Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תפקידו של מפקח בניה

תפקידו של מפקח בניה
קרדיט Canva

מפקח בניה נועד על מנת לתאם בין הקבלן ושאר בעלי המקצוע בפרויקט ולוודא שכל העבודות באתר נעשות כראוי, בהתאם לתקנים ולנהלים המתאימים. למפקחי הבניה ידע ובקיאות בתחום הבניה, ובתהליכים הנכללים בתהליך והם מוסמכים לפקח על העבודות הנעשות בשטח. כדי להבטיח סטנדרט בנייה גבוה לפרויקט והבטחה לשימוש בחומרי גלם איכותיים, ניהול ופיקוח בניה הוא הכרחי. לאורך כל התהליך, מפקח הבניה מבצע בקרת איכות הכוללת בדיקה של חומרי גלם ומחיריהם מול הספקים, הקבלן ואנשי מקצוע אחרים המעורבים בפרויקט.

מהו פרויקט פינוי בינוי

פינוי בינוי הוא פרויקט התחדשות עירונית במסגרתו מחליטים על שטח עירוני כמיועד להריסה ומחליפים את בתי המגורים הישנים שבו בבניינים חדשים. בידי משרד הבינוי והשיכון הזכות להחליט על שטח כעל מתחם פינוי בינוי באמצעות צו הכרזה, שתוקפו עד שש שנים. פרויקט כזה מצריך תיאום מוקפד מאוד בין דרישות הרשות המקומית, היזם והקבלנים והמבצעים החל משלב ההתקשרות וקביעת ההסכם. למען הבטחת טובת הדיירים, יש למנות מפקח בניה פינוי בינוי כדי לוודא שהתוכניות מוסכמות על כל הצדדים ועומדות בדרישות העיריה להבטחת עמידה בלוח הזמנים וצמצום אי הנוחות של הדיירים הקודמים והעתידיים. על המפקח להיות בעל היכולת לקרוא מפרטים טכניים ותוכניות אדריכליות ולהבין כיצד הם יקבלו צורה בפועל, לכן רצוי שיהיה אדריכל/מהנדס או הנדסאי בניין. מפאת הסבכים והקשיים הכרוכים בפרויקטים אלו, מומלץ לבחור מפקח בניה פינוי בינוי בעל ניסיון ספציפי בתחום של התחדשות עירונית.

חשיבות המפקח בפרויקטים של פינוי בינוי

פרויקט בניה רגיל מכיל פעולות רבות המתאספות להרכיב פרויקט אחד, ריבוי המשימות והפרטים מוביל לקושי בניהול ובקרה של התהליכים המרכיבים את הפרויקט. במקרה של פרויקט פינוי בינוי, המשימה נעשית מסובכת אף יותר וליקויים עלולים לצוץ בתדירות גבוהה מבדרך כלל. בעלי העניין בפרויקט אינם שולחים פיקוח הנדסי ראוי הנועד למנוע כשלים וליקויים ולרוב, מפקח הנשלח מטעמם יבקר לעיתים רחוקות באתר ויפספס פרטים קריטיים הנעשים בשטח, לכן ניהול ופיקוח בניה צמוד ומקצועי הוא הכרחי כדי להפחית את הסיכוי לבעיות. נעם סוריא הוא הנדסאי בניין שעוסק בתחום מעל לשלושים שנה ומתמחה בתכנון, ניהול ופיקוח על פרויקטים. לנעם ניסיון רב גם בפרויקטים של פינוי בינוי, עליהם תוכלו לקבל פרטים בטלפון 0542009281.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...