Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אוגוסט בתיאטרון הסימטה: הצגות ומופעים שירעננו את הקיץ

אוגוסט בתיאטרון הסימטה: הצגות ומופעים שירעננו את הקיץ
צילום: יונתן פרץ

לצד הלחימה המתמשכת והתקווה לשובם הביתה במהרה של החטופים, תיאטרון הסימטה מציג את לוח המופעים לחודש אוגוסט, עם הצגות חדשות וותיקות, מופע תיאטרון אימרסיבי חדש ומופעי ג'אז שלא תרצו לפספס. האירועים השונים ייערכו בקאנטרי הקהילתי גורן גולדשטיין, שם מתקיימת כרגע פעילות התיאטרון, שמבנהו המקורי ביפו מצוי בעיצומה של תקופת שיפוצים משמעותית.

להלן פירוט ההצגות והמופעים לחודש אוגוסט בתיאטרון הסימטה:

"חפץ לב"
המחזה נכתב על ידי נדב בורשטיין (ישראלי) ותום דאלרימפל (בריטי). בהיותם סטודנטים לתיאטרון בברמינגהם. ומתרחש ברטריט של הכנסייה בבריטניה, שמטרתו המרת נטיות מיניות של נער בוגר שנתפס על ידי אביו בעודו צופה בחומר פורנוגרפי. הנער, ג'וד, נפגש עם איש הכנסייה המטפל בו, ובו בזמן הוא מדמיין את חברו הטוב ללימודים ג'ושע, שבו הוא מאוהב ומדמיין את האפשרות לחיים משותפים. המחזה בודק ומבקר את האי קבלת נטיות מיניות על ידי החברה ואת תהליך ההמרה שהוכח כגורם לנזקים נפשיים.
כתיבה ותרגום: נדב בורשטיין, כתיבה: תום דאלרימפל, נוסח עברי בימוי: אריה אלדר, ע' תפאורה ותלבושות: דלית ענבר, מוסיקה: דניאל ג'ונס, ע' תאורה: יולי גרצ'יק, שחקנים: אלון קטן, אסף פינקלשטיין, אמיתי קדר/ גוש שגיא
יום ראשון 4/8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה,
אודיטוריום קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

"אורטל חייבת למות"
מותחן פסיכולוגי
שירלי קרמניצר היא סופרת בינלאומית מצליחה. במהלך מפגש עם קהל קוראיה, היא מתגלה כמי שאינה שלמה עם הצלחתה של כתיבתה הרדודה, ומחליטה להרוג את אורטל, גיבורת סדרת רבי המכר שלה, על מנת להתנתק ממנה אחת ולתמיד. את תכניותיה משבשת אישה מסתורית, והיא תשנה את גורל הערב.
מאת: שרון שלומי, איתמר נצר ורונן קובלסקי. (בהשראת "על אמת" מאת רוני גלבפיש)
עיבוד ודרמטורגיה: שרון שלומי ותהילה שדה מויאל, בימוי: יניב מויאל, משחק: תהילה שדה מויאל, שרון שלומי ויניב מויאל, ייעוץ אמנותי: אמיר אוריין, גרפיקה: תהילה שדה מויאל.
יום שלישי 6/8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה, בית הבאר סלמה 6 ת"א.

Jazz Alley
מועדון הג'אז של תיאטרון הסימטה. מידי שבוע, מתארחים מיטב המוסיקאים, אמני ג'אז מהארץ ומחו"ל המופיעים במסגרת ליין הג'אז שמנוהל על ידי הסקסופוניסט והמלחין הבינלאומי, שלומי גולדנברג.
ימי רביעי 7.8/ 14.8/ 21.7/ 28.8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה,
אודיטוריום קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

 

"צחוק זה עניין רציני"
שני שגב-מנשרי, כי היום כל אישה חייבת שם שני ועדיף מזרחי. אישה קטנה, על עקבים גבוהים, מזמינה אתכן לפיקניק צבעוני. מתוך הסל יצאו שלל נשים מפתיעות, מהחיים שלה ושל כולנו. איך הגעתי לפה? מה עשיתי שבע שנים באוניברסיטה? למה כולם סביבי בהריון? מין דארס'ה מחמוד? ומה זה בכלל מעקצץ? מופע קומי של אישה שמחה, המביטה על החיים דרך עיניים מחייכות. כתיבה ומשחק: שני שגב מנשרי. דרמטורגיה ובימוי: אסף בלאו. חומרים השראה ומורל: דנה ברין.
יום חמישי 8.8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה,
אודיטוריום קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

