בכירים מחברת מיקרוסופט ביקרו בבית הספר היסודי א.ד. גורדון – חלו"ם לעתיד, בניהולה של ספיר גיגי, זאת במסגרת סיור שנועד לבחון כיצד AI וטכנולוגיות נוספות משולבות בתהליכי הלמידה.
במהלך הביקור נחשפו האורחים למרחבי למידה חדשניים, פעילויות מבוססות בינה מלאכותית, ושימוש במשחקים דיגיטליים ככלי חינוכי כגון: מינקראפט לחינוך. כמו כן, התלמידים הציגו כיצד הם עושים שימוש בטכנולוגיות של מיקרוסופט לשיפור תהליכי הוראה, יצירתיות ושיתוף פעולה.
את הביקור הובילו Jaye Richards-Hills, מנהלת תחום החינוך של מיקרוסופט במרכז, מזרח אירופה והמזרח התיכון, לורן פרטי, מנהל תחום החינוך במיקרוסופט ישראל, ודיאנה אשכנזי, מהפיתוח העסקי במיקרוסופט ישראל.
בכיתות ו', האורחים צפו בפעילות רובוטיקה מתקדמת, בהנחיית המורה סבטלנה גורודיש, שבה התלמידים השתמשו בטכנולוגיות חדשניות לפתרון אתגרים בעזרת רובוטים. בכיתה ה' של קים מליחי, הביקור התמקד במרחב היברידי ליצירת פודקאסט בית-ספרי, שבו התלמידים התנסו בכלי AI מבית מיקרוסופט כדי לעצב לוגו, לכתוב את התוכן ולהפיק את הג'ינגל לפודקאסט הראשון שלהם.

שיא הביקור היה בפעילות Minecraft Education, בהובלת המורה קרינה בטאט, שבה קבוצה רב-גילאית מכיתות ד' עד ו' השתתפה בפרויקט "בונים את פתח תקווה במינקראפט". התלמידים שיחזרו דיגיטלית את אתר גשר מבצע ארנון באמצעות כלים מתקדמים של מיקרוסופט, תוך פיתוח חשיבה יצירתית ושיתוף פעולה.
בכל שלב, האורחים נחשפו להשפעה העמוקה של הטכנולוגיה של מיקרוסופט על דרכי ההוראה, הפרסונליזציה של הלמידה, ופיתוח כישורים חיוניים לעתיד.
"החדשנות והמעורבות שראינו כאן הן דוגמה מצוינת לכיצד ניתן לרתום את הבינה המלאכותית והכלים הדיגיטליים של מיקרוסופט כדי לקדם חינוך מתקדם ורלוונטי", אמר לורן פרתי, מנהל תחום החינוך במיקרוסופט ישראל, על הביקור.
ראש העיר רמי גרינברג אמר "העיר פתח תקווה מובילה בלמידה חדשנית וטכנולוגית כבר מגיל צעיר מאד, ואנו שמחים כי חברת מיקרוסופט נחשפה ליכולות של התלמידים והתלמידות בבי"ס גורדון. אני מודה לחברת מיקרוסופט על שיתוף הפעולה לאורך השנים ועל הרלוונטיות ללמידה העכשווית".