Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לבחור רמקולים מוגני מים לגינה?

איך לבחור רמקולים מוגני מים לגינה?
צילום מרכז בסאונד

יש לכם גינה בבית? למה שלא תהפכו אותה מסתם מקום ישיבה, למקום בו תוכלו להנות ממוסיקה טובה, מסיבות… בעזרת רמקולים מוגני מים לא תרצו לעזוב את הגינה. איך תבחרו רמקול מוגן מים לגינה שלכם?

איך לבחור רמקולים מוגני מים לגינה?
צילום מרכז בסאונד

עיצוב

ישנם מספר עיצובים שונים שיכולים להשתלב בגינה שלכם, הכל תלוי בטעם ובגודל החלל.

עיצוב משתלב – כאשר אנחנו מדמיינים רמקול יש לנו מבנה די בסיסי בראש. אבל, כיום יש עיצובים שונים ומעניינים בשוק שיכולים להשתלב נהדר עם הגינה שלכם. יש רמקולים בצורת סלע שיכולים לעמוד באמצע הגינה, יש רמקולים עם הגנת מים שהם בצורת עמוד. רמקולים אלה עומדים ברמת ביצוע גבוהה.

סוג הרמקול – העיצוב משתנה גם בהתאם לסוג הרמקול, יש לנו רמקולים ריצפתיים שהם רמקולים גדולים לרוב, העיצובים שלהם מבחינת צורה לרוב ייראו אותו דבר, הצבע יכול להשתנות ואיכות הפלסטיק. בנוסף, יש לנו רמקולים על סטנד שהם גם רמקולים בינוניים עד גדולים. הרמקולים הנמכרים ביותר הם רמקולים תלויים על הקיר, לרוב אלו יהיו רמקולים מוגברים עם הגנת מים, רמקולים אלה קטנים ובעלי ביצועים גבוהים.

רמקולים שקועים – רמקולים אלה לא תופסים מקום בחלל החדר, לא מבחינים בהם במבט ראשוני והם בעלי סאונד ייחודי רק להם. מצד שני, יש לקחת בחשבון שרמקולים שקועים דורשים עבודת תכנון יותר רצינית, ונדרש איש מקצוע כדי לבצע את השקע בקיר.

רמת הגנה 

אמנם החברה ממנה אנו רוכשים את הרמקול מוגן מים מצהירה שהרמקול מוגן מים, אבל זהו משפט די כללי. חשוב שתכירו את המונחים המקצועיים הרלוונטים לכם לפני שאתם קונים את המוצר. לפניכם דירוגים רלוונטים לעמידות בפני מים:

  • דירוג IPX3 – מוצר זה מוגן בפני מים רק במקרים ספציפיים במגע עם טיפות מים, עדיף לשמור אותו תחת קורת גג ולא במקום חיצוני.
  • דירוג IPX4 – רמקול זה יותר חסין בפני מים, הוא אינו מתאים למקרים כמו צלילה, אבל חסין בפני טיפות מים ויכול לשרת אתכם גם לא תחת קורת גג.
  • דירוג IPX5 – דגם זה עמיד בפני מים מכל הזוויות שלו, הוא עמיד בפני גשם או לחות לילית, לא עמיד בפני צלילה. דירוג זה נחשב למומלץ ביותר עבור רמקולים עם הגנת מים לגינה.
  • דירוג IPX6 – בדירוג זה אופי הבחינה היה על פי התזה של ספריי מים – 100 ליטר לדקה וממרחק של 3 קילומטרים במשך 3 דקות ללא הפסקה. המכשיר עדיין לא נפגע בכשירותו. מוצר זה יהיה עמיד בפני התזות ומתאים לצלילה עד לעומק של 30 ס"מ.
  • דירוג IPX7 – דירוג זה כבר מתאים למקומות שהם מאוד גשמיים, או כאשר אנחנו רוצים להעמיד את הרמקול סמוך לבריכה. על פי תקן זה הרמקול עמיד בפני מים וצלילה של עד מטר אחד.
  • דירוג IPX8 – הבחינה שנעשתה בתקן זה היא הכנסה של אביזר למים בעומד של שלושה מטרים, למשך זמן ממושך. תקן זה מתאים לצלילה של עד שלושה קילומטרים, פחות רלוונטי לגבי רמקולים חסיני מים.
  • דירוג IPX9 – זהו הדירוג הגבוהה ביותר. הבחינה שנעשתה הייתה הכנסת המוצר למים עם הפעלת לחץ של 14-16 ליטר לדקה. בדרך כלל דירוגים אלה מתאימים יותר לשעונים ופחות לרמקולים ומוצרי הגברה. רוב האביזרים עם תו תקן זה מיועדים לאנשי צבא או לפעולות אקסטרים.
  • דירוג IP67 – דירוג זה מצוי בהמון רמקולים לגינה, מדובר על רמת אטימות לכניסת אבק קל, ומכשיר זה עמד בבדיקת הטבלה במים בעומק של מטר ולמשך 30 דקות. מתאים לגינה.

עוצמת הרמקול משתנה ברמקול עם הגנת מים?

התשובה היא כן. לכל רמקול יש את המפרט הטכני שלו הכולל את עוצמת הוואט ואת כלל האלמנטים המתווספים לאודיו של הרמקול. לעיתים תוכלו לבחור ברמקול עם עוצמת וואט נמוכה ועדיין הוא יספק ביצועים עוצמתיים יותר מאשר רמקול בעל וואט גבוה יותר. יש רמקולים המיועדים לגינה, ועוצמת הוואט שלהם לא חייבת להיות עוצמתית כדי לספק לכם צליל חזק, ברור וחד. רמקולים לגינה מיועדים למקומות חיצוניים בהם אין קירות המחזירים את גלי הקול, וכתוצאה מכך עוצמת הקול נשמעת חזק יותר. אם זאת, הרמקולים המיועדים למקומות חיצוניים הם בעלי חופה אקוסטית ואלמנטים המפיקים צליל חזק יותר כדי להבטיח האזנה ברורה. כאשר אתם קונים סט של רמקולים לגינה, מומלץ לפזר אותם באופן שווה בחלל החצר כדי לשמור על איזון.

מסקנות

רמקולים עם הגנת מים לגינה יכולים לשפר את היום יום שלכם באופן משמעותי. גם אם אין לכם בריכה, כאשר הרמקול שלכם מוצב באופן קבוע תחת כיפת השמיים, אתם חייבים שיהיה מוגן בפני מים, מפני גשמים ומפני לחות. לרוב הרמקולים המוגני מים הם גם מוגנים מאבק. ישנם עיצובים שונים והבחירה משתנה בהתאם לטעם האישי שלכם. חשוב לבדוק את רמת הגנת המים של הרמקול לגינה כדי להבין את ההתייחסות שלכם אליו. אל תחששו לרכוש עוצמת וואט בינונית או קטנה, בחנו את המוצר במקום הרכישה, רמקולים לגינה הם עוצמתיים וחדים יותר מאשר יתר הרמקולים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...