Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך בונים תסריט שיחה?

איך בונים תסריט שיחה?
קרדיט FREEPIK

מכירים את שיחות הטלמרקטינג האלה שאיך שאתם עונים "הלו"? מקבלים מטח של נאום ארוך ומדוקלם היטב מבלי שתצליחו להשחיל מילה עד סופו? נכון שזה מעצבן ולא גורם לכם לשמוע פרטים נוספים? ובכן, קוראים נכבדים זה מפני שככה לא בונים תסריט שיחה נכון ובטח שלא מייצרים שיחת מכירה, אם כי ישנם עסקים שעדיין מאמינים בשיטה זו. תסריט שיחה נכון בנוי באופן שבו יש "אוויר" בין משפט למשפט, כזה שנותן לאדם שענה לשיחה את המרחב שלו ואת המקום להביע את דעתו ואולי להתעניין בפרטים נוספים. גישה ישירה למדי הכוללת דקלום ללא נשימה או מרחב לאדם הנמצא בצד השני, תתפרש כתוקפנות ותגרור יחס עוין מלכתחילה וקרוב לוודאי שבעקבותיה גם חסימת מספר הטלפון ממנו התקשרתם תוך דיווח על ספאם. לא חבל?

איך בונים תסריט שיחה?
קרדיט FREEPIK

אז איך בונים תסריט שיחה נכון?

כלל ראשון בבניית שיחת מכירה הוא לא לדבר על שיחת מכירה. כלומר, לעולם לא "ליפול" על מי שענה מהעבר השני עם ההצעה שיש לך לעניין אותו על ההתחלה. נכון, שניכם יודעים שלא באמת התקשרת לשאול מה שלום הילדים ואיך הוא מרגיש הבוקר ודי ברור מה מטרת השיחה. זאת הסיבה שהשיחה מתחילה ממקום של "לא" ויש להגיע בהדרגה ל-"אולי" בשאיפה מן הסתם להגיע ל-"כן". לכן, לפני שאתם (או נציגי המכירה שלכם) ניגשים לתכל'ס, כדאי להתחיל את השיחה עם הפגנת נחמדות ואכפתיות גם אם לא באמת מעניין אתכם מה שלומו וגם אם הוא יודע שזה סיבון קלאסי. עדיין – נחמדות תמיד משיגה דרך לליבו של אדם, כך שגם אם בסופו של דבר עדיין תקבלו תשובה שלילית, נתתם הרגשה טובה. תתפלאו, אבל זה גם יציג אתכם כחברה באור חיובי – כלומר – שיווק חינם.

אחרי שהשגתם חיוך מהצד השני ופתח להמשך השיחה (כן, תמיד יהיו את אלה שיחתכו על ההתחלה עם "שלומי טוב, אני לא מעוניין/נת! נחרץ, אבל אנחנו עדיין אופטימיים לגבי השאר…), התחילו בדיאלוג המבוסס על שאלות מנחות. השאלות הללו צריכות להיות נעימות, קלילות ולא כאלה המעניקות תחושה של חקירה צולבת. חשוב לשמור על אווירה נעימה לכל אורך השיחה.

עצה ידידותית – תנו לאדם מן העבר השני את התחושה שהוא זה שמוביל את השיחה מבלי שהוא באמת יוביל אותה. מה הכוונה? שאלו שאלות פתוחות כמו: "איך שמעת עלינו?" "איך אתה מתרשם מהמוצרים שלנו עד כה? (במקרה של לקוח קיים) וכו'. אבל, אל תספקו שאלות פתוחות מדי שיגרמו לו להפליג במילים עד סוף המשמרת שלכם או של הנציג שלכם. בנו שאלות שלהן תשובות צפויות, מעין תרשים זרימה – מה קורה במידה ומי שענה לשיחה מכיר את החברה ומוצריה ומה קורה במידה והוא טוען שלא. מה קורה במידה והוא מכיר אך יש לו תלונות (וברוך השם, תמיד יש תלונות על כולם).

בשלב הבא – לאחר שנתתם למשיב את הכבוד הראוי לו, את המקום והמרחב שלו ואת תחושת השליטה על השיחה, תוכלו לגשת לתכל'ס ולהציע את ההצעה שלשמה יצרתם את השיחה. זכרו, גם אם התשובה תהיה שלילית, עצם חוויית השיחה החיובית מייצרת רושם חיובי על החברה ועשויה לגרור פרסום מפה לאוזן ולו רק מפני שהציגי החברה כל כך נעימים ושירותיים.  לא בטוחים כיצד לעשות זאת? מתקשים בניווט השיחה לכדי סגירת מכירה? חברת success2u – תוכנית עסקית כאן על מנת לסייע לכם לבנות תסריט שיחה רהוט, שוטף, בטוח וכזה שיביא לתוצאות הרצויות. צרו קשר וקבלו את הכלים הדרושים ואת התשובה לשאלה איך בונים תסריט שיחה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...