Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

אחיזה ׳רכה׳, ליטוש עץ, שילוב בינה מלאכותית וסריקות תלת מימד – יישומים חדשים לרובוטים השיתופיים של UR

אחת התופעות היותר בולטות בתערוכת הרובוטיקה הגדולה בעולם, Automate and ProMat 2019 שנפתחה השבוע בשיקאגו, ארה״ב (8 באפריל), הייתה נוכחות מרשימה במיוחד של הזרועות הרובוטיות בצבעי התכלת של חברת Universal Robots, מחלוצות תחום הקובוטים (רובוטים שיתופיים). הללו הופיעו בלא פחות מ-30 ביתנים והפגינו את את הכח שתופסים הקובוטים בתעשייה.

״הצלחנו לבנות סביב הרובוטים השיתופיים שלנו אקוסיסטם שצומח מהר מאוד״, אומר סטיוארט שפארד, מנהל UR ארה״ב. ״היות ומדובר בפתרון של כמעט על גבול ה׳חבר/הפעל׳, אפשר לראות שימושים סופר-יצירתיים בקובוטים שלנו״.

הרובוט המלטש של חברת FerRobotics מדגים בתערוכה תוך שימוש ב-UR10, כיצד ניתן ללטש כיסא עץ. הפתרון מתאים למשימות עדינות בהן נדרש דיוק רב והפעלת לחץ קבועה לאורך כל המשטח בצורה שווה.

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

LMI הציגה כיצד ניתן לחבר לזרוע הקובוטית את ה-GoCator, שכולל חיישנים רבי עוצמה שעושים שימוש בטכנולוגיית ראייה סטריאוסקופית, לטובת מדידה של צורות וחלקים. התוצאה: הזרוע מנחה את הציוד המיוחד סביב החלקים הנבחנים, ומספקת מידע מדוייק ביותר, בתלת מימד ומזוויות שונות. השילוב יעיל ביותר בהליכי אוטומציה במפעלי תעשייה.

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

MiR הדגימה את היכולות של ה-MiR200, קובוט אוטונומי נייד שבבסיסו ה-UR5 שמאפשר איסוף לוחות אם אלקטרוניים והעברתם למקום שני באופן אוטונומי לחלוטין.

הפתרון של חברת MoviMed הדגים מערכות סקירה בתלת מימד שכוללת מצלמת Zivid צבעונית בתלת מימד המאפשרת ביצוע סריקות איכות במספר רב של מוצרי תעשייה.

ה-Picobot של חברת Piab הוא מעין ׳יד׳ משוכללת הכוללת שימוש בואקום, המתוכננת לשמש ככח עזר לפועל על פס הייצור, האריזה או ההרכבה. מערכת חיישנים מוודאת את מידת הלחץ המופעל ומיקום האובייקטים המורמים.

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

חברת Photoneo מדגימה את ה-AnyPick, אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית, שמאפשרת להרים מגוון חפצים בצורות ובגדלים שונים, מגודל של ס״מ על ס״מ ועד 500 הרמות בשעה. המערכת כוללת חיישני תלת מימד והפתרון מיועד לבתי חרושת, לוגיסטיקה ותעשיית המזון. 

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

חברת Robotiq תדגים מגוון ״גריפרים״, תופסנים ייעודיים דמויי ידיים, המיועדים למשימות שונות, מהפעלות מחרטות CNC, שילוב בקווי הרכבה, ליטוש וכד׳.

תערוכת הרובוטים העולמית בשיקאגו
קרדיט תמונות: UR.

SoftRobotics מדגימה את יכולות האחיזה ה״רכה״ שהיא פיתחה, עם מגוון מוצרים וחומרים, במשקלים וצורות שונות.

״לאורך שנים של ליווי פעילות UR בישראל, ראינו עלייה אקספוננציאלית באימוץ הקובוטים של UR״, אומר זיו שדה, סמנכ״ל השיווק של סו-פאד, מנציגות UR בישראל. ״יש בהחלט שוק לקובוטים והוא נובע, גם בחו״ל ובוודאי שבישראל, מפתיחות רעיונית, תקציבם שגדלים עם הזמן וגם בשלות טכנולוגית״, ״רשת השותפים שהקימה UR מאפשרת לחברות לפתח פתרונות קצה (EOAT) – פשוטים וחכמים, להסמיך אותם ל- UR ולהביא למשתמשי הקצה טווח רחב של פתרונות בהישג יד״.

 

אודות Universal Robots  

Universal Robots נוסדה בשנת 2005 על ידי אסבאן אוסטרגאארד, זוכה פרס האנגלברגר לשנת 2018, שביקש להנגיש את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. בשנת 2017 מכרה חברה קובוטים בהיקף של 170 מיליון דולר. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...