Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בפרויקט ראשון וייחודי מסוגו בישראל: נחנכה שדרת הכוכבים הגדולים בכל הזמנים של הפתח תקוואיות

בפרויקט ראשון וייחודי מסוגו בישראל:  נחנכה שדרת הכוכבים הגדולים בכל הזמנים של הפתח תקוואיות
קרדיט צילום: דני כתרי.

כ-300 אורחים, בני משפחה וכוכבים חנכו הערב בטקס מרגש (23/8, ט"ו אלול) את שדרת הכוכבים של מכבי והפועל פ"ת באצטדיון שלמה ביטוח בפתח תקווה. שמותיהם של 11 הנבחרים מכל מועדון הוטבעו בשדרת כוכבים חדשה וייחודית, נוסח הוליווד, שהוקמה בכניסה לאיצטדיון

למועדוני הכדורגל של הפועל פתח תקווה ומכבי פתח תקווה מקום של כבוד בהיסטוריה של הענף בישראל. לצד זכיות בתארים והשתתפויות במפעלים אירופאים, שני המועדונים המפוארים הללו אחראים גם לגידולם של כמה מכוכבי הכדורגל הגדולים ביותר ששיחקו בליגות בישראל ובאירופה. ביוזמת החברה לפיתוח פתח תקווה, האמונה, בין היתר, על ניהול איצטדיון שלמה ביטוח, עיריית פתח תקווה וכן בהשתתפות המועדונים עצמם וחברת שלמה ביטוח, התקיים ב-5 החודשים האחרונים תהליך ארוך שכלל עשרות אלפי הצבעות של הקהל הרחב באתר ONE עד לבחירת ההרכב הגדול בכל הזמנים של כל אחד מהמועדונים*. לצד הצבעות הקהל הוקמה ועדת היגוי שקבעה קריטריונים וקיימה מספר דיונים. בנוסף, לאחר שגובשו שמותיהם של הכוכבים שייכללו בהרכבים הפותחים של מכבי והפועל פ"ת, נבחר ספק מיוחד לייצור הכוכבים והטבעתם בשדרת כוכבים חדשה וייחודית שנחנכה היום בצדו המערבי של האיצטדיון לקראת פתיחת עונת המשחקים הקרובה.  

מדובר בפרויקט ראשון וייחודי מסוגו בישראל, שמטרתו היא ביסוס המורשת והצדעה לכוכבי העבר של הקבוצות, וזאת כחלק מההשקעה הרבה באצטדיון ובסביבתו מצד החברה לפיתוח פתח תקווה, עיריית פ"ת ונותנת החסות לאיצטדיון – חברת שלמה ביטוח.

בטקס הערב, בהנחיית יורם ארבל, השתתפו בני המשפחות והכוכבים שעודם בחיים, בהם משפחות סטלמך ויסוקר ובסון, שפיגל זלצר, לוין ועוד. לצידם השתתפו ראש העיר פ"ת רמי גרינברג, ראש עיריית ראשל"צ רז קינסטליך ואביו פיני שקיבל כוכב, לירון גולדנברג מנכ"ל החברה לפיתוח פ"ת, עתליה שמלצר ובנה טובי בעלי חברת 'שלמה ביטוח', שבתאי צור יו"ר המועצה להסדר הימורים בספורט (הטוטו), יעל אלמור מנכ"לית הטוטו, ראשי מכבי והפועל פ"ת- אבי לוזון ודניאל איזיקוביץ, מנכ"ל הפועל פ"ת אבי יחיאל, מאמן מכבי פ"ת גיא לוזון, שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, אוהדים נבחרים של הקבוצות ובהם השחקן מוטי גלעדי ואורחים נוספים.

קרדיט צילום: דני כתרי.

רמי גרינברג, ראש עיריית פ"ת: "הערב יש לנו הכבוד להנציח 22 ספורטאים מהשורה הראשונה ששיחקו בקבוצות הפועל ומכבי פתח תקוה, שחקנים שהיו מושא להערצה אז והיום, ובלטו בכישרון שלהם, במקצועיות, במסירות למקצוע וברצון להיות הטובים ביותר בתחומם! זהו ערב מרגש ויוצא דופן עבורנו להנציח את אותם שחקנים ולהיות הראשונים למעשה בארץ, שמקימים שדרת כוכבים, לכוכבים אמיתיים שהיו חלק משמעותי בהצלחת ענף הכדורגל בארץ, ועד היום מהווים השראה לכל ספורטאי". 

לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקוה: "יזמנו את הפרויקט הייחודי מתוך כבוד לעברן של הקבוצות המשחקות באצטדיון שלמה ביטוח וכחלק מהפיכת האצטדיון וסביבתו למוקד של פנאי, בילוי וספורט. אני שמח שאנו הראשונים שמבצעים בישראל פרויקט הנצחה ומורשת בסדר גודל כזה. שמחתי לראות את ההתרגשות של התושבים, האוהדים, המשפחות והכוכבים ואני בטוח שהפרויקט גם יקרין על הדור הצעיר ויוסיף כבוד לכוכבים ולמועדונים".

טובי שמלצר, מבעלי חברת שלמה ביטוח: "קבוצת שלמה, גאה מאד להיות חלק מהפרויקט הייחודי והמכובד הזה.

פתח תקווה היא מקום מושבה הראשון של הקבוצה ועד היום כוללת בתוכה חלק מעסקיה הענפים שלנו כמו חברת הביטוח ואפקון החזקות.

שמחים מאד שנפלה בחלקנו הזכות להיות חלק מהכבוד הנצחי לאגדות הכדורגל של אם המושבות הישראלית".

* ה-11 של הפועל פתח תקווה שנבחרו: איתן בודניוק, מני בסון ז”ל, יעקב ויסוקר ז”ל, משה (ג’רי) חלדי ז”ל, ניר לוין, שלמה נהרי, נחום סטלמך ז”ל, בני קוזושווילי, בועז קופמן ז”ל, מוטי קקון, זכריה רצאבי ז”ל.

ה-11 הנבחרים של מכבי פ”ת שנבחרו: אייל בגלייבטר, חיים בוך ז”ל, שמואל בן דרור ז”ל, עומר גולן, זאב זלצר, גיא יצחק, מורד מגמאדוב, נחמן מנדל ז”ל, איסמעיל עאמר, פיני קינסטליך, אליעזר שפיגל ז”ל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
רשת SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח תקוה: הסניף החדש של סאקרה נפתח בכפר גנים בהשקעה הנאמדת בכ- 650 אלף ₪
רשת הקוסמטיקה SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח...