום: איתמר גינזבורג
צילום: איתמר גינזבורג
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
אדום עולה- על הקיר: הוקמה הפועל תל אביב בטיפוס
אוהדי הפועל- יש לכם עוד ענף ספורט לעקוב אחריו; מטפסות...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...