Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אמש נחנך משכן השירים במעמד ראש העיר, יהורם גאון ופנינה רוזנבלום

אמש נחנך משכן השירים במעמד ראש העיר, יהורם גאון ופנינה רוזנבלום
לשכת דובר עיריית פתח תקוה

אמש 29.5 בטקס חגיגי הונחה אבן הפינה למשכן השירים ברחוב המפלסים, משכן אשר יוקם על פי חזונו של איתן גפני מייסד עמותת מיתר. בטקס החגיגי השתתפו ראש העיררמי גרינברגיהורם גאון – יו"ר מיתר וחתן פרס ישראל, עודד מלצר – יו"ר מיתר בצפון אמריקה, איתן גפני היוזם והחולם, חיה ודוד ברסלבי האדריכלים, פנינה רוזנבלום, משהלהב (טיש), מלכה שבדרון, מלכה קליין ואורחים רבים.

לשכת דובר עיריית פתח תקוה

ראש העיר רמי גרינברג  אמר כי זהו כבוד גדול לעיר כי בה יוקם משכן השירים והוסיף "משכן השירים יהיה בית לאומי, מרכז חינוכי, תרבותי וחוויתי, למוזיקה יהודית – ישראלית אשר יוקם בפתח תקוה, ראשון ויחיד מסוגו! מטרתו להוות מרכז לשימור חומרים כגון מילים, תווים, הקלטות, תמונות, מחקרים, קליפים וכדומה, המהווים את אוצר המוסיקה הישראלית לדורותיה. בית כזה ראוי שיהיה באם המושבות ויקשר בין העבר המפואר של המדינה והזמר העברי לבין העתיד והקידמה".

יהורם גאון יו"ר מיתר וחתן פרס ישראל כיבד בנוכחותו ונשא דברים: "השבוע  הייתי… יותר נכון זכיתי… להיות אחד המשתתפים בהנחת אבן פינה לבית הזמר העברי בפתח תקווה. ניתנה אמת להיאמר שזה סיפור ארוך בן שנים, בו כמעט אין עיר שלא הובטחו בה הבטחות להקמת הבית הזה, אבל תמיד היו בעיות בוערות אחרות שדחקו את הנושא הזה למקום חסר תקווה, הפעם  בפתח תקווה דווקא עם ראש עיר חדש ונמרץ, עם תורם שתורם בפועל ולא  בהבטחה מסתבר שהתקווה הגדולה הולכת  להיות מציאות!

לשכת דובר עיריית פתח תקוה

קשה שלא  לצטט כאן  מתוך דברים שנשא נח בערב הראשון בו  נוסדה המושבה ר' דוד גוטמן, הזקן שבחבורה, ישב בראש המסובין ואמר:

הלילה הזה עלינו לברך את ברכת 'שהחיינו' בכוונה כפולה: שהחיינו לכונן מושבה חקלאית ראשונה בארצנו הקדושה ולסול המסילה לבאים אחרינו. אנחנו הננו היום הציפורים הראשונות המבשרות את אור השחר, במקום הזה בקע לנו אור השחר ועוד מעט וזרחה עלינו השמש, נשמת ישראל סבא תשוב, תעל, תתלבש בקדושה ובטהרה כימי קדם קדמתה, ושוב פעם נזכה להקים לנו נביאים וקדושי עליון לגאולתנו ולגאולת העולם.

ובמעמד  השבוע חשבתי שמשכן  השירים, אשר  יקום בפתח תקוה, הוא  קודם כל, תקווה גדולה  ופֶתח ראוי לאחד  המוסָדות החשובים, שיהיו בו תיעוד ותוכן של פס קול צמוד לקורותיה של הארץ שלנו בימי השמחה שלה ובימי העצב, בימי צהלה ויגון, בימי ההתהוות, והמאבקים  החוצה ופנימה. יהיה זה מרכז  לזמר עברי ולמוסיקה יהודית. תשתית  תרבותית נוספת ואחרת, לעם עולם, אחת מיני רבות חשובה ומרגשת .

