Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אם כבר להמתין במרפאה, אז שיהיה בכיף

אם כבר להמתין במרפאה, אז שיהיה בכיף
מקור pixabay

אף אחד לא אוהב לחכות יותר מדי זמן. עמידה בלוחות זמנים היא אחד מן העקרונות הבסיסיים של חווית לקוח חיובית בניהול מרפאה, בפרט כאשר מדובר במתן שירותים לשורה של לקוחות בזה אחר זה, כמו במרפאה או בקליניקה. במקומות כאלה המתנה היא בדרך כלל בלתי נמנעת, אולם החדשות הטובות הן שבעזרת תכנון נכון אפשר לשמר את החוויה החיובית.

אם כבר להמתין במרפאה, אז שיהיה בכיף
מקור pixabay

המתנה בקליניקה או מרפאה היא כורח המציאות

פעמים רבות המתנה נגרמת כתוצאה מאי סדר, מאיחורים, אי הקפדה על נהלים ויתר בעיות בניהול התורים של המקום. למעשה יש הטוענים שזו אחת הסיבות העיקריות שהובילו לפיתוחן של מערכות ניהול תורים בקליניקה כמו טיפולוג, המאפשרות לשלוט בצורה אופטימלית על קביעת התורים בקליניקה, לשלוח תזכורות ללקוחות ובעת הצורך להקדים תורים של מטופלים אחרים וכדומה. 

מצד שני, יש פעמים בהן גם מערכות ניהול התורים היעילות ביותר לא מונעות המתנה. קורה למשל שמטופל בוחר מיוזמתו להגיע מוקדם או שקרה מקרה דחוף ומורכב שבעקבותיו נוצר איחור בתורים העוקבים. במקרים כאלה אין ברירה אלא להמתין, ולכן כדאי לתכנן בהתאם את פינת ההמתנה כך שיהיה כמה שיותר נעים ונוח לשבת בה.

איך הופכים את ההמתנה למהנה יותר

רוב פינות ההמתנה דומות אלה לאלה: שורה של כסאות לא נוחים צמודה אל הקיר, שולחן קטן עם מגזינים ואולי טלוויזיה דולקת. נסו להציע לממתינים מספר אפשרויות שונות, כגון ישיבה סביב שולחנות עבור משפחות, פינת משחקים לילדים או מקום שקט שבה הממתינים העסוקים יותר יוכלו לחבר מחשב ולעבוד ממנה. כסאות שניתן להזיז יקנו לממתינים תחושה מסוימת של שליטה, יאפשרו להם להתיישב במקום הנוח ביותר וימנעו מהם את הצורך לשבת ליד זרים.

בנוסף כדאי ליצור עבור הממתינים אפשרויות עיסוק מגוונות ככל האפשר. אינטרנט אלחוטי נחשב היום מובן מאליו בכל מסעדה ומלון, אז למה לא בחדר ההמתנה? הרי אם בעבר נהוג היה לערום מגזינים על שולחן קטן, כיום הממתינים נוטים לשקוע במכשירים הסלולריים שלהם ולשחק או לעבוד תוך כדי ההמתנה. אפשר גם להוסיף קערת סוכריות, בר מים או פינת קפה צנועה כדי להנעים את שהות הנוכחים, ואם יש טלוויזיה – כדאי לאפשר לנוכחים לשלוט בערוץ או בגובה הווליום.

באשר לעיצוב פינת ההמתנה מבחינת חומרי גלם, צבעים וסידור בחלל, מומלץ לחשוב מראש על עיצוב שמצד אחד יהפוך את החדר למהנה לשהות בו (צבעים חמים, אביזרים דקורטיביים מעניינים) ומאידך שיתאים לעיצוב של יתר החללים במקום. המשכיות עיצובית מבחינת קשת צבעים וריהוט תסייע ליצור אצל המטופל תחושה נוחה יותר, כאילו כבר החל את התהליך שלשמו הגיע, כך שההמתנה תהיה פחות בולטת.  

לסיכום

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המתנה היא לנסות למנוע אותה, אולם לעיתים היא בלתי נמנעת. חשוב לזכור שכמה שניות של המתנה, קל וחומר דקות ארוכות, עשויות להשפיע על כל החוויה של המטופל – ולכן כדאי להשקיע מאמצים בתכנון ועיצוב הפינה הזו בחלל והפיכת השהייה בחדר ההמתנה לחיובית ואפילו מהנה. אם שם מתחילים רוב הביקורים, כדאי שהם יתחילו ברגל ימין.

כתבה זאת נכתבה בשיתוף טיפולוג – תוכנת ענן לניהול קליניקה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...