Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אירועי חודש המודעות לאנשים עם מוגבלות בגבעתיים

אירועי חודש המודעות לאנשים עם מוגבלות בגבעתיים
קרדיט צילום יוסי אלטרמן

גבעתיים גאה לציין את חודש העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות, בשלושה ימים של מופעים וסדנאות המותאמים לילדים ומבוגרים עם וללא צרכים מיוחדים בשיתוף "תו המשווה" לתרבות מונגשת.
ב-3.12.2021 יצוין בישראל יום שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. גבעתיים ממשיכה במסורת של אירועי "שווה לי" זו השנה השנייה. האירועים בהובלת אגף האירועים, האגף לשירותים חברתיים, עמותת "קהילתיים" ועמותת "תו המשווה", יתקיימו בין ה-7.12-9.12 בתיאטרון גבעתיים והם מיועדים לכלל תושבי גבעתיים. בחלק מהאירועים ישתתפו גופים אמנותיים עירוניים, כמו להקות המחול הייצוגיות של גבעתיים וקונסרבטוריון גבעתיים. הפסטיבל מקדם את ערכי קבלת האחר והשוויונות לצד העלאת המודעות להתמודדויות של אנשים עם מוגבלויות. האירועים מייצרים מפגשים והיכרות בין ילדים ואנשים ללא מוגבלות עם אנשים עם מוגבלות.
פסטיבל "שווה לי" יציע תכנית אמנותית עשירה לכל הגילאים הכוללת מופעי מוסיקה ומחול, סדנאות והצגות מוזיקליות. בין האירועים המרכזיים הם ההצגה המוזיקלית זוכת פרס הנגישות, "נוגעים בצלילים עם בטהובן", בשילוב סימפונט רעננה ומופע המחול "shape on us" של להקת ורטיגו. ד"ר מורדי בן חמו ירצה, ינגן וישיר יחד עם הזמרת רוני גינוסר במופע מוזיקלי ייחודי. בני הנוער של עמותת "תו המשווה" יציגו את כשרונם וסיפורם במופע "תראו אותי", מפגש חושפני ומרגש המיועד לתנועות הנוער במופע בכורה. במסגרת אירועי תרבות משותפים לקהילה מכילה בשיתוף קבוצת המחול "כוח האיזון – ורטיגו" יתקיימו סדנאות תנועה משותפות למבוגרים עם מוגבלות מההוסטל והדירה בקהילה ורקדנים מלהקת המחול הייצוגית של העיר.

לרשימת אירועי "שווה לי":
סדנת תנועה: contact me
הסדנה, בהנחיית טלי ורטהיים וחי כהן מייסדי "ורטיגו כח האיזון", משלבת רקדנים ומבוגרים עם יכולות פיזיות מגוונות. מפגש של מחול ספונטני המחבר גופים שונים, עם יכולות פיזיות שונות, בתנועה זורמת תוך כדי מגע ואלתור הבעה.
יום שלישי 7.12 | שעה 16:00| לגילאי 12+| הכניסה חופשית בהרשמה מראש
מפגש חוויתי: שש נקודות
סיפור והתנסות בעולם של לקויי ראיה עם גידי אהרונוביץ, חלילן, מורה למוסיקה ועיוור מלידה. מפגש אינטראקטיבי עם גידי אהרונוביץ, בו יתנסו המשתתפים בחוויה של לקות ראייה ילכו עם מקל נחייה, יכירו משחקי מחשב של עיוורים ויאזינו לסיפורו של לואי ברייל "שש אצבעות". המשתתפים ישובו הביתה עם מזכרת: שמם כתוב בכתב ברייל.
יום שלישי 7.12 | שעה 17:30| לגילאי 5+| הכניסה חופשית בהרשמה מראש

