Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תערוכת פופ אפ לרגל יום המיחזור הישראלי

תערוכת פופ אפ לרגל יום המיחזור הישראלי
צילום: יוליה אוריה שלומנזון.

מבנה התחייה 14, יקיים ביום המיחזור הישראלי מרתון יצירה לילי בו ייקחו חלק 30 אמנים, מעצבים ויוצרים. במהלך המרתון שיימשך 14 שעות, ייצרו האמנים בחומרי פסולת תעשייתית שמייצרים בתי המלאכה והתעשייה במתחם, ויעוררו אותם לחיים לכדי יצירות אמנות.

צילום: מיכל מנצור.

בתום המרתון הלילי ב-9 בדצמבר יוצגו היצירות, בתערוכת פופ אפ ושערי המבנה יפתחו לקהל הרחב שמוזמן לבקר ולהנות מהיצירות ואף לבחור את היצירה האהובה עליו, שתירכש על ידי קבוצת מנרב וקבוצת ריאליטי שמבנה התחייה 14 בבעלותם.

בנוסף לתערוכה, מוזמן הקהל לקחת חלק במגוון אירועים: האמנים ובעלי המלאכה במקום יפתחו את דלתם ויארחו את הקהל במגוון סדנאות, הרצאות ויצירה משותפת. סטודיו "פליסה ארט" יקיים סדנת ייצור פליסה, "סטודיו 1220" יקיים סדנת קרמיקה, "סטודיו קונטרה" עם ציור על קנבס אנושי (קעקועים), וסדנת נגרות ב"נגריית אסטביל". בנוסף, הרצאות נוסח TED על עיצוב, צריכה, שימוש חוזר והתבוננות יצירתית על אשפה ועל משבר האקלים – כהזדמנות. מוסיקה של להקת ג'מליאל, ואוכל ושתייה של סטודיו 207 ישלימו את החוויה למבקרים.

במבנה שנבנה בשנות ה-60, קיימים כ -44 בתי עסק שונים ומגוונים מבתי מלאכה מסורתיים, סטודיו לאומנים ממגוון דיסדציפלינות, חללים חברתיים ותרבותיים ומפעלי ייצור טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. לכל אחד מבתי העסק השונים ישנה פסולת ייחודית ומעניינת, כמו: שבבי אלומיניום, שבלונות תעשייתיות, סוגי פלסטיק שונים, קרטון ונייר, ברזל, עץ, ספוג ועוד.

הבית למלאכה בעץ מלא צילום: מיכל מנצור.

"מתחם התחיה 14 הוא בית לעשרות בתי עסק קטנים ומגוונים: סדנאות מלאכה, סטודיו לאמנים, מפעלי ייצור טכנולוגיים, נגריות, הפקות דפוס ועוד, אומרת אביטל חפר, מנהלת פרויקטים במחלקת אימפקט של קבוצת ריאליטי", "שילוב העיסוקים במתחם מייצר אווירה ייחודית וגם – פסולת תעשייתית מגוונת ומסקרנת. אמני המבנה ויודעי דבר נוטים להשתמש בחומרים שיצאו משימוש כבסיס והשראה ליצירתם".

"רצינו לאפשר לאמנים ויוצרים את ההזדמנות לעורר לתחייה את החומרים האלו, להפיח בהם חיים חדשים ולהביע בעזרתם את עצמם ואת תשוקותיהם היצירתיות", מוסיפה אביטל, כך למעשה נוצר אירוע שממחיש את סיפור של המבנה, הרצון לשמר את המלאכות ואת המסורת, לשמר את הקיים כבסיס ליצירה, וליצור תחיה גם באמצעות המשאבים הקיימים.

9 בדצמבר, 11:00-16:00 – התחייה 14-תל אביב, הכניסה חופשית! התערוכה תוצג במשך שבועיים. פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק: "התחייה 14- מרחב מלאכה ויצירה"

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע קיץ בקניון עופר רחובות: רוכשים מעל 349 ₪ במגוון החנויות בקניון ומקבלים במתנה תיק חוף מהודר ואופנתי המשולב בו צידנית
המבצע החל מה 28.07.24 ועד ה 31.07.24 קניון עופר רחובות, מקבוצת...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
אדום עולה- על הקיר: הוקמה הפועל תל אביב בטיפוס
אוהדי הפועל- יש לכם עוד ענף ספורט לעקוב אחריו; מטפסות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...
בכורה עולמית ליצירתו של מרק לברי בניצוחו של דניאל רייסקין, קונצ'רטו לכינור של צ'ייקובסקי והחמישית של פרוקופייב
התזמורת הסימפונית ראשון לציון חותמת את עונתה ה-35 בקונצרט מיוחד...
קניון עזריאלי אילון "נצבע בירוק"
השבוע הושקה בקניון עזריאלי אילון אפליקציה חדשנית לשימוש מבקרי הקניון...