Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך עוזרים לילדים ועדיין שומרים על איכות חיים?

איך עוזרים לילדים ועדיין שומרים על איכות חיים?
קרדיט pixabay

כאשר הילדים  גדלים עוזבים את הקן, לומדים לתואר ומפתחים קריירה ואז, מגיע היום שהם נישאים, אנו כהורים, חשים כי חובה עלינו לעזור להם. במדינה יקרה כמו ישראל, זה כמעט חלום להגיע לדירה בבעלות עצמית ואנו, חסכנו במשך כל חיינו, במטרה לסייע לילדים במצבים אלה. כאשר נוטלים משכנתא, יש להגיע אל יועץ משכנתאות, אשר יוכל למצוא את המסלול המתאים ביותר ועם הריביות הנמוכות בשוק, תוך מבט לטווח הארוך יותר, היות ומשכנתא הינה ההלוואה הארוכה ביותר שקיימת והכוונה היא לעשרות שנים.

איך עוזרים לילדים ועדיין שומרים על איכות חיים?
קרדיט pixabay

העלייה מ מורגשת גם במחירי הדירות והבתים ולכן עזרתם של ההורים, הפכה להכרחית. למשל, עד לפני שלוש שנים, דירה בעיר אשקלון עלתה 600,000 שקל, די היה בכך שכל צד היה נותן 70,00 ₪ והזוג היה מצליח לחסוך 100,000 ₪ ובעזרת  משכנתא, כבר ניתן היה לרכוש דירה. היום, דירה כזאת עולה כבר 900,000 ₪, הווה אומר עוד 300,000 ₪ שחייבים להגיע מאיזה שהוא מקום.

ומה אנו לא עושים עבור הילדים?

הורים רבים, כאלה שאין להם מזומנים לסייע לילדיהם ברכישת דירה, אך יש להם נכס בבעלותם,  בוחרים ליטול משכנתא הפוכה משכנתא הפוכה , תמורת שעבוד הנכס שברשותם כבטוחה לנטילת ההלוואה. היתרון בהלוואה מסוג זה, שאין צורך להעמיס על ההוצאות השוטפות החודשיות יחד עם החזרי משכנתא קבועים. ההלוואה ניתנת כסכום חד פעמי, במזומן או בקצבה חודשית. ההחזר יתבצע לאחר מכירת הנכס או לאחר 120 שנה…

מטרתה של משכנתא  מסוג זה אינה מוגבלת רק בשימוש לטובת הנכס, או עבור רכישת נכס, ניתן למשל לקבל משכנתא הפוכה עבור סיוע כספי לילדים המעוניינים לרכוש נכס לאחר נישואיהם, או למטרת סגירת הלוואות או מעבר לדיור מוגן. היות ומדובר על משכנתא ללא החזרים חודשיים,  לא חלה החובה על הוכחות הכנסה.

ישנם שני מסלולים עבור משכנתא מסוג זה, למשל מסלול המשלם ריבית ומסלול שאינו משלם ריבית. הריבית העומדת כיום, הינה צמודת מדד בגובה של 5.3% לשנה. כמו כל שאר המשכנתאות, גם משכנתא הפוכה, מחייבת בביטוח מבנה הכולל נזקי טבע וצנרת. יש לציין כי משכנתא שהיא הפוכה, מתאימה למבוגרים מעל לגיל 60.

שיעור  הריבית על המשכנתא  ההפוכה

יש לציין כי הריבית על המשכנתא ההפוכה, עומדת בשיעור של 6%-7% לשנה יש להוסיף למשכנתא גם עלות הקמה חד פעמית שהיא 2% משוויו של הנכס, תשלם על הוצאות שמאי ועוד. את הסכום הנדרש עבור משכנתא זו, ניתן לקבל מהבנק באופן חד פעמי והכוונה היא את מלוא הסכום. קיימות שתי אופציות- הראשונה היא העברת תשלום חודשי קבוע לזכות הלווים למשך כל ימי חייהם או שחלק מהסכום יינתן והשאר יחולק לפריסה של מס' שנים. החזר ההלוואה יחול, ברגע שהלווים לא יגורו בנכס או לאחר פטירתם. יש לציין בנוסף, כי יורשיהם של הלווים יכולים עדיין להחזיק בנכס לאחר פטירת הוריהם ולהמשיך לשלם את המשכנתא  שנה לאחר פטירת ההורים.

על מנת להתחיל בצעד הראשון, כך שניתן יהיה למצוא את התנאים הטובים ביותר למתן הלוואת משכנתא, יש לפנות אל יועץ משכנתאות שיסביר את האופציות, היתרונות והחסרונות במתן הלוואת משכנתא להורים, אשר מטרת ההלוואה הינה סיוע לילדים ברכישת נכס משלהם. יועצי משכנתאות פרטיים, על מנת שיוכלו לסייע באמצעות קשריהם עם הבנקים למשכנתאות, היות והם יודעים להתמקח מול הבנקים בהשגת הריביות והמסלולים המשתלמים והמתאימים ביותר, עבור הורים שמעוניינים לסייע לילדיהם ברכישת נכס.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...