מפגש אינטראקטיבי: תראו אותי
מופע בכורה ארצי מעורר השראה עם 3 בני נוער מוכשרים עם צרכים מיוחדים: רועי מורי בן 14, פסנתרן ויוצר עם אוטיזם בתפקוד גבוה; כורל לכיש בת 12, לומדת משחק, מתאמנת בכדורסל וג'ודו וכבדת שמיעה; רון הסינג בן 14, שוחה, שר ומתמודד עם שיתוק מוחין . בני הנוער יספרו לקהל איך הופכים מגבלה ליתרון ומתמודדים עם קשיים. המפגש מלווה בשירה, נגינה וסרטונים. בסיום ההרצאה יתקיים פאנל שאלות ותשובות.
יום שלישי 7.12 | שעה 19:30| מתאים לבני נוער עם וללא צרכים מיוחדים בגילאי 12+| הכניסה חופשית בהרשמה מראש
מופע מחול: shape on us
מופע של להקת "ורטיגו כח האיזון" בכוראוגראפיה של שרון פרידמן. תשעה רקדנים עם יכולות פיזיות מגוונות, במפגש על הבמה שהוא סך היכולות, הצרכים והחוויות שלהם. המהלך האמנותי מושתת על ההסכמה הקבוצתית המשותפת – לספר את האמת. זו מורכבת מרגעים של איזון וחוסר איזון, של סיכון, של מתח ומערכות יחסים קיצוניות, של מציאות ודמיון, של תמיכה, בדידות, שבריריות ואהבה – בטווח שנע בין גופים נפרדים וסיפורם האישי ועד לגוף אחד שנוצר, רקמה אנושית רכה ומנחמת. בתום המופע הקהל מוזמן לשיחה פתוחה עם הרקדנים והיוצרים.
יום שלישי 7.12 | שעה 21:00| לגילאי 16+| עלות: 30 ש"ח
מופע וסדנת יצירה: קשקוש מקושקש
נוגה אלגום מספרת ושרה את ספרה "קשקוש מקושקש" בשילוב הקהל ובסדנת יצירה מיוחדת. ספר הילדים "קשקוש מקושקש", העוסק בקבלת השונות שיש בכל אחד מאיתנו, זכה במקום הראשון במצעד הספרים של משרד החינוך. קשקוש נולד כשהוא שונה במראהו מבני משפחתו ומכל הילדים בעלי הצורות הגיאומטריות (מלבן, ריבוע, משולש ועיגול). קשקוש מתמודד עם השונות שלו ולומד לקבל את עצמו ולהכיר ביכולותיו. נגה אלגום תספר ותשיר את סיפרה ״קשקוש מקושקש״ בחינניות כובשת. הילדים יוזמנו לשתף חוויות, מחשבות ושאלות ואף ליצור קשקושים אישיים בסדנת יצירה.
יום רביעי 8.12 | שעות 16:30, 17:30| עלות: 10 ש"ח | מתאים לילדים עם וללא צרכים מיוחדים בגילאי 5+

הצגה מוזיקלית: נוגעים בצלילים עם בטהובן
הצגה בהשתתפות סימפונט רעננה ושחקני תיאטרון DAVAI
הצגה זוכת "פרס נגישות ישראל" מוזיקלית פורצת דרך המונגשת במיוחד לילדים כבדי שמיעה – בה שומעים, רואים וגם נוגעים בצלילים. באמצעות מכשור חדשני שפותח עבור ההצגה, תדרי הנגינה של התזמורת מוקרנים באופן חי, ונוצרת הנגשה חדשה של מוזיקה – במראה ובמגע. הילדים חווים כיצד חול משנה את צורתו ומייצר צורות גיאומטריות מופלאות, טיפת מים מגיבה לצליל, ואיך מרגישה המוזיקה בקצות האצבעות דרך מים רוטטים. גיבור ההצגה הוא המלחין לודוויג ואן בטהובן, אשר למרות חרשותו, ואולי אף בזכותה, תרם לאנושות יצירות מופת, ובכך מהווה סמל עוצמת הרוח האנושית ויכולתה לגבור על מגבלות הגוף.
יום רביעי 8.12 | שעות 17:30, 19:00 | עלות: 30 ש"ח | מתאים לגילאי 3 עד 10| מונגש לילדים כבדי שמיעה

הרכב BeTeam והביג בנד של קונסרבטוריון גבעתיים
BeTeamהוא הרכב מוזיקלי עירוני לנוער עם וללא צרכים מיוחדים שנוסד ע"י עמרי רווה, מנהל הקונסרבטוריון העירוני, אדווה קלר שעמדה בראש המחלקה לצרכים מיוחדים והמוסיקאי צפריר ליכטנשטיין. הרכב הביג-בנד של קונסרבטוריון גבעתיים בהדרכת אורי ברכה, בהשתתפות תלמידים מתקדמים ממגמת הג'אז, שינגנו בכלי נשיפה, גיטרות חשמליות, קלידים ותופים.
יום רביעי 8.12 | שעה: 20:15 | הכניסה חופשית בהרשמה מראש

הצגה: האחים סמארטפון
מופע הומוריסטי של תיאטרון DAVAI המדמה את החיים ללא סמארטפון. קומדיה מלאה סלפסטיק, תיאטרון חפצים משובח, מסרים חינוכיים והומור פרוע. לאחים סמארטפון יש שמחה גדולה – הדגם האחרון והנוצץ של סמארטפון הגיע! נלהבים ומאושרים האחים חוגגים את הצעצוע החדש כשהוא מחליק מהידיים ונשבר לרסיסים. האחים יוצאים למסע אל עבר המסך הכבוי. כיצד יתמודדו בלעדיו עם החיים ואחד עם השני?
יום חמישי 9.12 | שעה 17:30| עלות: 10 ₪| מותאם לילדים עם וללא צרכים מיוחדים בגילאי 5+