"הפוריטנים"- הצגה חדשה
קומדיית אבסורד מוסיקלית המאתגרת ומותחת באופן מקורי ומצחיק את גבולות המוסכמות החברתיות, המשפחתיות והזוגיות. זהו סיפורה של אביגיל שמחליטה להחזיר לקשר את הוריה הפרודים ולאחות בינה ובינם את הקרעים. אך כדי לעשות זאת היא נאלצת להתמודד עם אביה הפוסט טראומטי, אמה הנוירוטית ואקס צרפתי פרוע שחוזר לחייה.
כתיבה, בימוי והלחנה- יונתן פרץ, שחקנים- שרון זליקובסקי, ג'וש שגיא, רות וייל, רעות עג'מי/יעל יהב ויונתן מינץ.
יום שבת 10.8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה,
אודיטוריום קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

"הרווק"
מה כבר גבר רוצה? כסף, תהילה ודוגמניות-על שעומדות בתור?
חביב סמר הוא סטנדאפיסט מצליח ורווק נהנתן שחייו נראים כמו החלום הרטוב ביותר. לכאורה, לא
חסר לו דבר. אבל בזמן שכולם חולמים להיות כמוהו, הוא חולם להיות כמו כולם. חיי הלילה, ההצלחה
והריגושים הזולים גובים את מחיריהם כי גם בעולם הזוהר- לא כל הנוצץ זהב, אבל ההצגה חייבת
להמשיך. הצגת היחיד "הרווק" מבוססת על סיפור חייו ושיריו של השחקן המגלם את דמותו של חביב.
משחק: אביב זמר – זוכה כשחקן השנה 2019. מאת: אריאל הכהן ואביב זמר. בימוי: אלחנן שפירא.
מוסיקה: מור נעמן. כוריאוגרפיה: נופר לוינגר. תאורה: שי סקיבא.
יום ראשון 11.8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה, בית הבאר סלמה 6 ת"א

"אל תקרא לי פסטרמה"
שגיא סובל מפוסט טראומה משירותו הצבאי, אבל הוא לא מוכן להתמודד. בת זוגו, גלי,
מתמודדת עם כל ההשלכות. עד לרגע בו היא מחליטה שעד כאן
ומאיימת לעזוב את הבית , מה שדוחף אותו להסכים ללכת לטיפול שבמהלכו הוא לומד לחיות עם הטראומה ולמצוא לה את המקום בחיים שלו. הצגה מקורית המבוססת על חיי היוצרים. "פסטרמה"
– כינוי הניתן לפוסט טראומה על ידי הסובלים ממנה על מנת להקליל אותה.
יוצרים וכותבים: איתי ורותם ולמן. בימוי: רותם ולמן. שחקנים: איתי ולמן ויולי ליאני
ע. בימוי: עידן ארגוב, עיצוב במה ותלבושות : לירון כהן, מוזיקה מקורית : דן כהן.
יום שלישי 13.8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה,
אודיטוריום קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

 

"מט"
רגע לפני שדנה מנסה להתאבד, היא מוצאת עצמה עדה לרצח של שכנה, סגן ניצב אריה גרנות, תחנת משטרת רמת השרון.עתה, היא מחליטה לנצל את ההזדמנות לחשבון ולהתחיל את החיים מחדש.
בימוי ומשחק: סיון רוזנברג.
יום חמישי 15.8 בשעה 20:30 / יום שלישי 27.8 בשעה 21:00 תיאטרון הסימטה,
קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

"שוק חצות" – לראשונה בתיאטרון מופע אימרסיבי 
מופע ללא במה וללא אולם המזמין את הקהל לחקור שוק מסתורי, בו סוחרים מפתים מציעים לקהל את מרכולתם הייחודית – זיכרונות, מרשמים, נבואות, ושלל מוצרים נדירים אחרים. בתמורה לכך, הסוחרים לא מבקשים כסף, אלא רגעי שיתוף, כנות ואינטימיות.
הקהל מוזמן להשתתף ולמי שיהיה את האומץ להתמסר ולסחור עם המוכרים, ייהנה מאוסף חוויות סודיות וחד פעמיות, ויוכל לגלות אט אט את סודותיו של השוק והכוחות המניעים שמאחוריו. החוויות הקטנות ששזורות בשוק נועדו להעביר את הקהל בקשת רחבה של תחושות, זיכרונות ורגשות, ובעזרתם ליצור רגעים אישיים של סקרנות, תעוזה, פגיעות ורגש בתוך המולת השוק.
יוצרת ובימאית: סמדר קרמפף . שחקנים: אורטל פז, איתמר קרביאן, אליזבט וייסמן, דניאל צירין , עמיחי שריון, שי גלאור, תמרה סטיל כהן, סמדר קרמפף .
גרסת קיץ לילדים וכל המשפחה: יום שלישי 20.8, יום רביעי 21.8 ויום שבת 24.8 בשעה 19:00
גרסה למבוגרים: יום שלישי 20.8, יום רביעי 21.8, יום שבת 24.8 בשעה 21:00
תיאטרון הסימטה, רחבת קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

