Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אמש נפתחה התערוכה הארכיטקטורה של העיר

אמש נפתחה התערוכה הארכיטקטורה של העיר
קרדיט לדוברות העירייה

בשלישי נפתחה התערוכה 'הארכיטקטורה של העיר- פתח תקוה כפרויקט אורבני', בקריית המוזיאונים, בהשתתפות אדריכלים ואנשי מקצוע רבים, ביניהם דניאלה פוסק יו"ר הוועדה המחוזית ת"א, טל בינון יועצת השימור של ועדה מחוזית מרכז, לפרופ' אדר' אלס ורבקל ראש המחלקה לארכיטקטורה וראש התוכנית לתואר שני בעיצוב אורבני בצלאל, וכן האדריכל ארי כהן, האדריכלית גנית מייזליץ והאדריכל ארז אלה, אשר כל אחד ואחת מהם הרצה בפני הפורום על נושאים מקצועיים שונים.

קרדיט לדוברות העירייה

ראש העיר רמי גרינברג התרשם מאד מהיצירתיות והרמה המקצועית הגבוהה של התוצרים אשר לגביהם שמע הסברים מפי הסטודנטים והמנחים המקצועיים מבצלאל.

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה בין עיריית פתח תקוה, מינהל הנדסה וכרמים – המינהלת להתחדשות עירונית אשר יזמה את שיתוף הפעולה לבין סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון בארכיטקטורה, ותכנית התואר השני בעיצוב אורבני בבצלאל, האקדמיה לעיצוב ואמנות ירושלים.

עבודות הסטודנטים/ות מציגות את השכבות השונות המרכיבות את המרחב האורבני של העיר, מהבניין בקנה המידה האדריכלי ועד המערך העירוני הכולל. העבודות מתייחסות למגוון סוגיות וקני מידה – החל מהקונטקסט העירוני הרחב סביב שאלות של זהות ומורשת, טבע עירוני, תשתיות, תחבורה, מורפולוגיות עירוניות וטיפולוגיות אדריכליות, דרך שאלות הנוגעות לעתיד אזורי התעשיה והתעסוקה בעיר, וכלה בסוגיות הנוגעות להתחדשות מרכז העיר הוותיק ויכולתו של הבניין הבודד לחולל שינוי בסביבתו. פתח תקוה הינה עיר המגלמת בתוכה שלל תצורות עירוניות החל מהקמתה כמושבה חקלאית בסוף המאה ה-19 דרך מבני השיכון המאפיינים את ימי תחילתה של המדינה, ועד בניית שכונותיה החדשות בעשורים הראשונים של המאה ה-21. העיר פתח תקוה שימשה כמקרה מבחן באמצעותו פיתחו הסטודנטים/ות שיח ביקורתי על העיר הישראלית העכשווית ועל האתגרים וההזדמנויות שהיא מזמנת.

ראש העיר רמי גרינברג סיפר כי "יצירת הקשר עם הסטודנטים בבצלאל הניבה פרויקט מרשים ומעניין, המספק הצצה שונה ואחרת על העיר, דרך עיניהם הבוחנות של הסטודנטים והסטודנטיות לארכיטקטורה ותיכנון אורבני. במשך שנה ביקרו הסטודנטים בעיר, סיירו, בחנו, שוחחו עם אנשי מקצוע ותושבים, העלו הצעות והכינו תוכניות בתחומים שונים. שמחנו לשמוע את מגוון הדעות ומגוון ההצעות, וחלק מהן אנו בהחלט שוקלים ליישם. העבודות המוצגות בתערוכה מאפשרות נקודות מבט ביקורתיות, רעננות ויצירתיות לאתגרים בפניהם ניצבת העיר ומציגות חזון לפיתוח העיר במאה ה-21. אני מודה לכל השותפים שהצטרפו לתהליך: מינהל הנדסה בעירייה, צוות מוזיאון פ"ת לאמנות, מינהלת כרמים, אנשי האקדמיה בבצלאל, לסטודנטים ולסטודנטיות, ולכל הצוות המקצועי שליווה אותם ואת הקמת התערוכה".

אוצרות: פרופ' אדר' אלס ורבקל, אדר' נעה אפל, אלווירה טורק אורבניאנוס, אדר' עינב עצמון עיצוב תערוכה: אלווירה טורק אורבניאנוס, אדר' דניאל פינקלשטיין ייזום תערוכה: כרמים – המינהלת להתחדשות עירונית פתח תקוה.

התערוכה "הארכיטקטורה של העיר- פתח תקוה כפרויקט אורבני" בקריית המוזיאונים, תינעל ב-25.12.21. הכניסה בתשלום. אירוע הסגירה "שיח גלריה" שיתקיים ביום שישי ה-24.12.21 בשעה 10:30, יאפשר לכם להכיר מקרוב את היוצרים ואת עבודתם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
"חצויות" - מיצג ייחודי ייערך בכיכר החטופים ביום ראשון 14.4
תוף מרים ענק שייבנה משלטי הפגנות ויהדהד את קול זעקת...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
רשת SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח תקוה: הסניף החדש של סאקרה נפתח בכפר גנים בהשקעה הנאמדת בכ- 650 אלף ₪
רשת הקוסמטיקה SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח...