איך אוטומציה יכולה לקצר שעות של מנהל מכירות?

איך אוטומציה יכולה לקצר שעות של מנהל מכירות?

תשכחו לרגע את מה שהיה פעם – מכירות מדלת לדלת, שיחות טלפוניות מייגעות עם לקוחות פוטנציאליים שמחזיקים אתכם שעה על הקו וברגע האחרון מתחרטים או התכתבויות ארוכות שלא תועדו ואף אחד לא יודע מה הסטטוס של תהליך המכירה ומי בכלל יזם אותה מלכתחילה.

עולם המכירות עובר לאוטומטי. כמו בתחומים רבים נוספים, קניות אונליין יחד עם פיקוח, בקרה, שליטה וניהול מכירות בדרכים אוטומטיות.

כיום קיימים פתרונות רבים בשירות אנשי המכירות המסייעים לקדם תהליכי מכירה וכן לעקוב אחר מכירות, לחלק הקצאות במערך המכירות ולפקח על כל עסקה שבוצעה.

איך אוטומציה יכולה לקצר שעות של מנהל מכירות?
קרדיט: Photo by rawpixel on Unsplash

אילו תהליכים אוטומטיים יקדמו אתכם בדרך למכירות וכיצד הם מסייעים בתהליך?

לראות את התמונה השלמה

עם תוכנה או פלטפורמה קל יותר לראות את התמונה המלאה על כלל פרטיה, כלומר היכן עומדת כל עסקה, מי הם הלקוחות, אילו אנשים מכירות טיפלו במי ולקבל החלטות מבוססות נתונים ולהישאר בשליטה כל הזמן על התהליך המורכב במיוחד בניהול מערך מכירות מסועף. הפרספקטיבה היא רק חלק מהעניין, כי אפשר לנתח נתונים מספריים וכך לגבש החלטות מהירות שמשפיעות על המכירות כמו גם לחזות מכירות עתידיות ולבחון היכן עומדים מבחינת השגת יעדים. כלומר, המעקב אחר הנתונים פשוט יותר ואפשר בכלי אחד לפקח על כל התהליך, הסוכנים והגורמים המעורבים. מערכות אוטומציה מציגות את הנתונים גם בייצוג חזותי שמאפשר לפשט רעיונות מורכבים.

התראות שעושות הבדל

בקצב היומיומי המסחרר לא כולם זוכרים בתהליך מכירות שיש איזה לקוח ששכחנו להרים לו טלפון או לקדם עסקת מכירה עם מסמך שהיה חסר להשלמתה. מערכת השולחת התראות אוטומטיות מאפשרת לכם להיות עם יד על הדופק בכל רגע נתון. על ידי ייבוא נתונים למערכת, היא כבר תדע אילו התראות לשלוח, תזכורות ועדכונים כך שלא תפספסו שום שלב בדרך לעסקה מוצלחת. לתזמן פגישות עם לקוחות, לעדכן סטטוס ולשים תזכורת לבחון איך מבשילה העסקה, אנשי קשר ופרטי התקשורת רלבנטיים הנשלחים ישירות למייל ועוד. כלומר, במקום לחזור על אותן משימות שוב ושוב כל שצריך זה להפעיל מערכת אוטומטית העוקבת אחר זרימת העבודה ולבחון היכן הדברים עומדים ולהמשיך משם.

העברת ידע בין צוותים וסוכנים

שיתוף ידע הוא חלק חשוב בתהליכי מכירות מהעברת לקוחות פוטנציאליים לסוכנים אזוריים ועד ידע מקצועי. לא תמיד יש זמן לקיים סיעור מוחות פרונטאלי או שיחות טלפון וכלים אוטומטיים מאפשרים לעשות זאת בצורה הנוחה ביותר – מערכת אליה יש גישה מבוקרת לכל אחד מהמשתמשים, שהיא גם סוג של מאגר ידע. כל סוכן יכול לעדכן למשל את הסטטוס שלו בכל עסקה ולהעביר אינפורמציה לסוכן אחר. כלומר, פלטפורמה אוטומטית למכירות מייעלת גם את התקשורת בתוך הארגון עצמו.

פייפדרייב היא אחת הפלטפורמות היעילות ביותר לשליטה על פעולות המכירה המקצרת תהליכים ומעלה את האפקטיביות של תהליכי העבודה בזירת המכירות.

המאמר בשיתוף דודו ציזנר, מפתח תהליכי אוטומציה לעסקים ומוביל קהילת פייפדרייב וזאפייר בישראל

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למה כדאי לפנות אל מעצבת פנים מוכשרת?
בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים, עיצוב דירות יוקרה זו משימה...
מדייקים מטרות בדרך להצלחה
כל עסק, מוסד, ארגון או חברה, יודעים היטב שכדי להישאר...
חדשנות וטכנולוגיה: מהפכת הניחוחות האוטומטיים
עולם הבישום האוטומטי עובר מהפכה טכנולוגית מרתקת. מפיצי ריח יוקרתיים...
אז מה תעשי עם עור הפנים?
את לא חושבת שהגיע הזמן שלך להרגיש טוב יותר עם...
המדריך להסרת כתמים שונים מהספות
הספה היא מוקד הפעילות המשפחתית בבית, ולכן היא חשופה למגוון...
מחפשים דירה בתל אביב? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת
אין עיר אטרקטיבית יותר מהעיר תל אביב. אם אתם אוהבים...
איך אפשר לנסוע לחו"ל בלי להיות מתוחים בדרך?
הדרך לחו"ל, כפי שכולנו יודעים, מתחילה במסע ארוך. אומנם אנחנו...
כדורגל אירופאי: בין מסורת לחדשנות
הכדורגל האירופאי הוא יותר מסתם ספורט; הוא מסע תרבותי מרתק...
דיני נזיקין: תחום מורכב הדורש התמקדות בו
אחד מסוגי התביעות הנפוץ ביותר הוא תביעות נזיקין. תביעות אלה...
נתניה: להיות קרובים למרכז העניינים ולשמור על איכות חיים
רוב האנשים רוצים לשלב בין תחושה שהם במרכז העניינים לצד...
דילוג לתוכן