Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך קונים מניות ולמה דווקא עכשיו?

איך קונים מניות ולמה דווקא עכשיו?
קרדיט: pixabay

איך קונים מניות באמת היא שאלה חשובה, עליה יש כמה תשובות שבהחלט כדאי ללמוד ולהכיר לעומק. הפעולה עצמה היא תמיד פעולה טכנית וההבדל בין המקורות השונים לקניה ומכירה יהיה טמון בעיקר בזמן תגובה וגובה העמלות שתאלצו לשלם. כן, עמלה משולמת בגין כל פעולה שמבוצעת, בין אם זו קנייה ובין אם זו מכירה, הסכומים הללו מצטברים באופן ניכר ומשמעותי כאשר אנחנו מבצעים הרבה פעולות כאלה לאורך היום, מה שקורה במקרים של מסחר יומי.

קרדיט: pixabay

העמלות הללו מצטברות לכדי סכומים לא מבוטלים וכל שבריר האחוז שאת עלותו ניתן להפחית יתווסף לגובה התשואה שכל יתקבל אצלנו.

פערי עמלות הביצוע הן לא ההבדל היחיד שמתקיים בין הערוצים השונים לקנייה ומכירה של מוצרים פיננסיים אלא זמן התגובה משנה גם הוא. התנודתיות בשוק ההון יודעת להיות משמעותית והרבה פעמים רווח והפסד הם עניין של שעות ספורות. כאשר עובדים עם ארצות הברית ואפילו עם הבנקים בישראל שלא עובדים בשבת ולפעמים גם לא ביום שישי, המשמעות היא אובדן של הזדמנויות ולא מעט מהן. אם כן, על השאלה איך קונים מניות באמת יש הרבה תשובות אפשריות אבל רק בודדות מהן יתאימו לצרכים הפרטיים שלכם, ולכן חשוב מאד להכיר את כל האפשרויות שעומדות לרשותכם ולדעת לבחור נכון.

היום, אנחנו נמצאים בעיצומו של שינוי משמעותי בעולם שפותח הרבה מאד הזדמנויות למתעשרים החדשים ועם סופו של עידן קורונה השוק רווי בהזדמנויות מדהימות. כדאי מאד לנצל את ההזדמנויות הללו, בחכמה. תוך סקירה של השוק, היכרות עם הסיכונים והבנה מעמיקה של נושא העלויות שכולל מיסוי ועמלות.

סיכמנו את הערוצים המרכזיים לקנייה:

  • קנייה ומכירה דרך הבנק – בנקים הם המוסדות העתיקים והסבוכים ביותר במשק, הם מייצגים את הכסף הישן ועל פי התחזיות של ענקיות הטכנולוגיה שמובילות את העולם עתידים לפסוח בשנים הקרובות מהעולם. בנקאות אמנם לא תעלם אבל התופעה שבמסגרתה מתקיים מוסד שמעניק מינימום שירות בעד מקסימום עלות הולכת ומתפוגגת. הבנקים גובים על פי רוב את העמלות הגבוהות ביותר בעד קנייה ומכירה, בעוד שהשירות אותו הם מספקים הוא מוגבל להפליא. הבנק נותן ביטחון מוסדי ועל כן מהווה פתרון נהדר עבור מי ששונא סיכון, יחד עם זאת, לביטחון הזה יש תג מחיר משמעותי.
  • קנייה ומכירה של מניות דרך בית השקעות – האלטרנטיבה הנגישה יותר מהבנקים אלו הם בתי ההשקעות שמספקים רמה גבוהה מאד של זמינות ושירות וטווח רחב למדי של עמלות כך שקיימת אפשרות ריאלית לייעל את עלות השירות
  • עבודה עם ברוקר פרטי – עבודה עם ברוקר פרטי יעילה במיוחד כאשר מדובר על ביצוע פעולות בחו\"ל כמו גם בצרכים ספציפיים נוספים.

ניהול יומן ואסטרטגיית עבודה

מעבר להיבטים הטכניים, איך קונים מניות באמת היא שאלה של אסטרטגיה, ובעוד שכל הדרכים שעומדות לרשותכם זמינות, נגישות וריאליות, את שיקולי היעילות והתועלת הפרטיים שלכם, תצטרכו לעשות לבד ולבחור נכון

מניות חייבים לקנות על בסיס ידע כלשהו, כלומר לא מתוך החלטה ספורדית (ארעית) ומנותקת. ההחלטה הזו צריכה להיות מנומקת ומחויבת, בין אם מדובר על פעולת מסחר שיעודה לייצר רווח מפערי השערים ובין אם מדובר על השקעה לטווח בינוני או ארוך שיעודה יהיה להפיק תשואה ולהגדיל שווי. הבחירה של מניות צריכה להיות מנומקת, בין אם מדובר על נימוק מלומד שמבוסס על ספרים ובין אם מדובר על נימוק שמבוסס על ניתוח מגמות השוק, ואיתן צריכה להיות מנומקת גם הבחירה בפלטפורמת המסחר.

ההזדמנויות כעת הן רבות, גם בשוק הסחורות, גם בשוק המטבע הדיגיטלי, גם בעולמות הסייבר, וגם בעולמות של טכנולוגיה ורפואה ולפני שמגיעים לרוויה, זה הזמן להיכנס לשוק ולהרוויח.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...