"עד ראיה"
מחזה מקורי מאת יהושוע סובול
בעיצומה של מלחמת העולם השנייה מקבל האיכר האוסטרי פראנץ יגרשטטר צו התייצבות לשרות מילואים פעיל בוורמאכט הגרמני. מכיוון שהיה עד ראיה לחיסול המוני של ילדים חריגים ע"י זרועות הביטחון של הרייך השלישי , הוא מסרב להתחייל וללבוש את מדי הצבא הנאצי. הוא נעצר מיד והועמד למשפט על סירוב לשרת בצבא בעת מלחמה. במשפט טען שכאשר מדינה הופכת למדינה פושעת , חובתו של האזרח לא לציית לחוקים, לתקנות ולפקודות שמוציא השלטון. סרבן הגיוס האוסטרי נדון למוות והוצא להורג בכלא בברלין. המחזה מפגיש את פראנץ עם שומר הכלא , רופאת הכלא, חבריו שמשרתים בניגוד אליו בוורמאכט , אהובת נעוריו , וכולם מנסים כל אחד בדרכו ונימוקיו לשכנע אותו להתפשר עם מצפונו ולהציל את חייו. רק אשתו פרנקה שמבינה לרוחו נמנעת מלהפעיל לחץ ותומכת בהחלטתו להיות נאמן לערכיו ולפעול . פרנץ יגרשטטר שהמחזה הנ"ל מבוסס על סיפור חייו היה אדם אמיתי שחי בתקופת מלחמת העולם השנייה והוא נמנה עם עוד 500 גרמנים שהוצאו להורג בגליוטינה לאחר שסירבו לשרת בצבא הנאצי. המחזה מספר את סיפורו ההרואי והייחודי ושופך אור על רוח התקופה ואיש אמיץ אחד שחי לפי צו מצפונו נגד כל הסיכויים.
במאי אביב זמר. ע. במאי נופר לוינגר. מוסיקה אסי מסקין. עיצוב תאורה שי סקיבא. עריכת וידאו מיטל נר. שחקנים: תומר יעקובצ'ק , מיה כהן , ענת שגב , איציק דריי. אושר בית הלחמי , גל ישראלי , שרון לנגר.
יום שני 26.8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה,
רחבת קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו.

 

"שמיים וארץ"
אולג אדמוב, פסיכיאטר יהודי ממוצא רוסי, נמלט בעיצומו של תהליך גירושין לתל אביב מחייו הקודמים כדי לממש את זהותו המינית כהומוסקסואל ,אחרי שלא יכול היה להמשיך לעשות שקר בנפשו. על אף שחי חיים נוחים בסנט-פטרסבורג על חשבון אישתו ומשפחתה. הוא פוגש את חן רותם, כוריאוגרף ורקדן צעיר, הומוסקסואל גם הוא, החי בגפו בדרום העיר – בשכונת שפירא. הם נפגשים לראשונה במועדון לילה.
ההצגה מביאה את סיפור פגישתם של שני עולמות שונים, שתי נפשות בודדות בעיר הגדולה. כיצד יתמודדו עם אהבה גדולה, מבלי לשקר לעצמם, לחמוק מעברם וממי שהם ולנהל זוגיות אמיתית.
מחזאי :יואב איתמר, יוצרי ההצגה :פאבל סטרחניצקי, מיכאל לרנר, בימוי: פאבל סטרחניצקי,
שחקנים: חן רותם , נדב פורטיאנסקי, אולג אדמוב', מיכאל לרנר
יום שלישי 27.8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה,
אודיטוריום קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

 

"להחזיק את פיזה"- הצגה חדשה
מופע יחיד של ניר שטראוס המבוסס על סיפור חיו
במסע חיפוש דרך תמונות ילדות, רגע אחד, עומד לשנות את הכל. סיפור מרגש ונוגע על אובדן, על יתמות ועל הדרך חזרה לחיים, ההצגה מאפשרת לצלול אל תוך עולמו הפנימי של הגיבור, להתמודד עם זיכרונותיו ולגלות יחד איתו את הכוח שמאחורי רגעי המשבר והתקווה.
בימוי, כתיבה וביצוע: ניר שטראוס, שחקנית ונגנית ויולה: גל פאר,יעוץ אמנותי: שולמית אדר, מנהל חזרות וע' במאי: נוגה דואק, ליווי אמנותי: עירית פרנק.
יום חמישי 29.8 בשעה 20:30 תיאטרון הסימטה,
אודיטוריום קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

