Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מנקים מקלחונים בכל הסוגים

איך מנקים מקלחונים בכל הסוגים
קרדיט לתמונה: homebath

כולם יודעים שהיגיינה וניקיון הם ערך בסיסי ושיש לשמור על ניקיון הידיים והגוף, אך לא כולם יודעים שעל מנת לשמור על ההיגיינה העצמית, חשוב מאוד לדאוג לניקיון וחיטוי חדרים ואביזרים. לא מעט מחקרים הראו כי ישנם אביזרים בבית שעלולים לפגוע בבריאות בני הבית ולא, לא מדובר רק על שירותים או פחים.

רבים יופתעו שדווקא חללים, מתקנים או אביזרים שנמצאים בסביבת מים הנחשבים ל"סביבה נקיה" כמו אמבטיות, מקלחונים בכל הסוגים, כיורים במטבח ובחדרי הרחצה, מקררים ועוד מכשירים, דווקא הם מהווים מרבץ לחיידקים וזיהומים.

איך מנקים מקלחונים בכל הסוגים
קרדיט לתמונה: homebath

חדרים כמו חדר הרחצה משמשים את בני המשפחה לאורך כל היום, בדרך כלל מדובר על כמה אנשים שונים, דבר המחזק את הצורך לתחזק את הניקיון באופן שוטף. ישנן דרכים רבות לנקות את הכיורים, המקלחונים ושאר כלים סניטריים וגם שלל מוצרי ניקוי, חלקם אקולוגים וטבעיים וחלקם מלאי כימיקלים, חומרים אשר אמורים לטפל בבעיות של עובש, רובה שהשחירה, כתמי אבנית ועוד.

אחד האתגרים המשמעותיים הוא לנקות היטב את המקלחון. כיום יש שפע של אפשרויות התקנת מקלחונים בכל הסוגים והדגמים, החל ממקלחון בעל דלת או דלתות הזזה, מקלחון עם דלתות הנעות על ציר, מקלחון עגול, חזיתי או פינתי, מותאם אישית, גנרי או ג'קוזי איכותי. את הכל צריך לנקות ולשמור על האסתטיקה והבריאות.

רוב המקלחונים, ללא קשר איזה דגם או מותג, עשויים מחומרי גלם איכותיים, פלסטיק קשיח, זכוכית מחוסמת או זכוכית רבודה, מסילות ופרזול עמידים במיוחד ועוד, חומרים שעומדים בתקני בטיחות מחמירים אבל לא דוחים לכלוך וחיידקים. הלכלוך מצטבר על דלתות המקלחון, על הקרמיקה ועל מוצרי הפרזול והאקססוריז השונים, אבק, עובש, אבנית ונזקי לחות נוספים אשר יש להסיר גם לשם תקינות המוצר ובעיקר לשם הבריאות.

הניקיון של מקלחונים בכל הסוגים דורש התמדה ולא ניקיון חד פעמי, יש לבצע אותם באמצעות ספוג רך ומטלית עדינה ולא ע"י צמר פלדה או ספוג שורט, העלולים לפגום בזכוכית ובפרזולים. חשוב מאוד להיעזר בחומרים מותאמים לסוג הלכלוך וסוג החומר ממנו עשוי המקלחון. למשל, אבנית, ניתן להורידה באמצעות חומרים כימיים יעודיים, ע"י התזה מבוקרת בהתאם להוראות השימוש וניגוב היטב של האזור לאחר השטיפה, זה מונע סימנים על השמשה, הקרמיקה או החרסינה.

מי שאינו 'חובב' חומרי ניקוי כימיים, יכול להשתמש בשיטה הטבעית להילחם באבנית או לפחות לנקותה. זאת באמצעות חומץ אשר הוכח כפתרון מעולה לניקיון ובעיקר להברקה. את הניקוי מבצעים באמצעות מטלית רכה וקערית בה כוס חומץ ו- 3 כוסות מים. לשפשף את הזכוכית או החרסינה וכמובן שאת שאר אמצעי הפרזול במטלית הספוגה, להמתין מס' דקות, לשטוף במים ולנגב במטלית יבשה. החומץ הטבעי יעניק בוהק ללא נזק או סכנה למשתמש או למוצרים. חומר טבעי נוסף לניקוי מושלם הוא מלח הלימון, גם הוא הוכח כאפקטיבי נגד אבנית וסימני רטיבות.

מפגע נוסף הקיים במקלחונים וחדרי אמבט הוא רובה שהשחירה, אותו פס שמחבר בין הקרמיקה וחיבורי המקלחון/אמבט/כיור. את הרובה ניתן לנקות באמצעות חומץ ומים וגם באמצעות חומר טבעי נוסף,  שימוש בסודה לשתייה שמלבין ומבריק את האזורים המלוכלכים.

אנשים רבים נוהגים לנקות את המקלחונים באמצעות אקונומיקה, ללא מודעות והבנה כי חומר זה אינו מיטיב עם מוצרי הפרזול הנמצאים במקלחת כגון מוט הפינוק, הברז, ראש הדוש וכד'. הם עלולים להיפגם ולהתקלף כתוצאה מהחומר החריף והחזק, דבר שמעודד את הבלאי ודורש תחלופה מהירה של הציוד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...