Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אל תתנו לדיכאון לדכא אתכם – כל מה המידע אודות טיפול בדיכאון

אל תתנו לדיכאון לדכא אתכם – כל מה המידע אודות טיפול בדיכאון
קרדיט PIXABAY

דיכאון והתקפי חרדה הפכו לתופעות נפוצות למדי, אפילו מדי, והמוני ישראלים בכל הגילאים חווים אחד מהם או את שניהם לסירוגין וגם יחד. תופעות אלו נפוצות עד כדי כך שהן הגיעו לסדר היום הציבורי, וכולם מכירים אותם, יודעים עליהם, ומכירים מישהו שחווה אחד מהם או את שניהם, או כמובן סובלים מכך בעצמם. אנחנו יודעים מה זה דיכאון, אבל לא בהכרח יודעים איך להתמודד עם דיכאון, וכאן נכנסים לתמונה כל מיני פתרונות.

קרדיט PIXABAY

הטיפול בדיכאון הוא עולם ומלואו, רשימה שהולכת ומתארכת של טיפולים שונים ומגוונים, אשר מצד אחד עלולים ליצור בלבול מתוך עודף בחירה, ומנגד מאפשרים לכל אדם למצוא את הפיתרון המתאים לו ביותר.

אז איך להתמודד עם דיכאון?

דבר ראשון, לכבד את עצמכם ולזכור – אני זה לא הדיכאון, אלא אני סובל מדיכאון. אותו האני שמזהה זאת, יכול להתחיל ליצור פער בינו לבין הדיכאון, כאשר מרחק שכזה, קטן ככל שיהיה, מאפשר לנו להתחיל להתבונן בתופעה ממנה אנו סובלים, לרדת לפשרה, ולמצוא את הדרך החוצה ממנה.

אין תשובה אחת בודדת לשאלה איך להתמודד עם דיכאון, אבל יש בהחלט מספר כיוונים שיכולים להתאים לכם, ואפילו מספר שילובים שיכולים לעזור לכם כאשר הם נעשים במקביל:

  • טיפול תרופתי – בואו נשים את זה מאחורינו, ונדבר על זה תכף ומיד. ישנם אנשים רבים שרואים בטיפול התרופתי כפיתרון היעיל ביותר ולא חוששים כלל. אחרים, בעיקר אלו הנוטים לחרדה, יעדיפו להימנע מהטיפול התרופתי. המציאות היא באמצע, כפי שהיא בדרך כלל, והיא כי בחישוב הכולל בין זמן החיים שלכם, אשר הולך וחולף לו, ואיכות החיים שלכם, אשר תלויה לחלוטין במצב הרוח שלכם, לעיתים קרובות כדאי מאוד לשלב טיפול תרופתי, אפילו קצר מועד, כדי לאפשר לכם לזנק קדימה לחיים טובים יותר.
  • טיפול פסיכולוגי קלאסי – הטיפול בשיחות מתאים לכולנו, שכן בסופו של דבר, את החששות והפחדים, העצבות והמלנכוליה, אנחנו מזינים בשיח פנימי בלתי פוסק. כשאנו מוציאים את המלל החוצה לעולם, אנו שומעים את עצמנו קודם כל, ובמקביל איש מקצוע שומע אותנו, וביחד אנו יכולים למצוא את השורשים של הבעיה, ולהתחיל לטפל בה, חלק חלק, בעדינות, עד לריפוי.

סוגי טיפולים שיתאימו לכם

למצוא את המטפל הנכון לנו זה לא תמיד פשוט, וכך גם עם סוג הטיפול. ישנם כיום טיפולים רבים ושונים, וגם תרופות רבות במיוחד. כיצד אתם, הסובלים מדיכאון ופשוט מבקשים פיתרון, תדעו מראש לבחור האם מה שמתאים לכם הינו הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי, או דווקא טיפול פסיכודינמי? האם תרופה זו או אחרת, ובאיזה מינון?

שאלות אלו צריכות לקבל מענה מקצועי, והתאמת הטיפול צריכה להיות אישית ומסודרת, על ידי איש מקצוע. מרכז מקצועי המאפשר לכם אבחון והתאמת טיפול, הן תרופתי והן אישי, זו הדרך לצאת מהדיכאון, ולחזור לחיים שמחים יותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...