"מופע פלייבק – משחק מהחיים"
תיאטרון סיפורי חיים ואימפרוביזציה.
חוויות הקהל והסיפורים האישיים של הצופים הופכים לרצף של סצנות תיאטרליות, דימויים ורגשות, בידי קבוצת שחקנים מיומנים ומנחה. הזדמנות נדירה וייחודית לראות את סיפורי חיינו מזווית קצת אחרת אשר תפתיע, תרגש, תצחיק, תיגע בכם ותהיה בלתי נשכחת.
מנחה: אביבה אפל. שחקנים: שירלי ליגום, שושה קסטנברג, נורית שושן, הלל שמעון.
מוסיקאים: איתי אורן , נעם רפפורט.
יום שבת, 31.8, בשעה 21:00 תיאטרון הסימטה,
אודיטוריום קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

 

מארי קירי
סיפורה של ילדה חכמה ובעלת תושיה שסקרנותה ותשוקתה לידע מובילות אותה להישגים יוצאי דופן. מניה סקלודובסקה (לימים מארי קירי) בת ה – 12 מתגוררת בוורשה, שנתונה בסוף המאה התשע עשרה תחת שלטון רוסי. למרות המגבלות שהטילו השלטונות הרוסים על לימודי המדעים ואזהרותיו של אביה, מניה מתגנבת עם אחותה הבכורה לספריה כדי לקרוא בספר מדעי שמושך את תשומת לבה. היא משיגה את הספר במבצע נועז, אולם מה שמתחיל כשעשוע לא מזיק מסתיים בהכנסתה למעצר. כשנראה שמניה עומדת לוותר על חלומה, היא זוכה לתמיכה לא צפויה שדוחפת אותה להגשים את ייעודה.
מחזה וליווי אמנותי: עדו סתר,בימוי: ליאור ישראל, משחק: אביה סדי, כרמל סלע, אלעד פייבל קונפינו, עיצוב תפאורה ותלבושות: לאל עזר.
*ההצגה מתאימה לילדים ולמבוגרים מגיל 8.

יום שבת 28.4 בשעה 11 תיאטרון הסימטה,
אודיטוריום קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו

צילום: יספר תירופ הנסן
צילום: שחר ברכה
צילום: בר אגרנטי
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חדשנות ודיוק במפגש הטכנולוגיה והיצירתיות
הפקת אירועים לחברות הייטק מציבה אתגר ייחודי בעולם האירועים העסקיים....
צמידים יפים שמחזיקים מעמד לאורך שנים
מידי פעם כולנו חושבים על השאלה איך אנחנו נראים. איזה...
הצגה חדשה בתיאטרון הסמטה - "מט"
סיון רוזנברג, שחקנית ויוצרת , מופיעה בתיאטרון הסימטה עם המחזה...
ז'אנרים עיקריים בעולם הספרים 2024
סגנונות כתיבה מגוונים הם המוביל העיקרי של עולם הספרים והספרות...
יריד חזרה לחיים: יריד שכל הכנסותיו יוקדשו לשיקום פצועי מלחמת חרבות ברזל, אשר יתופעל על ידם
פצועי מלחמת חרבות ברזל מתאחדים לערב ייחודי בשם "בחזרה לחיים",...
אירועי 50 שנה לסרט הקאלט של כל הזמנים: "צ'רלי וחצי"
במסגרת האירוע יערך פאנל עם כוכבי הסרט: אריה מוסקונה, דוד...
המדריך המלא לעיצוב גינה במרפסת ביתית
אם יש לכם מרפסת אין סיבה שלא תהפכו אותה לגינה...
"חדר בריחה"- תערוכת יחיד לאמנית שרית מאייר
בגלריה Global Art רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
חדש: המסעדה האיטלקית קפה נאפו משיקה תפריט ארוחת צהריים! תפריט צהריים מגוון המורכב ממנות הדגל האהובות, מנות חדשות וקוקטיילים מרעננים
קפה נאפו האיטלקיה מקרית אונו בהובלת השף שחר ברנע משיקה...
התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון משיקה את העונה ה-36
בעיצומה של הלחימה המתמשכת בגזרות השונות ולצד הרצון לחזק את...