Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בניית תיק עבודות – כל הטיפים וההמלצות

בניית תיק עבודות – כל הטיפים וההמלצות
מקור: PEXEL

סיימתם קורס בתחום בו תתחילו לעבוד בקרוב וההתרגשות גדולה. יש לכם את התעודה ביד וכעת כל שנותר הוא למצוא את המעסיק שיסכים לקבל אתכם עם ניסיון מועט. הסוד בכניסה לתעשיית ההייטק, לבתי דפוס או לעולם הפרסום הוא יצירה של תיק עבודות מגוון המציג את היכולות שלכם. חשוב לזכור כי המעסיקים הפוטנציאליים בודקים את הפוטנציאל שלכם ואינם מצפים כי תהיו מעצבי על כבר בשנה הראשונה. אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים לבניית תיק העבודות וממה כדאי להימנע.

בניית תיק עבודות
מקור: PEXEL

אל תסתפקו רק בגרפיקה לדפוס

עיצוב גרפי חולש על מגוון רחב של תחומי עיסוק. פליירים ומודעות, מגזינים ועיתונים וכמובן עיצוב אתרי אינטרנט ואפליקציות. לכן, כאשר אתם בונים את תיק העבודות שלכם כדאי לשלב בו מגוון רחב של סוגי עיצובים. הוסיפו אתר אינטרנט אחד לפחות (תוכלו לבנות אותו באמצעות Wix או פלטפורמות קלות אחרות לבניית אתרים), עיצוב של כרטיס ביקור, פלייר, עיצוב לוגו ומיתוג של חברה עם מגוון מוצרי פרסום בקו אחיד. תוכלו למשל לעצב מדבקות לרכב, אתר וכרטיס ביקור עם אותה שפה גרפית לחבר קרוב בעל עסק ולהשתמש במוצרים שעצבתם כדי להרשים את המעסיק העתידי.

 

אל תדגישו את השם שלכם יתר על המידה  בתיק העבודות

כאשר אתם יוצרים תיק עבודות חשוב למקד את עיקר תשומת הלב על העיצובים שלכם ולא על השם או התמונה שלכם. בעתיד, כאשר תצברו ניסיון תוכלו להשתמש בעצמכם כמותג אך בשלבים הראשונים של חיפוש עבודה הדבר עשוי להתפרש כיוהרה.

איך תתכננו את האתר? בנו אתר – הוסיפו את שמכם כחלק מהלוגו או בחרו בשם החברה שתרצו להקים כמעצבים גרפיים. לאחר מכן הוסיפו דף המכונה "תיק עבודות" או "פורטפוליו". הוסיפו עמוד נוסף המיועד ליצירת קשר שכולל טופס עם תמונה שלכם או עיצוב בו אתם גאים במיוחד. האתר הזה יכול להמשיך ולהתעדכן עם השנים בעיצובים שונים שעשיתם ולהוות כלי שיסייע לכם להתחיל את העבודה הראשונה בתחום לצד מקומות עבודה נוספים בעתיד.

 

אל תעתיקו עבודות של אחרים

במיוחד בתחום הגרפיקה הממוחשבת יש נטייה לקבל השראה מעבודות של אחרים. כל עוד אתם מעצבים את הלוגו או את כרטיס הביקור והוא דומה לכרטיס נוסף שראיתם בעבר עדיין ניתן להגדיר זאת יצירה שלכם. אך, אם אתם מנסים להרשים את המעסיק העתידי באמצעות העתקה של עבודה גרפית של אדם אחר אתם חוטאים למטרה.

זכרו שכיום מעסיקים פוטנציאליים יכולים בלחיצת כפתור לבדוק האם העיצוב שלכם מקורי או לא. אם נתפסתם מעתיקים הסבירות שתתקבלו למקום העבודה הזה נמוכה מאד. לכן, גם לאחר שעברתם קורס עיצוב גרפי מומלץ להמשיך ולהשתפר בתחום ולגוון את תיק העבודות שלכם ביצירות אותנטיות המפגינות את הכישרון הטבעי שלכם לצד היכולות הגרפיות שרכשתם עם הזמן.

 

אל תפחדו לחשוב מחוץ לקופסה

קופירייטר אחד הגיע למשרדי הפרסום הגדולים בארץ בדרך יחודית. הוא בנה תיק עבודות אך לא קיבל מענה מהמעסיקים. מה הוא עשה? הוא ביקש מחבר לארוז אותו כחבילה גדולה. החבר הגיע עם משלוח ישירות למנהלי ה"קריאטיב" בחברה. כשפתחו את החבילה ראו את אותו קופירייטר עם תיק העבודות שלו.

נכון, לא חייבים להציג את תיק העבודות שלכם בדרך כה קיצונית אבל תמיד טוב לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא דרכים יצירתיות לבדל את עצמכם מגרפיקאים אחרים. בתחום הפרסום, במיוחד, יצירתיות כזו יכולה להעניק לכם מספר נקודות "בונוס" עוד לפני שהתחלתם לעסוק בתחום ולפתוח לכם דלתות לחברות מוכרות ולמשרות נחשקות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...