Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך הפכו קירות מוזיאון רמת גן למיצג וידאו ארט ענק

איך הפכו קירות מוזיאון רמת גן למיצג וידאו ארט ענק
צילום: skypro

בינה מלאכותית, היוצר גיא רומם ו-Epson – מאחורי מיצג אמנות הווידאו הענק על קירות מוזיאון רמת גן. כחלק מחגיגות 100 השנים לעיר רמת גן, הפכו הקירות החיצוניים של מוזיאון רמת גן המתחדש ל׳מסך׳ ענק עליו רץ מיצג וידאו ששילב אנימציה, תלת מימד ועבודת וידאו ארט.

פרוייקט וידאו-מפינג ענק, שנמתח על פני קירותיו החיצוניים של מוזיאון רמת גן לאומנות ישראלית המתחדש, היווה עוד ׳פרק׳ צבעוני במיוחד בחגיגות 100 השנה להיווסדה של העיר רמת גן. במסגרתן, הפכו הקירות ל׳מסך׳ שעליו הוצג מיצג וידאו של היוצר גיא רומם מסטודיו אינסייט. היצירה שילבה בינה מלאכותית, אנימציה, עיבודי תלת מימד ועבודת וידאו ארט, שלקחה את הצופים למסע ויזואלי חוויתי בתוך ז׳אנרים שונים של אמנות. המיצג נעזר בשלושה דורות של מקרני העל של חברת Epson, שאפשרו להתגבר על ההקרנה בתנאים הקשים של כביש ראשי שעובר בצמוד ותאורת מכוניות ופנסי רחוב. לדברי רומם, היצירה עוצבה למידותיו של המבנה הייחודי של מוזיאון רמת-גן לאחר סריקה, מידול ומיפוי שלו, והיא לוותה בפסקול שהולחן במיוחד עבורה כשברקע קולות אנושיים המנסים לענות על השאלה – מה? זאת? אמנות? ״ביצירה החלטתי לרתום את אחת המהפכות הגדולות היום באמנות העיצוב והאנימציה היא הבינה המלאכותית״, אומר רומם. ״מיצג הווידאו-מפינג בא לבחון את הסוגיה, על-ידי שימוש בבינה מלאכותית בשילוב עיצוב, אנימציה ותלת-מימד בטכנולוגיות ותיקות יותר״.

בין מקרני הלייזר שלקחו חלק במיצג היו כמה מדגמי מקרני העל של Epson שמיועדים במיוחד לתנאי שטח, בינהם מקרן הלייזר בטכנולוגיית ה-3LCD – ה- EB-L25000U אידיאלי לשימושי חוץ, שזכה לא מכבר בפרס ה-iF Design על חדשנות ושימושיות וה-EB-PU2220 , שקטן ב- 70% וקל ב- 50% יותר מהדגמים שקדמו לו – עם השפעה ברורה על יכולות הניוד. ״מדובר במקרן מנצח לשימושי חוץ ושטחים ציבוריים דוגמת גני אירועים ומוזיאונים״, אומר אלברט ישינסקי, מחברת וידאו סאונד, שסיפקה את המקרנים והתקנתם. ״מדובר במקרנים שמיועדים לשלל שימושים מקצועיים ובתרחישים של תאורה מלאה וגופים רבים, בינהם עיריות, הבינו את המגמה הזו וביותר ויותר מקומות, ממרכזי מבקרים, מוזיאונים, אתרי נופש, דרך אירועי ענק ציבוריים ועד למקומות בילוי ואירוח, ניתן לראות אותם. הדגמים הקומפקטיים והקלים מציעים שפע של תכונות מושלמות למגזר ההשכרות וההתקנות, כמו תאימות לעדשות קיימות מבית Epson. קל לשלב את המקרנים בתשתיות קיימות, והם מציעים התקנה גמישה נוסף על אמינות במתכונת 'חבר ושכח'״.

לדברי קובי כהן, מנהל תחום המקרנים מ-Epson ישראל, החברה מחזיקה בקו מקרני האודיו-וידאו החזק ביותר בשוק היא הוכתרה על-ידי חברת המחקר הגלובלית FCL כיצרנית המקרנים מספר אחת בעולם. ״הובלת השוק, במיוחד עם תחרות מכל הכיוונים, אינה ברורה מאליה״, הוא אומר. ״חלק מההצלחה שלנו טמון בהיותנו מובילי חדשנות גלובאליים. המחויבות שלנו, כמו שהודגם בשלל פרוייקטים בישראל, היא לקחת משהו שאף אחד לא חשב שהוא אפשרי, שעונה על צורך בסיסי שלא מצאו לו מענה, ולהיות הגורם שלוקח את הפיתרון צעד אחד קדימה – תוך חשיבה על הלקוחות שלנו".

ניהול והפקת המיזם: ELECTRA TARGET, וידאו: גיא רומם, סטודיו אינסייט, הפקת פוסט: מאיה בן-יצחק, עיצוב ואנימציה: תומר סלונים ושחר פליישר, מוזיקה מקורית ועיצוב פסקול: יונתן לויטל, השכרת המקרנים והתקנתם: אלברט ישינסקי מחברת וידאו סאונד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...