הרצאה: אוטיזם, קוסקוס ורוקנרול
ד"ר מורדי בן חמו הוא סופר, חוקר, גיטריסט ואוטיסט. מורדי ישתף את הקהל בסיפור חייו ותובנות מקוריות מגובות עובדות מדעיות שנונות. הוא יספר על חייו בצרפת ובישראל, מוזיקה, אהבה, אוטיזם, הורים מתעללים ולימודי דוקטורט. בנוסף, הוא יבחן שאלות כמו האם אנו באמת בוחרים בני זוג? האם ילדים זה שמחה? למה הזרקת בוטוקס תקרב אותנו לחוויה אוטיסטית?
יום חמישי 9.12 | שעה 19:30| לגילאי 16+ | הכניסה חופשית בהרשמה מראש

מופע מוזיקלי: Roni & Mordi
הזמרת והיוצרת רוני גינוסר והגיטריסט ד"ר מורדי בן חמו, מוזיקאים אוטיסטים במופע מוזיקלי ייחודי. רוני ומורדי יבצעו שירים מקוריים לצד עיבודים מיוחדים ללהיטי שנות ה-80 וה-90, ינגנו על גיטרה, לופר, פסנתר ועוד. בסיום המופע יתקיים שיח עם הקהל על אוטיזם, אמנות ומה שביניהם.
יום חמישי 9.12| שעה 19:30| לגילאי 15+ | הכניסה חופשית בהרשמה מראש
בנוסף למופעים המרכזים, יתקיימו אירועי אווירה הפתוחים לקהל הרחב ברחבת התיאטרון: מופע של להקות המחול הייצוגיות של גבעתיים (7.12), תהלוכה של ליצנים מטיילים (8.12) ומופע של הרכב הגיטרות של קונסרבטוריון גבעתיים (9.12).
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אנו גאים לקיים זו השנה השנייה, את אירועי "שווה לי", במסגרת חודש המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלויות. נגישות במרחב הציבורי ובחיי היום יום אינה מתבטאת רק בהיבט הטכני-לוגיסטי, אלא קשורה גם לנגישות לתרבות, אמנות ומוזיקה. המופעים והסדנאות של אירועי "שווה לי" מעניקים לקהל הרחב חשיפה לתחום הצרכים המיוחדים ומונגשים כמובן גם לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעתיים מלווה לאורך כל השנה את המשפחות המיוחדות בעיר, וזוהי הזדמנות בשבילנו לברך את אותן משפחות ולהציע לכלל תושבי העיר הצצה לאתגרים של המיוחדים ומשפחותיהם."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
"תמונות מחיי אישה" - תערוכת יחיד לאמנית דבי אשרת בטרמינל העיצוב, בת ים
רחוב אהוד קינמון 32 בת ים פתיחה חגיגית : יום חמישי,...
פינוי בינוי: אורון נדל"ן תבנה במתחם הדדי בבת ים פרויקט הכולל כ- 456 דירות חדשות
חברת אורון נדל"ן מקבוצת אורון אחזקות והשקעות המקדמת פרויקט פינוי...
מבצע מיוחד של השיטור העירוני והמחלקה הווטרינרית בבת-ים: נתפסו 880 ק"ג בשר שאינו ראוי למאכל
לקראת החגים יצא לדרך מבצע חשוב בעיר בת-ים. את המבצע...
מובי - מוזיאוני בת ים מציגים : ״אל תאמרו מים מים״
אוצרת: הילה כהן-שניידרמן פתיחה חגיגית : 5.5.23 בשעה 12:00 נעילה: 3.6.2023 הכניסה חופשית אמנים.ות:...
מובי - מוזיאוני בת ים מציגים : חמש הספֵרות של מתי גרינברג
תערוכה רטרוספקטיבית לאמן מתי גרינברג פורסת חמישה עשורים של עשייה...
עיריית בת-ים תציין בשבוע הבא את שבוע האקדמיה בעיר
עיריית בת-ים בשיתוף עם מינהל החינוך ומרכז הצעירים בתיה, תציין...
הושלם בהצלחה: משטרת בת-ים עצרה בסוף השבוע חוליית גנבי כלי רכב בעיר
לאחר עבודה מאומצת שנמשכה שבועות ארוכים, הצליחו שוטרי תחנת בת-ים,...
תושבי בת-ים ציינו השבוע את חג הסגד בחגיגה גדולה כחלק מהמסורת האתיופית
מאות תושבי העיר הגיעו השבוע לאודיטוריום על מנת לחגוג את...
איך להיפרד ולהישאר בחיים?
לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, ארגון המיילדות בישראל...
העיר בת-ים תציין את יום המאבק באלימות כלפי נשים בשבועיים של אירועים תחת הסיסמה "בת-ים משמיעה קול"
ביום חמישי ה-25.11.22 יצוין יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי...