Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אושרו להפקדה תכניות מתחם שפרבר ושער יוספטל בבת ים

אושרו להפקדה תכניות מתחם שפרבר ושער יוספטל בבת ים
דוברות העיריה

התכניות המפורטת להתחדשות עירונית במתחם שפרבר ומתחם שער יוספטל בבת ים, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אושרו להפקדה על ידי הועדה המחוזית תל אביב. התוכניות כוללות תוספות של מאות יחידות דיור, שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור.

עיריית בת ים מקדמת באמצעות הרשות להתחדשות תכניות מפתח לשינוי עירוני. התכניות מייצרות הזדמנות להתחדשות לא רק למבנים אלא גם לחיזוק הכלכלה העירונית, העלאת רמת השירות לתושבים וחיבור למטרופולין . התכניות המקודמות הינן בכניסות לעיר, נגישות לתחבורה ציבורית ולשימושים עירוניים מגוונים .

צילום דוברות העיריה

התכנית להתחדשות עירונית במתחם שפרבר ממוקמת בכניסה הדרומית לעיר בת ים, בסמוך לתחנת רכבת "קוממיות", תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".

המתחם גובל מצפון ברחוב קרן היסוד ומדרום ברחוב הקוממיות. בתחומו עוברים הרחובות שפרבר ואנה פרנק. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-50 דונם, קיימות כיום כ-270 יחידות דיור. במקומן מתוכננות כ-1,190 יחידות דיור, מתוכן 200 יחידות דיור מיוחד, למעלה מ30,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 12,600 מ"ר למבני ציבור, וכ-5,900 מ"ר מסחר.

התכנית מציעה את שיפור והגדלת מערך השטחים הציבוריים הפתוחים והבנויים בתחומה, חיבור למרקם העירוני הקיים לרבות קישוריות לתחנות התחבורה הציבורית הסמוכות.

התכנית להתחדשות עירונית במתחם שער יוספטל ממוקמת בכניסה לעיר בת ים ובצומת מרכזי של תנועה בעיר, בסמוך לתחנת רכבת "יוספטל", תחנת מטרו מתוכננת, תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".

המתחם גובל מצפון ברחוב יוספטל, ממערב ברחוב אלי כהן, מדרום ברחובות רזיאל והעמק וממזרח בנתיבי איילון. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-62 דונם, קיימות כיום 490 יחידות דיור. בשטח התוכנית מתוכנן מתחם עירוני אינטנסיבי שיכלול 1,175 יחידות דיור, כ-115,000 מ"ר לתעסוקה לצד אלפי מ"ר למסחר, תעסוקה ושטחי ציבור .

התכנית כוללת גם שני מבנים לשימור, שאחד מהם הוא מבנה "האונייה" ברחוב יוספטל שיהפוך למבנה ייצוגי של הכניסה לעיר עם שימושי תעסוקה ומסחר.

מרחב התוכנית כולל מערך שטחי ציבור בנויים ופתוחים ומתוכנן כמרחב מוטה תחבורה ציבורית והליכה, תוך מתן דגש על קישוריות אל תחנות התחבורה הציבורית ואל פנים השכונה.

שתי התכניות מלוות על ידי המנהלת להתחדשות עירונית המסייעת לתושבי המתחם בהתארגנות, מתן מידע ושמירה על זכויותיהם. כמו כן מספקת המנהלת מעטה משפטי וסיוע בעריכת מכרז לבחירת היזם.

במהלך תקופת התכנון נערכו מפגשי שיתוף ציבור רבים לרבות קורס להכשרת נציגויות התושבים. מצורפות תמונות מפגישות עבודה מקצועיות שהתקיימו, לשם תיאום התכנית עם כלל הגורמים הרלוונטיים, הרשות להתחדשות עירונית, צוות לשכת התכנון המחוזית, נתיבי איילון, רכבת ישראל, משרד החינוך ועוד. את צוות התכנית מוביל משרד אדר סקר אדריכלים יחד עם מוריה אדריכלים, וניהול הפרויקט ע"י לוג ניהול פרויקטים.

ראש העיר צביקה ברוט :"העיר בת -ים נמצאת בתנופת קידום חסרת תקדים בשנים האחרונות, תוכניות מתחם שפרבר ושער יוספטל יוסיפו מאות יחידות דיור, ירחיבו את שטחי התעסוקה והמסחר ויתנו מענה נרחב לתושבי העיר. מדובר בבשורה גדולה עבור תושבי העיר, שייהנו משדרוג האזור כולו."

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "שני הפרויקטים של ההתחדשות העירונית בבת ים מצטרפים לתנופת ההתחדשות בעיר. הפרויקטים לא רק שיוסיפו מספר רב של יחידות דיור ויאפשרו לשכונות לצמוח, אלא שתכנונם יביא לעלייה באיכות החיים בשכונה עם הוספת שטחי מסחר, תעסוקה ומרחבים ציבוריים לטובת כלל התושבים. שיתוף פעולה עם עיריית בת ים הצליח להביא לתוצאה זו עבור התושבים."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
Europe Days 2024: 14 קרנות מאירופה עם למעלה ממיליארד וחצי אירו מחפשות סטארטאפים ויזמים ישראלים
כ- 30 נציגי חברות, גופים ממשלתיים וקרנות הון סיכון אירופאים...
לא שוכחים את החטופים: התלמידים מבאר שבע הגיעו לכיכר החטופים בתל אביב
בעיצומה של המלחמה, ולאחר למעלה מ-120 ימים בהם נמצאים 136...
"תמונות מחיי אישה" - תערוכת יחיד לאמנית דבי אשרת בטרמינל העיצוב, בת ים
רחוב אהוד קינמון 32 בת ים פתיחה חגיגית : יום חמישי,...
מתנדבי זק"א תל אביב חנכו אמבולנס חדש בשם NOVA לזכר הנרצחים
יחד סביב החיים והמוות: לראשונה - סגירת מעגל מרגשת בין...