Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ביטול צוואה על ידי המצווה

ביטול צוואה על ידי המצווה
קרדיט FREEPIK

ביטול או שינוי צוואה יכולים להיעשות מכיוון שרצון האדם יכול להשתנות לאורך כל חייו. דבר כזה יכול להיעשות רק על ידי המצווה עצמו.

ישנם מספר מצבים בהם ביטול צוואה עשוי להיות ריאלי. למשל, שינויים בחיים – כמו נישואין, גירושין ותינוק חדש – עשויים לשנות את האופן שבו ברצונך להשליך את רכושך עם מותך. בעוד שהסיבות לשינוי צוואה עשויות להשתנות, חשוב לדעת כיצד לשקף את כוונותיך הנוכחיות בצוואה שלך. אי ביטול או שינוי כראוי של צוואה עלול לגרום לבלבול ולהתדיינות יקרה.

ברוב המדינות ביטול צוואה הוא די פשוט. באופן כללי, ניתן לבטל צוואה על ידי (1) השמדת הצוואה הישנה, ​​(2) יצירת צוואה חדשה או (3) ביצוע שינויים בצוואה קיימת. 

ביטול צוואה על ידי המצווה
קרדיט FREEPIK

לבטל את הרצון הישן

דרך נפוצה לבטל צוואה היא להשמיד אותה לחלוטין. אתה יכול לשרוף אותה, לקרוע אותה או לגרוס אותה, כל עוד אתה מתכוון להרוס את הרצון. זה חל אם אתה באמת הורס אותה, או אם מישהו אחר משמיד אותה, לבקשתך ובנוכחותך.

שוב, תקנון המדינה יגדיר כיצד ניתן לבטל צוואה. מדינות מסוימות מאפשרות ביטול על ידי הרס כאשר המוריש "קורע, מבטל, מחסל או הורס את הרצון בכוונה לבטל אותו." לרוב זה לא כולל סימנים בכתב יד בשולי צוואה, או כאשר למשל, מוריש מצייר "X" בחלק מדפי הצוואה. לפיכך, בית משפט רשאי להתייחס לצוואה שהושמדה שלא כראוי כאילו לא שונתה הצוואה.

ערוך צוואה חדשה

אולי אחת הדרכים הקלות ביותר לביטול צוואה על ידי יצירת צוואה חדשה. הצוואה החדשה צריכה להיות מבוצעת כראוי ומשקפת את השפה המציינת את רצונך לבטל את כל הצוואות הקודמות, כגון "אני מבטל בזאת כל צוואה ישנה שעשיתי בעבר.

ערוך שינויים בצוואה קיימת

מוריש יכול לבטל צוואה על ידי ביצוע שינויים בחלקים של צוואה קיימת. הצוואה שתוקנה לאחרונה, משפיעה על יצירת צוואה חדשה מכיוון שהיא יכולה לשנות היבטים מרכזיים של צוואה קיימת, כולל מוטבים חדשים וייעודים נכסים.

קבל עזרה משפטית מקצועית לביטול צוואתך

ביטול או שינוי לא תקין של צוואה יכולים להביא לתוצאות הרות אסון, וכתוצאה מכך לבלבול, ליטיגציה ולהעלות את האפשרות שרצונך לא יובן לאחר מותך. משפחות רבות הסתכסכו ואף התפרקו מצוואות שכתובות לא נכון או לא בוטלו כהלכה. חשוב מאוד שגם כתיבת הצוואה וגם ביטולה או שינויה יעשו בעזרת כורמים מקצועיים. עורך דין יכול לייעץ לך לגבי הדרכים הנכונות לבטל צוואה, ולוודא שכוונותיך ברורות כדי למנוע כל בלבול העלול להיגרם כתוצאה מניסיון ביטול כושל. פנה לעורך דין צוואות כדי ללמוד כיצד הם יכולים לעזור לך להדריך אותך בתכנון עזבון בביטחון.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...