לשכת דובר עיריית פתח תקוה

שכשאומרים  זמר עברי , זה לא  רק זמר, זו מהות, זו הוויה ייחודית ומלכדת. זה נר  תמיד שאינו  כבה, אף שהוא  משנה גוונים וצבע,  אבל שהוא תמיד בוער,  תמיד חי ומפיץ אור וחום  סביבותיו".

עוד נשאו דברים מרגשים עודד מלצר ואיתן גפני.

האדריכלים דוד וחיה טרבלסי סיפרו כי "פרויקט משכן השירים הוא חזון של איתן גפני מעמותת "מיתר" והמקום נועד להיות בית למוסיקה יהודית-ישראלית ומרכז חינוכי תרבותי וחוויתי לזמר העברי. מאחר והשירים והמנגינות  נוגעים בכל הרגישויות הטבועות בנפש האדם, מכאן המורכבות בתפישה האדריכלית של הבניין. התכנון מורכב מקווים ישרים, משולשים, פינות חדות ולאט לאט הן הופכות לקווים רכים ועגולים.

מלמעלה גולשים קווים מתפתלים ונוגעים-לא נוגעים באדמה, ומצד שני עפים אל השמים.

לשכת דובר עיריית פתח תקוה

מעין מערבולת של צורות שנועדו לשקף את התחושה של כל החוויות הרגשיות שהשירים והמנגינות, עם הארומה של המקום שבו הם נוצרו, משקפים – כאב ושמחה, אהבה ושנאה, התרוממות הרוח ועצב – כל עולם הרגשות והתחושות שהוא אינסופי ונוגע בכל אחד ואחת מאתנו, ורק משוררים ומחברי המנגינות יודעים להביא אותם לידי ביטוי באופן מתומצת ורגיש כל כך-בשיר ".

בסיום הטקס השתתפו הנוכחים בטקס הנחת אבן הפינה למשכן. פנינה רוזנבלום השתתפה אף היא בטקס ואמרה שכילידת העיר היא שמחה להשתתף באירוע מרגש זה.

את הטקס הנחתה מלכה שבדרון מהלת מיתר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להתכונן לקיץ ולא בעבודה מפרכת- כך תעשו את זה
כל שנה הדבר חוזר על עצמו. בחורף אנחנו אוכלים ולא...
שלומית רבי מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה - מורת המאה
'מורת המאה', המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ"ד, היא שלומית...
עומדים לצידה של ישראל: משרד הכלכלה והתרבות של טאיפיי בתל אביב החליט לתרום, בשם העם הטאיוואני, סכום כסף מכובד לרשויות המקומיות לצורכי חיזוק הביטחון ברשויות עצמן
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", העם הטאיוואני מציג עמדת תמיכה ברורה...
חגיגת פורים מטורפת בהולה הולה
4 ימים רצופים של מסיבות ומשתה עדלאידע בימים 21-24.3.2024 המסעדה תלבש...
She Ted - נערות ונשים מדברות חדשנות
אחת לשנה, בחודש מרץ, יתקיים פורמט She Ted שהגתה ומובילה...
הפלטפורמה הדיגיטלית החדשנית 'המסייעת' של מרכז השלטון המקומי זכתה במקום הראשון בתחרות השנתית והיוקרתית למצוינות במשאבי אנוש
'המסייעת', פלטפורמה דיגיטלית שפותחה לצורך תגבור כוח אדם במוסדות חינוך...
מסיבת יין לכבוד פורים – Purim Wine Party DNA יום חמישי 21.3.2024 החל מהשעה 19:00
לראשונה בפורים, חברת היין MyYain בבעלות נתי נעים, מאחדת כוחות...
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"...
מהו העונש המרבי על עבירות רכוש ואיך עורך דין פלילי בצפון יכול לסייע לכם?
עבירות רכוש הן עבירות שפוגעות בזכות הקניין, בזכותו של אדם...
אירוע פופ אפ קטוגני השף עודד טלמור, קיטו שף מארח לאירוע טעימות ב EHOUSE תל אביב
השף הקטוגני עודד טלמור יוצא עם אירועי פופ-אפ חודשיים במתחם...